رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سامانه قابل‌حمل جدید از شن، باکتری‌ها و ادرار برای تولید بتن زیستی استفاده می‌کند.

 

تولید انرژی و کمبود مواد خام در سراسر جهان به یک موضوع نگران‌کننده تبدیل شده و «پیتر تریمبل» طراح، شیوه‌ای نوین را برای برخورد با چنین موضوعی در پیش گرفته است.

 

سامانه معرفی‌شده توسط وی به نام «دیوپ»، ماشینی قابل‌حمل است که از مخلوط شن، باکتری‌ها و ادرار برای خلق ماده‌ای موسوم به «سنگ زیستی» (biostone) استفاده می‌کند؛ وی امیدوار است در آینده بتوان از این سیستم برای تولید هر ماده‌ای بهره گرفت.

 

ماده‌ جدید تولیدشده نه تنها دوستدار محیط زیست است، بلکه می‌توان برای ساخت ساختمان‌ها در کشورهای در حال توسعه و نواحی دوردست به راحتی آجر از آن استفاده کرد.

 

به ادعای تریمبل، شیوه تولید میکروبی مورد استفاده توسط «دیوپ» امکان جایگزین‌کردن روش‌های کنونی تولید را با فرآیندهای زیستی کارآمد مهیا می‌سازد. این روش، کامپوزیت‌های معدنی را در دماهای زیستی شکل می‌دهد و سنگ زیستی حاصل با بتن قابل مقایسه است و در عین حال، تولید آن هیچ نوع گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند.

 

بتن مسئول تولید پنج درصد انتشارات دی اکسیدکربن ناشی از فعالیت‌های بشری است و ماده زیستی جدید گامی اساسی به سوی مسیر درست کاهش انتشاراتی از این نوع به شمار می‌آید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...