رفتن به مطلب

کتاب بیان تصویری در معماری و شهرسازی


ارسال های توصیه شده

به نام خداوند بخشنده و مهربان

مقدمه‌ی دکتر مریم ماهوش برای کتاب بیان تصویری در معماری و شهرسازی

در سیستم آموزشی امروز مهارت¬ دانشجویان معماری و شهرسازی در بیان تصویری چالشی جدی است به¬ویژه آنگاه که آموزش مهارت-های دستی و ذهنی رویاروی قابلیت¬های نرم¬افزاری قرار داده می¬شوند، به جای آنکه دو گام آموزشی لازم و هم¬نیاز دانسته شوند. تجربه تدریس و نیز ارزیابی دانشکده¬های معماری و شهرسازی نشان از این دارد که اهمیت بیان تصویری و تاکید بر آموزش مهارت¬های دستی و ذهنی دانشجویان رابطه مستقیمی با کیفیت پروژه¬ها و موفقیت دانش¬آموخته¬های این رشته¬ها داشته است. این موضوع آنگاه قابل توجه¬تر می¬شود که در مقام قیاس، نتیجه ارائه¬های مبتنی بر رایانه (دوبعدی و سه¬بعدی) دانشجویان یا دانش¬آموختگانِ با قابلیت¬های بالا در بیان تصویری دستی، کیفیتی به مراتب بهتر از آن دسته داشته است که از این قابلیت برخوردار نبوده¬اند.

تلاش قابل تقدیر جناب آقای مهندس رضا تقی¬پور وناجمی در تالیف کتاب حاضر بیانگر دقت و همت عالی، علاقه فراوان و تجربه موفق ایشان در طی سال¬های اخیر می¬باشد. بهره¬گیری از این کتاب به¬یقین در بر طرف کردن برخی کاستی¬های آموزشی در رشته¬های معماری و شهرسازی بسیار مفید است. کتاب بیان تصویری در معماری و شهرسازی دستاوردی ارزشمند است که به¬دور از پیچیدگی¬های آموزشیِ هراس¬¬آور، این امکان را به دانشجوی معماری و شهرسازی و چه بسا مدرس درس¬های مربوط می¬دهد تا به شیوه¬ای ساده، کارا و هدفمند با نکته¬های پایه، اساسی و لازم در بیان تصویری آشنا شود و مهارت¬های لازم را به صورت گام به گام بدست آورد. امید که در آینده شاهد آثار بیشتری در این زمینه از سوی ایشان باشیم که گامی بس ارزنده در بهتر کردن کیفیت آموزشی برنامه¬های معماری و شهرسازی دانشگاه-های ایران خواهد بود.

 

مریم ماهوش

ونکوور، 22 بهمن¬ماه 1392

دانشیار پژوهشی دانشگاه سایمون فریزر کانادا

 

 

TARHE%20JELD-1392-11-24%20-%20Copy.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...