رفتن به مطلب

ابتکار چینی‌ها برای جمع‌آوری زباله‌های خشک


ارسال های توصیه شده

ابتکار چینی‌ها برای جمع‌آوری زباله‌های خشک؛

مسافران درون شهری پکن با پرداخت «بطری» سوار مترو می‌شوند!

 

 

thumbnail.php?file=1_467084124.jpg&size=summary_large

 

سبزپرس – گروه بین‌الملل: به تازگی در ایستگاه‌های خط 10 متروی پکن دستگاه‌های فروش بلیطی نصب شده که به جای پول، بطری‌ها‌ی پلاستیکی نوشابه از مسافران دریافت می‌کنند!

 

به گزارش سبزپرس، روزنامه «چاینا دیلی» (China Daily) چندی پیش از راه‌اندازی «دستگاه‌های معامله معکوس» در چند ایستگاه خط 10 متروی پکن خبر داده بود. این دستگاه‌ها، در قبال دریافت بطری‌های پلاستیکی، کارت متروی مسافران را شارژ می‌کنند.

وقتی مسافران یک بطری پلاستیکی را داخل دستگاه قرار می‌دهند، دستگاه پس از تشخیص بطری، آن را فشرده می‌کند و به مخزن خود می‌فرستد و مشتری نیز، به ازای هر بطری تحئیل شده به دستگاه، مبلغی را در کارت متروی خود دریافت می‌کند.

این دستگاه به اندازه یک یخچال خانگی است و 40 عدد از آن در بسیاری از ایستگاه‌های خط 10 متروی پکن نصب شده است.

طراحی دستگاه به گونه‌ای است که اگر چیزی به غیر از بطری خالی درون آن قرار داده شود، دستگاه آن را قبول نمی‌کند و بیرون می‌فرستد.

نصب این دستگاه‌ها در ایستگاه‌های مترو، اولین فاز از یک پروژه بزرگتر است که طی آن نصب دو هزار دستگاه معامله معکوس در سطح شهر پیش بینی شده است. در فازهای بعدی نیز قرار است دستگاه‌ها علاوه بر شارژ مترو، کارت‌های الکترونیک دیگر نظیر کارت‌های اعتباری چند منظوره برای کافه تریا، رستوران و سایر خدمات رفاهی را نیز شارژ کنند.

شرکت سازنده این دستگاه‌ها می‌گوید که قصد دارد دستگاه‌های دیگری برای دریافت سایر زباله‌های خشک نظیر بطری‌های شیشه‌ای و قوطیه‌ای آلومینیومی را نیز تولید کند.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...