رفتن به مطلب

موجبر های پلیمری


ارسال های توصیه شده

موجبر های پلیمری

مواد الکترواپتیکی پلیمری در سالهای اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. این مواد قابلیت بالقوه دستیابی به قطعات الکترواپتیکی با سرعت بالا را دارند. پایین بودن ضریب دی الکتریک در این مواد می تواند برای جفت شدن میدانهای اپتیکی و RF کمک بوده و پهنای باند بیشتری نسبت به مواد الکترواپتیکی غیر آلی ایجاد کند. مدولاتورهای الکترواپتیکی پلیمری با پهنای باند بین 100-360 گیگا هرتز و مدولاسیون تا ترا هرتز گزارش شده است. یکی از زمینه هایی که می تواند بخوبی از این ویژگی استفاده کند ساخت نسل جدید پردازشگرهای کامپیوتری با سرعت بالا است که از آرایه های زیاد مدولاتور که در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده است. چون کاهش اندازه ترانزیستورها به حد فیزیکی خود رسیده است، مواد الکترواپتیکی پلیمری فرصتی تازه برای ساخت اتصالات اپتیکی برای نسل جدید پردازشگرهای کامپیوتری با سرعت بالا است. مواد الکترواپتیکی پلیمری برتریهای بسیاری نسبت به نمونه مشابه غیر آلی خود در کاربردهای مختلف بدلیل پهنای باند بیشتر، ولتاژ راه اندازی کمتر، ضرایب الکتراپتیک بالا، پاسخ سریعتر، ضریب دی الکتریک پایینتر، پراکندگی کمتر در ناحیه ماکروویو تا موج نوری و قیمت دارند. مدولاتورهای الکترواپتیکی کاربردهای وسیعی در زمینه های مختلف از جمله ارتباطات، تبدیل سیگنال الکتریکی به سیگنال اپتیکی، تبدیل آنالوگ به دیجیتال، رادارهای آرایه فازی دارند.

4..JPG

Laser Direct Writing بررسی وساخت مدولاتور الکترواپتیکی پلیمری با استفاده از روش

باریکه نور لیزر توسط یک سری قطعات اپتیکی به سطح نمونه پلیمری آلایده با رنگینه هدایت می شود. با کنترل XYZ transition stage توسط کامپیوتر می توان الگوهای مختلفی بر روی موجبر ایجاد کرد. نور لیزری که به سطح موجبر می رسد باعث رنگبری آن قسمت از سطح تحت تابش و در نهایت تغییر ضریب شکست آن ناحیه می شود. با تقویت قسمت اپتیکی می توان کانالهایی تا عرض یک میکرون را ایجاد نمود.

5.JPG

 

مدولاسيون با کنترل اپتيکي در موجبرهاي پليمري آلاييده با رنگينه آزو توسط اثر الکترواپتيک

تحقيقات در اين زمينه براي توليد مدولاتورها و سوئيچها و کنترلرهای تمام اپتيکي، پردازش اپتيکي وشناخت مواد و کاربردهاي اپتوالکترونيک بکار مي رود.

6.JPG

 

بررسی مولکولی مکانيزم اثر الکترواپتيک کر براي بهينه‌سازي مدولاسيون در موجبر پليمري آلاييده با رنگينه آلي

تحقيقات در زمينه مواد آلي بطور عمده با صنعت مخابرات در راستاي ساخت مدولاتورها و سوئيچهاي نوري پرسرعت آغاز شد. هدف نهايي از انجام اين پروژه نيز بهينه‌سازي مدولاسيون در مواد آلي است. بطور کلي، کارآيي مواد آلي قابل مقايسه و در برخي موارد حتي بهتر از همتاي غير آلي آن هاست.

 

7.JPG

قابلیت ها و پروژه های قابل انجام

- مدولاتورهای با سرعت بالا

- سوئیچ های با سرعت بالا

- WDM و DWDM

- Power Splitter

- Polarization Splitter

- Optical Interconnects

- رینگ رزونانورها

4..JPG

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...