رفتن به مطلب

کمردرد شما را نمی‌کشد بلکه شما را شکنجه می‌کند.


ارسال های توصیه شده

کمر درد چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم بسته به اینکه علت کمر درد چیست و چه مدت طول کشیده است درمان آن متفاوت است. کمردرد بندرت نیاز به جراحی دارد حتی اگر علت آن هرنی دیسک باشد. اگر یکبار کمردرد گرفته اید احتمال آن هست که باز هم بگیرید. پس گرچه درمان کمردرد مهم است ولی مهم تر از آن مدیریت Management آن است. باید یاد بگیرید چگونه مانع از بروز مجدد کمردرد شوید. مهم ترین روش های جلوگیری از بروز کمردرد اینست که عضلات کمر و شکم خود را قوی نگه دارید، خوب بایستید، یاد بگیرید که چطور زندگی کنید و چگونه استرس را مهار کنید.

تعریف کمر درد

کمردرد چیست؟

کمردرد عارضه شایعی است که همه با آن آشنائی دارند. کمردرد ممکن است بصورت درد مبهم و خفیف و دائمی بوده و یا درد شدید و ناگهانی باشد بطوری که توانائی ایستادن و حرکت را هم از بین ببرد. کمر درد ممکن است بطور ناگهانی بعد از یک تصادف ،افتادن به زمین ویا بلند کردن اجسام سنگین بوجود آید و یا به تدریج بر اثر تغییرات ستون فقرات ناشی از افزایش سن بروز کند.

 

اگر کمردرد بطور ناگهانی شروع شود کمردرد حاد نامیده می شود مانند دردهائی که بعد از افتادن از بلندی یا برداشتن یک جسم سنگین و یا وارد شدن ضربه به کمر پیدا می شود. کمردرد حاد به سرعت ایجاد شده و به سرعت هم برطرف می شود. دوره درد در کمردرد حاد کمتر از 6 هفته است.

کمردردهای حاد شایعترین نوع کمردرد ها هستند. از طرف دیگر کمردرد مزمن دردی است که ممکن است به سرعت و یا بتدریج ایجاد شود و برای مدت طولانی باقی بماند. بطورکلی اگر کمردرد بیشتر از 3 ماه طول بکشد کمردرد مزمن نامیده می شود. کمردردهای مزمن کمتر از کمردردهای حاد شایع هستند.

 

تقریبا همه افراد در دوره ای از زندگی خود مبتلا به کمردرد می شوند. اگر تاکنون هم کمر درد ر ا تجربه نکرده اید احتمال این که روزی دچار کمردرد شوید زیاد است.

 

بسیاری از کمردردها را می توان پیشگیری کرد ویا بروز آن ها را کم کرد. در بیشتر موارد حتی با درمان های ساده خانگی نیز کمردردهای حاد در ظرف چند هفته برطرف می شوند. کمردردهائی که بعلت بیماری ها بوجود می آیند احتیاج به درمان مخصوص آن بیماری را دارند .عمل جراحی برای درمان کمردرد ، بندرت مورد نیاز واقع می شود.

جلوگیری از کمر درد

[TABLE]

[TR]

[TD=align: justify] تصویر روبرو شکل ستون فقرات را در حالت ایستاده نشان می دهد که شبیه حرف s در انگلیسی می باشد .

 

5 مهره کمر بزرگترین و قویترین مهره ها در ستون فقرات هستند که وزن کل جثه را تحمل می کنند .

 

توجه داشته باشید کمترین فشار به دیسک ها و مهره های کمر وقتی وارد می شود که ستون فقرات در شکل s مانند خود باشد به طوری که ستون فقرات در ناحیه کمر گود و دارای تو رفتگی است .

 

[/TD]

[TD=align: center] 428.jpg

429.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=align: justify] وقتی که از حالت ایستاده به حالت نشسته تغییر وضعیت می دهیم لگن به عقب چرخیده ، گودی کمر صاف شده و ستون فقرات از شکل s مانند خود خارج می گردد .

[/TD]

[TD=align: center] 430.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=align: justify] در این حالت فشار نابرابری بر دیسک های بین مهره ای وارد می شود که نهایتا به ناهنجاری های عمده ای در ستون فقرات از جمله کمردرد، دیسک کمر، قوزپشتی و فتق دیسک کمر می انجامد .

[/TD]

[TD=align: center] 431.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] 432.jpg

[/TD]

[TD=align: justify] برای جلوگیری از این بیماری ها باید درست بنشینیم واز یک پشتی طبی استفاده کنیم . با قرار دادن یک پشتی طبی مناسب روی صندلی اداری یا خودرومی توانید فرم s مانند ستون فقرات خود را حفظ کنید و ازصاف شدن گودی کمر و نهایتا کمردرد جلوگیری کنید . در واقع یک پشتی طبی مطلوب باید به اندازه ای سفت باشد که مانع از صاف شدن گودی کمر گردد و درهمین حال کاربر با آن احساس آرامش نماید.

 

آسیب به ساختار استخوانی در ناحیه کمر می تواند به دردهای شکنجه آوری بیانجامد . اگر آسیب به این ناحیه زیاد باشد حتی ممکن است راه رفتن را مشکل سازد و به معلولیت بیانجامد . استفاده از پشتی طبی در افرادی که سوزش های دردناکی در ناحیه کمر خود حس می کنند ضروری است چرا که استفاده از آن می تواند تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی در آینده بگذارد .

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

استفاده از پشتی طبی در جلوگیری از کمر درد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
وسیله‌ای ارگونومیک جهت حمایت از ستون فقرات کمری در هنگام نشستن می‌باشد که بر روی صندلی نصب می‌شود. در طولانی مدت همانطورکه بدن خسته می‌گردد، ماهیچه‌های در برگیرندهٔ ستون فقرات ضعیف می‌شوند و بخش بالایی کمر و سر برای جبران ضعف ماهیچه‌های ستون فقرات کمری به جلو انحنا می‌یابند که نهایتا به قوز کردن و خمیده شدن به جلو می‌انجامد.

 

با یک پشتی طبی مناسب که همچون یک حمایت کننده برای ستون فقرات کمری عمل می‌نماید، ماهیچه‌های اطراف ستون فقرات از مسئولیت اضافی حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات خلاص می‌شوند و این حمایت به خصوص در نشستن‌های طولانی مدت کاملا حیاتی و ضروری است. جلوگیری از کمر درد و فواید استفاده از پشتی طبی

1- جلوگیری از کمردردهای ناشی از نشستن های طولانی مدت(کمر درد و جلوگیری از کمر درد)

پشتی طبی با پرکردن گودی کمر و حمایت از ستون فقرات کمری از ایجاد خستگی و درد درهنگام نشستن جلوگیری می کند .

2- جلوگیری از بیماری ها و ناهنجاری های ستون فقرات(کمر درد و جلوگیری از کمر درد)

پشتی طبی با تصحیح طرز قرار گیری ستون فقرات در نشستن های طولانی مدت از بروز بیماری هایی ازجمله آرتروز، دیسک کمر، درد عصب سیاتیک وفتق دیسک کمر جلوگیری می کند. 3-بهبود فرایند تنفس واکسیژن رسانی به مغز پشتی طبی با جلوگیری از فشار وارد بر ششها در هنگام نشستن سبب بهبود تنفس و در نتیجه افزایش انرژی و فعالیت فکری می گردد . 4- بهبود فرایند هضم

پشتی طبی با جلوگیری از قوز وخم شدن روی میز کاراز فشرده شدن حفره شکمی و محدود کردن هضم غذا جلوگیری می نماید . 5- بهینه سازی وافزایش راندمان کار

بعد از سرماخوردگی کمردرد اولین دلیل غیبت از کار می باشد . پیشگیری از خستگی زودرس و کمردرد به بهینه سازی ساعات کار می انجامد . 6- ایجاد ظاهرمناسب و افزایش اعتماد به نفس

طرز نشستن شما می تواند ذهنیت روحی افراد را نسبت به شما تغییر دهد. با پشتی طبی درست و با ظاهری مناسب بنشینید . 7- کاهش هزینه های درمانی فرد و بیمه گزاران

هزینه های درمان کمردرد با سرطان تقریبا برابری می کند مسلما جلوگیری از کمردرد به کاهش هزینه های درمانی می انجامد . 8- عمده دردهای کمر ناشی از نادرست نشستن بر روی صندلی اداری ، مبلهای راحتی منزل و همچنین صندلی خودرو می باشد و پشتی طبی به شما یاری می دهد که ضمن درست نشستن فشارهای وارده به مهره های ستون فقرات خود را نیز کاهش دهید.

لینک به دیدگاه

[h=1]9 ورزش کمردرد +تصویر[/h]

172426.jpg

در این مقاله چند ورزش از ورزش‌های مهم‌ و موضعی ارائه می‌شود که جزو ورزش‌های تقویتی و کششی به حساب می‌آیند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
یکی از شایع‌ترین دردهاست که درمان‌های متعددی دارد....

خیلی‌ها وقتی دچار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می‌شوند، فکر می‌کنند که باید با ورزش وداع کنند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ورزش‌ از آنجا که سبب کاهش شدت درد می‌شود و احتمال عود درد را کاهش می‌دهد، برای بیماران مبتلا به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، نقش درمانی بسیار مهمی دارد. یک برنامه ورزشی خوب می‌تواند سبب تسریع بهبود درد، کاهش شدت درد و حتی پیشگیری از عود
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شود. برای اینکه ورزش شما موثرتر باشد، یک کلید مهم وجود دارد: برنامه ورزشی منظم.

 

1.روی شکم دراز بکشید و حدود 30 ثانیه خودتان را در این وضعیت نگه دارید.

011111110.jpg

 

2.ابتدا روی شکم دراز بکشید. دست راست و پای چپ را حدود 15 سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین آورده و حدود 6 ثانیه در همین وضعیت نگه دارید. دست و پا را پایین بیاورید و همین حرکت را با دست و پای دیگر تکرار کنید.

0222222222220.jpg

 

3.به پشت روی زمین دراز بکشید؛ به صورتی که زانوها خم شود و کف پا روی زمین قرار بگیرد. اکنون یک زانوی خود را تا سینه بیاورید. پای دیگر را حرکت ندهید. باید قوس

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تان صاف شود و کشش خفیفی را در باسن خود حس کنید. این کشش را 30 ثانیه ادامه دهید.

0333333333330.jpg

4.روی زمین دراز بکشید. زانوها باید حدود 90 درجه خم شوند. به تدریج عضلات شکم را منقبض کنید و شانه‌هایتان را بالا بیاورید. گردن خود را خم نکنید. 6 ثانیه در همین وضع بمانید.

444444444444444444.jpg

 

5.روی زمین دراز بکشید. قوس کمر خود را به زمین بچسبانید. اگر حرکت را درست انجام دهید، یک نیروی رو به بالا در شانه‌ها و باسن خود حس می‌کنید. این وضعیت را 6 ثانیه حفظ کنید.

5555555555555555555555555.jpg

6.روی زمـیــن زانو بزنید. به تدریج تنه خود را به جلو ببرید. دقت کنید که پای جلویی و زانوی عقبی روی زمین ثابت بمانند و وضعیت ستون فقرات و قوس کمر نیز تغییر نکند. این حالت را 30 ثانیه حفظ کنید.

04444444440.jpg

7.ایـــــن ورزش، عضلات پشت، تنه و ران را تقویت می‌کند. در فاصله 20 سانتی‌متری یک دیوار بایستید. به دیوار تکیه بدهید؛ به نحوی که ستون فقرات شما به دیوار بچسبد. زانوهای‌تان را کمی خم کنید و قوس کمر را به دیوار بچسبانید. این وضعیت را حدود 6 ثانیه حفظ کنید.

 

077777777770.jpg

8.روی تخت دراز بکشید؛ به صورتی که پا‌های‌تان دراز باشد. یک ملحفه را به نحوی بگیرید که دو سر آن در دست شما و وسط آن پشت پاشنه پای راست شما قرار گیرد. به آهستگی ملحفه را بکشید (نباید زانوها خم شود) هر وقت کشش پشت ران را حس کردید، آن را حدود 20 تا 30 ثانیه حفظ کنید. همین کار را برای پای چپ تکرار کنید.

088888888880.jpg

9.این حرکت برای تقویت عضلات ‌هامسترینگ و عضلات اطراف مفصل ران و لگن (هیپ) است. روی زمین دراز بکشید. دقت کنید که فقط پاشنه‌های پا روی زمین باشد. اکنون پاشنه‌ها را روی زمین فشار دهید. باسن را منقبض کنید و آن را از زمین بلند کنید، به نحوی که شانه‌ها، باسن و زانو در امتداد هم باشند. این وضعیت را حدود 6ثانیه حفظ کنید.

09999999990.jpg

با قرار دادن یک پشتی طبی مناسب روی صندلی اداری یا خودرومی توانید فرم ستون فقرات خود را حفظ کنید و ازصاف شدن گودی کمر و نهایتا کمردرد جلوگیری کنید . در واقع یک پشتی طبی مطلوب باید به اندازه ای سفت باشد که مانع از صاف شدن گودی کمر گردد و درهمین حال کاربر با آن احساس آرامش نماید

پشتی طبی باراد تنها پشتی طبی دارای تاییدیه ثبت اختراع است که طراحی آن بر اساس اصول ارگونومی صورت گرفته است

طراحی ظریف پشتی طبی باراد باعث شده است که هنگام استفاده ، نشیمن گاه صندلی اشغال نگردد به همین دلیل این محصول قابل نصب بر روی انواع صندلی ها می باشد

پارچه استفاده شده در این محصول از نوع اسپیسر می باشد که قابل شستشو و ضد تعرق است

پشتی طبی باراد تنها پشتی طبی دارای گواهی نامه ثبت اختراع می باشد که پروسه ثبت اختراع آن با ارجاع به دانشکده علوم پزشکی و بررسی آن توسط متخصصین ستون فقرات صورت پذیرفته است

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
چندروزه بد کمردرد دارم. این ورزشها شدیدتر کرده..

 

 

اين حركات و امتحان كنيد ايشاا... كه خوب بشه.:w16:

 

ورزش هايي براي كمر درد

kamardard3.jpgkamardard4.jpg

مهم‌ترين اصل در تسكين دردهاي كمر، گرم كردن عضلات آن است، بنابراين پيش از شروع حركات، با چند حركت كششي، عضلات ناحيه كمر را گرم كنيد.

حركت اول:

حركت اول، حركت گربه شتري نام دارد. مطابق شكل روي كف دست و زانوها قرار بگيريد و با ايجاد ريلكسيشن و سپس انقباض عضلات كمر، حركت را آغاز كنيد. اين حركت را 40 مرتبه و در 3 ست (مرحله) با فاصله يك دقيقه انجام دهيد.

 

حركت دوم:

مطابق شكل به پشت بخوابيد و با انقباض عضلات شكم و كمر، و سپس آرام كردن آن، حركت را انجام دهيد. اين حركت را 40 مرتبه و در 3 مرحله با فواصل يك دقيقه انجام دهيد.

 

حركت سوم:

از اينجا به بعد، وارد حركات فشارآورنده به عضلات كمر مي‌شويم، يعني از اين قسمت كار بايد خيلي مراقب باشيد تا حركات به نرمي و با آرامش صورت گيرد و از آن مهم‌تر اينکه به خسته شدن عضله نيانجامد. براي انجام اين حركت، مطابق شكل پاي چپ را روي سطحي به ارتفاع نيم متر از زمين قرار دهيد و به آرامي كمر و سينه را به پا نزديك كنيد، بدون آن كه پا از زانو خم شود. سپس اين حركت را روي پاي راست اجرا كنيد. اين حركت را 10 مرتبه در 3 ست با فواصل 6 دقيقه براي هر پا انجام دهيد.

 

حركت چهارم:

اين حركت بايد روي يك سطح نرم، اما صاف اجرا شود. مطابق شكل به پشت دراز بكشيد و هر دو پا را با هم به داخل شكم خود بياوريد و دو زانو را به سينه‌هايتان بچسبانيد. سعي كنيد حركت را آرام و بدون هر گونه شتاب زدگي اجرا كنيد. اين حركت كه به تقويت عضلات كمر و به خصوص لگن كمك مي‌كند، بايد 35 مرتبه و در 3 ست با فواصل يك دقيقه انجام شود.

 

حركت پنجم :

به دنبال حركت قبلي اجرا مي‌شود؛ يعني بدون آن‌كه موقعيت خود را تغيير دهيد، مطابق شكل 5 با همان حالتي كه هر دو پايتان از ناحيه زانو خم شده و كف پايتان هم روي زمين است، يك بار پاها را از ناحيه لگن به سمت چپ و يك بار هم به سمت راست متمايل كنيد. توجه داشته‌ باشيد اين حركت را كاملا به آهستگي انجام دهيد، چرا كه شتاب زدگي در انجام اين حركت مي‌تواند نتيجه عكس داشته باشد و دردهاي كمر را تشديد كند، اما اگر اصولي اجرا شود معجزه مي‌كند. اين حركت را 25 مرتبه و در 3 ست با فواصل يك دقيقه انجام دهيد.

 

حركت ششم :

اين حركت كه به تقويت شديد عضلات لگن و كمر منجر مي‌شود، نقش بسزايي در تسكين دردهاي كمر ايفا مي‌كند، البته بايد كاملا اصولي اجرا شود. مطابق شكل، به پشت روي زمين دراز بكشيد و پاي راست را روي پاي چپ بيندازيد. سپس با دست ها، پشت پاي چپ را بگيريد. در اين شرايط شما آماده‌ايد كه حركت را آغاز كنيد. شروع حركت بدين صورت است كه هر دو پا را با دست به سمت كمر خود بكشيد. سعي كنيد دست تنها به عنوان يك اهرم عمل كند و كل فشار روي عضلات كمر و لگن باشد. اين حركت نقش بسيار ويژه‌اي در تقويت عضلات مذكور ايفا مي‌كند. آن را 15 مرتبه و در 3 ست با فواصل يك دقيقه اجرا كنيد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...