رفتن به مطلب

نقش پيچيده شيمي در علاقه مادر و فرزند!


ارسال های توصیه شده

دانشمندان به ويژه هورمون اوكسي توسين را به عنوان عامل مهمي در پيوندهاي انساني شناسايي كرده‌اند هرچند هنوز درك جزئي از چگونگي رفتار اين ماده شيميايي در انسانها دارند

کد خبر : 04566 تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ ارسطو زماني از جنبه شوخ طبعي اظهار داشت اگر مادرها بيش از پدرها به فرزندانشان دلبسته و علاقه مند هستند، به اين خاطر است كه بيشتر اطمينان دارند كه مالك فرزندان خود هستند اما يك تحقيق اخير در زمينه علوم اعصاب رفتاري نشان داده است كه عشق مادرانه حاصل يك دست پخت شيميايي خيلي پيچيده تر از اظهارات ساده ارسطو است.

 

دانشمندان به ويژه هورمون اوكسي توسين را به عنوان عامل مهمي در پيوندهاي انساني شناسايي كرده‌اند هرچند هنوز درك جزئي از چگونگي رفتار اين ماده شيميايي در انسانها دارند.

 

اوكسي توسين چندين نقش در بدن انسان ايفا مي‌كند و به ويژه در مورد مادران باردار بسيار حائز اهميت است چون هم وضع حمل را ترغيب كرده و سبب تحرك ترشح شير مي‌شود.

 

سايت علمي لايوساينس به نقل از دكتر جنيفر بارتز، استاديار روانپزشكي در مركز پزشكي مونت سيناي در نيويورك افزود: ارتباط اين هورمون با بارداري اولين فاكتور مورد توجه براي ترغيب پيوند بين مادر فرزندي است و همچنين تحقيقات بيشتري روي كشف نقش اين هورمون در رفتارهاي مادرانه متمركز شده‌اند.

 

محققان در نظر دارند كه در مطالعات بعدي شبكه پيچيده تعاملات بيوشيميايي اين هورمون را در پيوندهاي انساني مورد بررسي مفصل تر قرار دهند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...