رفتن به مطلب

آه کشیدن، دکمه «Reset» دستگاه تنفسی است


ارسال های توصیه شده

آه کشیدن، دکمه «Reset» دستگاه تنفسی است ...
:icon_gol:
:icon_gol:

 

دانشمند‌ان تصور می‌کنند که با مطالعه روی الگوهای تنفسی انسان، دلیل «آه» کشیدن را کشف کرده‌اند.

 

ایسنا نوشت:

دانشمندان معتقدند ما «آه» می کشیم تا با تنظیم مجدد الگوهای تنفسی خستگی را از تن خارج کرده و دستگاه تنفسی خود را انعطاف پذیر و در حالت ارتجاعی نگه داریم.

در این پژوهش هشت مرد و 34 زن مورد مطالعه قرار گرفتند که تی‌شرت‌هایی مجهز به حسگر به تن داشتند که این حسگرها تنفس، ضربان قلب و سطح دی اکسیدکربن این افراد را طی 20 دقیقه آرام نشستن ثبت می‌کرد.

 

آنچه محققان دانشگاه لئوون در بلژیک در بررسی‌های خود در جست‌وجوی آن بودند، تغییرات خاصی بود که در طی یک دقیقه در لحظه آه کشیدن ایجاد می‌شد و می توانست موافق یا مخالف فرضیه تنظیم کننده مجدد یا به اصطلاح «ری ست» شدن در اثر عملکرد آه کشیدن باشد و اکنون آنها تصور می‌کنند که جواب خود را پیدا کرده‌اند.

 

الک ولمینکس، محقق این پژوهش که یافته‌های خود را در مجله روانشناسی بیولوژیک به چاپ رسانده در این باره خاطر نشان کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که حرکات تنفسی قبل و بعد از آه کشیدن، متفاوت هستند و به این ترتیب این فرضیه تایید شد که آه کشیدن در واقع سیستم تنفسی را «reset» می‌کند.

 

سایت علمی دیسکاوری در این باره خاطر نشان کرد: «فرضیه تنظیم کننده مجدد» مبتنی بر این ایده ارائه شده که نفس کشیدن یک حرکت پویای ارثی است که با تمام انواع فاکتورهای داخلی و خارجی میزان اکسیژن مورد نیاز ما را تغییر داده و ریه‌های ما را سالم نگه داشته و آماده فعالیت می‌کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...