رفتن به مطلب

مهارت و شایستگی‌های موردنیاز اشتغال


ارسال های توصیه شده

در این تاپیک برخی مهارت‌های مهم از نظر کارفرمایان آورده شده که اگر به درستی در کنار دانش و شایستگی‌های شما نشان داده شود، شانس شما را در بدست آوردن شغل شایسته افزایش می‌دهد. تجارب کاری، زندگی دانشگاهی و موقعیت‌های داوطلبانه فرصت‌هایی برای ایجاد اساس مهارتها برای شماست. بنابراین فرصت‌هایی که شما را در جهت برتر ساختن یاری می‌دهد، از دست ندهید.

 

جا دارد از فارغ التحصیلانی که در صدد پیدا کردن شغل مناسب می‌باشند، سوال کرد که آیا می‌دانند کارفرمایان به دنبال چه مهارتها و شایستگی ‌هایی برای استخدام کردن می‌باشند؟متاسفانه در اکثر مواقع مدرک تحصیلاتی دانشگاهی برای استخدام کافی نیست. در واقع این مهارت‌ها و تجربیات بوده که شما را به عنوان کاندیدای مورد نظر قرار داده و صلاحیت‌های شما را تکمیل می‌نماید. اما چه مهارتهایی نیاز است؟ چگونه شما می‌توانید آنها را توسعه داده و چگونه می‌توانید آن مهارت‌ها را به کارفرما نشان دهید؟

در ادامه به تعدادی مهارتهای کلیدی که مورد نیاز یک فارغ التحصیل برای استخدام می‌باشد، پرداخته خواهد شد:

 

ارتباطات

کار گروهی

ابتکار عمل

مدیریت پروژه

انعطاف پذیری

مهارت میان‌فردی

مهارت سازماندهی

 

مهارتها در واقع شایستگی‌هایی است که ما می‌توانیم از طریق مطالعه و تجربه به دست آوریم. هر چند که برخی از این مهارتها ذاتی است اما برخی نیز از طریق تلاش قابل ملاحظه قابل توسعه یافتن است.

 

این متن برگردان مقاله ی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نوشته ی Ben Davies هست که توسط پایگاه اطلاع رسانی اشتغال فناوری نانو به فارسی منتشر شده..

 

پ.ن: استارت تاپیک صرفا بهانه ای هست برای استفاده از تجربیات دوستان در این زمینه ..:w16::icon_gol:

لینک به دیدگاه

ارتباطات

 

رابطه خوب چگونه تعریف شده است؟ به طور کلی، کارفرمایان به دنبال کسانی هستند که بتوانند به صورت واضح و دقیق صحبت کرده و بنویسند که این خود پایه‌ی تفکر روشن و دقیق است.

 

چگونه می‌توان این مهارت را ایجاد نمود؟

 

صحبت‌های عمومی، سخنرانیها، و شرکت در مباحثات و جلسات می‌تواند در عادت کردن شما به بحث در مورد ایده‌هایتان کمک کند.

 

چگونه می توان این مهارت را نشان داد؟

 

آمادگی، کلید کارگشا است. شما می توانید مهارت‌های ارتباطی خود را در مصاحبه، عمل و تجاربتان نشان دهید. آیا ایده‌های شما و هر گونه اطلاعات مورد نیاز در ذهن شما آماده است؟ به وضوح نشان دهید که شما چگونه باید در شرایط مختلف، ارتباطات را برقرار نمایید.

لینک به دیدگاه

کارگروهی

 

اکثر مشاغل به تعامل نزدیک بین کارکنان تکیه می‌کنند. شما ممکن است همواره به صورت گروهی کارکرده و یا نقش بسیار مستقلی داشته باشید به طوری که تنها برخی اوقات نیاز به جلسه با همکاران خود و یا مدیر خود داشته باشید. در هر صورت، تمایل به همکاری با دیگران و کار بهتر ضروری است.

 

چگونه می‌توان این مهارت را ایجاد نمود؟

 

اگر شما دانشجو هستید، می‌توانید با همکاری با سایر دانشگاهیان و دانشجویان این مهارت را در خود ایجاد نمایید. شغل‌های موقتی مانند مشاغل اداری و خرده فروشی که به شدت بر کار گروهی تکیه می‌کنند، می‌توانند به شما کمک کنند تا به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری لازم به هنگام کار با یک گروه عادت نمایید.

 

چگونه می توان این مهارت را نشان داد؟

 

بدیهی است که مصاحبه، فرصت کافی برای نشان دادن عملی مهارت کارگروهی را تامین نمی‌کند اما بیان مواردی که شما بایستی با یک گروه همکاری می‌نمودید و بیان مزایای آن کار گروهی، می‌تواند کافی باشد.

لینک به دیدگاه

ابتکار عمل

 

آیا شما می‌توانید شخصا کار کنید؟ آیا شما می‌توانی یک گام به عقب برداشته و و یک تصویر بزرگتر را ببینید؟ آیا شما می‌توانید بر اساس آنچه که با عقل سلیم و دانش دقیق به عنوان راهنما می‌بینید، عمل کنید؟ ابتکار عمل، ایجاد و در نظرگرفتن فرصت‌ها برای بهره بردن کارفرمای شما و حفظ کسب و کار شما در خط مقدم آخرین تحولات می‌باشد.

 

چگونه می‌توان این مهارت را ایجاد نمود؟

 

ابتکار عمل نیازمند تفکر جانبی، اعتماد به نفس و دانش است. اگر شما علاقه مند به چیزی هستید و به دانش خود در آن اعتماد کنید، ابتکار عمل به طور طبیعی به سراغتان خواهد آمد. سعی کنید در زندگی شخصی یا علمی خود با جستجوی فرصت های جدیدی ابتکار عمل داشته باشید.

 

چگونه می توان این مهارت را نشان داد؟

 

تجربه کاری، راهی مفید برای نشان دادن ابتکار عمل و ایجاد آن است. همچنین شما می‌توانید ابتکارعمل خود را در مصاحبه با پرسشی فکر شده و فاش نمودن سوال نشان دهید.

لینک به دیدگاه

مدیریت پروژه

 

هر چند که ممکن است شغل مورد نظر شامل هدایت پروژه نباشد، اما به نظر می رسد که بسیاری از کارفرمایان متقاضی مهارت مدیریت پروژه می‌باشند. بنابراین مدیریت پروژه، یک مهارت واقعا ضروری است. این مهارت در واقع شامل بر عهده گرفتن مسئولیت و برنامه ریزی یک پروژه از ابتدا تا انتها بوده که این پروژه می‌تواند به سادگی یک پروژه تحقیقاتی کوچک و یا یک سرمایه گذاری تجارت بسیار بزرگ باشد.

 

چگونه می‌توان این مهارت را ایجاد نمود؟

 

زندگی تا حدودی فرصت ایجاد و توسعه‌ی مهارت مدیریت پروژه را فراهم می‌نماید. شما در طول تحصیل بدون شک پروژه‌های تحقیقاتی، فعالیتی و مشارکتی انجام داده‌اید. فرصتهای پرداختن به یک پروژه‌ی جدی را جستجو نموده و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به بهترین نحو آن را اداره کنید.

 

چگونه می توان این مهارت را نشان داد؟

 

کارفرمایان معمولاً از شما نمونه مهارت‌های قابل لمس مدیریت پروژه را می‌خواهند. بنابراین تجربه ویژه از مدیریت یک پروژه را در ذهن خود داشته باشید، آن را تعریف کرده و در مورد مشکلات پروژه که شما حل نمودید، صحبت کنید.

لینک به دیدگاه

انعطاف پذیری

 

انعطاف پذیری اساسا بدین معنی است که شما سازگار با شرایط بوده، سعی در امتحان چیزی جدید داشته و تغییرات را می‌پذیرید. انعطاف‌پذیری می‌تواند در مورد زمان، حجم کار و یا همکاران به کار بیاید.

 

چگونه می‌توان این مهارت را ایجاد نمود؟

 

خود را در چالش با چیزی جدیدقرار دهید. در برابر تغییر مقاومت نکنید اما از آن بهترین را بسازید.

 

چگونه می توان این مهارت را نشان داد؟

 

نمونه‌هایی از شرایط و تجاربی که در آن شما مجبور به انطباق با شرایط در حال تغییر بوده و آن را به بهترین وضعیت ساختید را فراهم نمایید. تجربه کار و مطالعات آکادمیک فرصت های زیادی برای نشان دادن انعطاف پذیری ارائه می‌نمایند بنابراین تنها نمونه های چشمگیر را برجسته نمایید.

لینک به دیدگاه

مهارت میان فردی

 

مهارت‌های میان فردی در مورد توانایی صحبت و بحث با افراد مختلف می‌باشد. برابری و حساسیت از نظر بسیاری از کارفرمایان به شدت ارزشمند بوده و لذا مهارت میان‌فردی بسیار ضروری است.

 

چگونه می‌توان این مهارت را ایجاد نمود؟

 

به نیازهای طرف خود فکر کنید. شما در زندگی روزانه به شرایط زیادی که در آن نیاز به مهارت‌های میان فردی دارید، برخورد می‌کنید. آگاه باشید که چگونه اشخاص را تحت تاثیر قرار داده و به آنها کمک می‌کنید.

 

چگونه می توان این مهارت را نشان داد؟

 

مصاحبه خود این فرصت را جهت نشان دادن مهارت‌های فردی فراهم می‌نماید. با فرد مصاحبه کننده به عنوان یک شخص عادی رو به رو شده، احترام را به جا آورده و به وضوح در مورد نیازهای آنها و نیاز شما از آنها فکر کنید. همچنین شما می‌توانید نشان دهید که چگونه بایستی نقشی در برقراری ارتباط با افرادی که زمینه‌های مختلف دارند، داشته باشید.

لینک به دیدگاه

سازمان‌دهی

 

سازمان‌دهی شدن در مشاغلی که افرادی دیگر را نیز شامل می‌شود یا در چارچوب‌های زمانی کار می‌کنند یک شرط‌ لازم است. کارفرمایان می‌خواهند بدانند که آیا شما قادر به تکیه کردن بر ارایه پروژه‌ها و اطلاعات طبق برنامه‌ی زمانبدی شده هستید یا خیرکه این به معنای منطقی و قابل کنترل بودن است.

 

چگونه می‌توان این مهارت را ایجاد نمود؟

 

نگاهی به زندگی شخصی، تحصیلی و کاری خود بیاندازید. مواردی شامل کارهای اداری، برنامه ریزی و غیره را در این راستا پیدا کنید.

 

چگونه می توان این مهارت را نشان داد؟

 

سازمان‌دهی می‌تواند به صورت‌های مختلفی نشان داده شود اما کارفرمایان بیشتر از طریق تظاهرات دست اول تحت تاثیر قرار می‌گیرند. اطمینان حاصل نمایید که برنامه شما دارای ساختار خوبی بوده و به موقع انجام می‌شود. هر گونه ارتباط با سازمان‌دهی بایستی به صورت موثر به کار گرفته شود. شما همچنین می‌توانید به تجارب خارجی خود اشاره نمایید که نشان می‌دهد چگونه به هنگام در دست گرفتن حجم کاری به خوبی سازماندهی می‌شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...