رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

اگر دکتر باشید که با این اصطلاح آشنایی دارید و اگر دکتر نیستید این اصطلاح زیاد به گوشتان خورده است. امروز قصد داریم شلی دریچه میترال را به شما معرفی کنیم که ،اسم عامیانه آن شلی دریچه میترال است و اصطلاح پزشکی آن پرولاپس دریچه میترال!.آیا درباره این بیماری اطلاعات کافی دارید؟ برای این بیماران چه کارهایی ضرردارد و باید از آن دوری کنند. درباره این بیماری شایعه های زیادی نیز وجود دارد که در این مورد نیز بحث میکنیم

١. پرولاپس دریچه میترال بیماری است که در آن ، دریچه میترال کمى قدرت خود رابراى جلوگیرى ازبازگشت خون به دهلیز چپ از دست داده است! اما اشتباه نکنید،همچنان اجازه نمیدهد که هیچ خونى درهنگام انقباض بطن، به دهلیز برگردد! تنها خودِ دریچه، کمى به داخل دهلیز برجسته میشود (مانند شکل)

٢. پرولاپس میترال بیمارى شایعیىست! بر اساس کتابهاى قدیمى تر شیوع این بیمارى حدودا ٣٠٪ است! یعنى تقریبا از هر ٣نفر یک نفر!

امابراساس کتابهاى جدید شیوع آن تنها ٣/٨ ٪ است!

٣. پرولاپس دریچه میترال نیاز به هیچ درمانى ندارد!

۴. آیا این بیمارى میتواند بدتر شود؟

بله، پرولاپس میترال میتواند پیشرفت کند! خصوصا در آقایان! بطوریکه حدودا ۵٪ بیماران، پس از ۵٠ سالگى نیاز به تعویض دریچه پیدا میکنند! زیرا با پیشرفت بیمارى، خون از بطن به دهلیز پس میزند (رگورژیتاسیون) و مشکلات زیادى را براى بیمار بوجود مى آورد! اما بهرحال نیاز به هیچ دارویى براى جلوگیرى از پیشرفت بیمارى نمیباشد، فقط باید سالانه اکو شوند تا از سیر بیماریشون مطلع باشند.

۵.آیا پرولاپس میترال میتواند موجب دردقفسه سینه شود؟

بله، هم درد و هم احساس تپش قلب ازعلایم آن هستند

۶. بیماران چه بایدبکنند؟

اگر پرولاپس میترال دارید،اولا اصلا نگران نباشید! فقط:

- از ورزش شدید اجتناب کنید.

- هرگز نگذارید بدنتان دچارکم آبى شود.

- شاید پزشکتان بشما قرص پروپرانولول راپیشنهاد کند که اگرچه تاثیر ثابت شده اى ندارد اما براى بهبودعلایم بیمارى مفید است،استفاده کنید!

ویک نکته تخصصی: بیمارانى که پرولاپس میترال دارند، میتوانند باخیال راحت اعمال جراحى و دندانپزشکى انجام دهند و هیچ نیازى به پروفیلاکسی آندوکاردیت (مصرف انتى بیوتیک قبل از اعمال دندانپزشکى) ندارند..

نوار قلب بیمار مبتلا به پرولاپس میترال را بزودى خواهیم گذاشت..

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...