رفتن به مطلب

غذاها مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف جهان


ارسال های توصیه شده

4473_orig.jpg&mode=large

 

 

بوقلمون غالبا به عنوان غذای کریسمس در نظر گرفته شده اما در عمل در منوی غذاها، تنها در حدود سال ۱۶۵۰ میلادی دیده شده که پس از استعمار اروپا و شمال امریکا آن را سباستین کبوت به اروپا در بازگشت از دنیای جدید، معرفی کرد. بعدها بازرگانان با آوردن بوقلمون این پرنده را به غذایی معروف در کریسمس تبدیل کردند. پیش از این قو، غاز، طاووس و یا گراز غذای جشن کریسمس بودند

 

امروزه با تفاوت های بسیار فرهنگی، سنتی و همینطور وضعیت جغرافیایی کشورها، تنوع بسیاری در غذای مخصوص کریسمس دیده میشود که میتوان ازهمه آنها لذت برد.

 

استرالیا :کریسمس در تابستان است و ناهار اغلب از کباب میگو و استیک همراه با جوجه کباب است همراه با بستنی ممکن است گاهی غذا را در کنار ساحل بپزند.

 

جمهوری چک :به طور سنتی ، در شب عید میلاد خداوند، غذا خورده میشود و متشکل از سوپ ماهی، سالاد، تخم مرغ وماهی کپور میباشد. تعداد افرادی که در میز غذا حضور میابند باید زوج باشند طبق خرافات موجود در بین آنها اگر کسی تنها باشد تا کریسمس سال آینده خواهد مرد. البته باید توجه داشت که ما مسیحیان تابع خرافه پرستی نیستیم چرا که این برخلاف کلام خداست.

 

فنلاند :غذای سنتی شب کریسمس ماکارونی در دیزی است که همراه با نوعی کلم، هویج و سیب زمینی، با ژامبون یا بوقلمون درست میشود. دیس مخلوط گوشت و ماهی نیز در این کشور مشهور است. پس از صرف غذا، سنت دیگری است و آن این است که بهسونا میروند و سپس به سر مزار از دست رفته گان میروند.

 

آلمان :غاز در فر طبخ شده به همراه سیب زمینی، کلم، هویج، هویج وحشی و ترشی و شورغذای مورد علاقه آنهاست. غذا معمولا در شب کریسمس خورده میشود. در این ایام جشن روستایی در جنوب آلمان است که بازی گوزن همراه با گراز وحشی است.

 

گرینلند :جشن کریسمس با غذایی سرو میشود که نوعی از مرغ دریایی کوچک می باشد که آبزی است و تاحدودی شبیه به پنگوئن می باشند و آن را در پوست خوک آبزی میپیچند و در زیر خاک میگذارند تا به عمل بیاید. بسیار خوشمزه است!

 

ایتالیا :ناهار کریسمس می تواند معمولا تا هفت بار سرو شود که شامل اینها می باشد: آنتی پاستو، یک وعده کوچک ماکارونی، گوشت کباب شده(در فر)، ۲ مدل سالاد مختلف و ۲تا پودینگ شیرین که به همراه پنیر خورده میشود؛ به همراه میوه، براندی و شکلات، و جشن را به صورت ناهار روز کریسمس صرف میکنند عجب غذای دلپذیری!

 

جامائیکا:غذای مخصوص کریسمس شامل برنج است که به همراه نخود، مرغ و دم گاو نر و بزی که با ادویه کاری درست شده باشد صرف میکنند.

 

لتونی :غذای کریسمس شام است که شامل نخود فرنگی قهوه ای رنگ که با سس بیکن پخته شده و به همراه لوبیا و کلم و وسیس خورده میشود.

 

نروژ :غذا کریسمس، در شب کریسمس خورده میشود در مناطق ساحلی است به طور سنتی ماهی کاد، ماهی هدوک و لوته فیسک خورده میشود. به همراه غذای گوشتی که کریسمس لوف میت گفته میشود و سوسیس مخصوص کریسمس تزئین کننده غذای کریسمس آنهاست.

 

پرتغال :غذای مخصوص کریسمس ماهی کاد شور است که به همراه سیب زمینی آبپز درنیمه شب کریسمس خورده میشود.

 

روسیه :غذای کریسمس شامل کیک کریسمس، پای مخصوص به کریسمس و دامپلینگ است. افسانه مربوط به بابوشکا الهام گرفته از حیاتی دوباره است که بعد از ممنوعیتهای زمان کمونیست او برای کودکان روسی به جای بابا نوئل هدیه می آورد.

 

آفریقای جنوبی :کریسمس در هوای گرم تابستانی است ولی با این حال شام سنتی همان بوقلمون است که به تمام تزئیناتش خورده میشود.

 

سوئد:غذای مخصوص به کریسمس شامل انواع صدف میباشد به همراه ، گوشت خوک پخته شده وشاه ماهی خام، خاویار، پنیر و لوبیا قهوه ای .

 

اوکراین :غذای گوشتی(بورش) بسیار زیادی در شب کریسمس بعد از آنکه پدر جنگلی بچه ها را از انتظار در آورد خورده میشود.

 

بریتانیا:از غذای کریسمس در این کشور میتوان به پای گوشت چرخ کرده و پودینگ مخصوص به کریسمس اشاره کرد. بزرگترین کریسمس پودینگ وزن آن ۷۲۳۱ پاوندس یاحدود ۳ونیم تن بوده است که در آقتون در لانکاشایر در ۱۱ جولای ۱۹۹۲ درست شده است. و بزرگترین پای گوشت چرخ کرده به وزن ۲.۲۶۰ پاوندس یا حدود یک تن بوده که ۶متر در یک مترونیم بوده است که در اشبی دلا زوچ در لایکستر شایر در سال ۱۵ اکتبر ۱۹۳۲درست شد.در بریتانیا غذای کریسمس را بعد از ظهر میخورند که شامل بوقلمون یا غاز یا مرغ روست شده است که به همراه سبزیجات و سیب زمینی روست شده(در فر)، سوسیس و بیکن، استافین و دسر مخصوص کریسمس است که با میوه های مختلف درست شده و بصورت گرم است به همراه بستنی میخورند.

ایالات متحده آمریکا :غذای کریسمس ناهار است که اغلب در شهرهای کوچک و روستاهای آمریکا غاز یا بوقلمون،گوشت روست شده در فر، انواع کالباس، انواع سبزیجات، اسکواش همراه پای کدو تنبل به طور سنتی خورده میشود. کیک هویج و پای سیب و کیک میوه ای را میتوان به عنوان بعضی از دسرها نام برد. ایالات متحده آمریکا به علت پراکندگی و گوناگونی فرهنگ مختلف، غذاهای گوناگونی در جای جای آن در کریسمس خورده میشود.

لینک به دیدگاه

جمهوری چک :به طور سنتی ، در شب عید میلاد خداوند، غذا خورده میشود و متشکل از سوپ ماهی، سالاد، تخم مرغ وماهی کپور میباشد. تعداد افرادی که در میز غذا حضور میابند

باید زوج باشند طبق خرافات موجود در بین آنها اگر کسی تنها باشد تا کریسمس سال آینده خواهد مرد

. البته باید توجه داشت که ما مسیحیان تابع خرافه پرستی نیستیم چرا که این برخلاف کلام خداست.

:w58::w58::w58::w58::w58:

 

 

 

جامائیکا:غذای مخصوص کریسمس شامل برنج است که به همراه نخود، مرغ و

دم گاو نر و بز

ی که با ادویه کاری درست شده باشد صرف میکنند.

 

:w58::w58::w58::w58:

لینک به دیدگاه

گرینلند :جشن کریسمس با غذایی سرو میشود که نوعی از مرغ دریایی کوچک می باشد که آبزی است و تاحدودی شبیه به پنگوئن می باشند و آن را در پوست خوک آبزی میپیچند و در زیر خاک میگذارند تا به عمل بیاید. بسیار خوشمزه است!

 

این غذا رو قبلا تو مطلبی با عنوان غذاهای تهوع آور خوندم ، در واقع این گوشت تخمیر و فاسد میشه ، واسه ذائقه خودشون شاید خوشمزه باشه:84eb3ampc0vsywihe0i

لینک به دیدگاه

من قبلا میگفتم آخه این چه رسمیه که همه شب سال نو (عید نوروز) سبزی پلو با ماهی میخورن

ولی الان با دیدن ذایقه مردم دیگه روی کره زمین خدا رو شکر میکنم

 

مهم اینه که خودشون دوس دارن دیگه...

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...