رفتن به مطلب

بازیافت «خاک‌های نادر» از پساب‌های شهری


ارسال های توصیه شده

بازیافت «خاک‌های نادر» از پساب‌ها با نانوذرات هیدروکسید منیزیم

 

 

شرکت گرین تکنولوژی سلوشن (Green Technology Solutions) موفق به ارائه فناوری شده‌است که با استفاده از آن می‌توان خاک‌های نادر را از پساب‌ها جداسازی کرد. در این فناوری از نانوذرات هیدروکسید منیزیم برای زدایش مقادیری با غلظت بسیار کم از این عناصر در پساب‌ها استفاده می‌شود.

 

 

4

 

شرکت گرین تکنولوژی سلوشن (Green Technology Solutions) با همکاری محققانی از شرکت چیلرسیکلا (Chilerecicla) موفق به ارائه روشی برای جداسازی عناصر با ارزشی نظیر خارک‌های نادر از پساب‌ها شده‌است. این تیم تحقیقاتی نشان دادند که چگونه از نانوذرات هیدروکسید منیزیم می‌توان برای جداکردن عناصر خاک‌های نادر از پساب‌ها استفاده کرد. خاک‌های نادر به عناصری در جدول تناوبی گفته می‌شود که کاربردهای متعددی در حوزه فناوری بالا نظیر ساخت تلفن‌های همراه دارند. با استفاده از این فناوری، عناصری نظیر تربیوم، که در مغناطیس‌ها و ابرخازن‌ها استفاده می‌شود، می‌توانند 30 سال بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. تاکنون تلاش‌های متعددی برای بازیافت این ترکیبات انجام شده‌است اما به دلیل عدم صرفه اقتصادی، این تلاش‌ها فرجامی نداشته است. یکی از چالش‌های موجود در مسیر بازیافت این ترکیبات، غلظت بسیار کم آنها در پساب‌ها است.

 

پاول واستون از مدیران شرکت GTSO می‌گوید: ما در حال توسعه یافته‌های خود هستیم تا این نتایج را تجاری‌سازی کرده و بتوانیم به‌صورت اقتصادی از آن استفاده کنیم. این فناوری بسیار پیچیده است اما نتایج آن به دلیل منافع اقتصادی بسیار مهم است.

 

با توجه به بازار 24 میلیارد دلاری این حوزه تا سال 2018، شرکت GTSO قصد دارد برای بازیافت ترکیبات بسیار ارزشمند از پساب‌ها تلاش مضاعفی را انجام دهد. تصفیه پساب‌های شهری برای شرکت GTSO اهمیت زیادی دارد این شرکت قصد دارد تا با تقویت خود در این بخش موقعیت بین‌المللی خود را در بازار تثبیت کند.

 

سال گذشته این شرکت اقدام به خرید شرکت گلوبال سل بایرز (Global Cell Buyers) کرد و سپس نام شرکت را تغییر داده و آن را گرین اوربان ماینینگ (Green Urban Mining) نام‌گذاری کرد. این شرکت در بخش بازیافت پساب‌های شهری فعالیت داشته و مواد به‌دست آمده از فرآیند بازیافت را به فروش می‌رساند.

 

درباره شرکت GTSO

 

این شرکت در حال رشد، به دنبال بازیافت، تولید و عرضه جهانی عناصری نظیر خاک‌های نادر است.

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...