رفتن به مطلب

نشانه ای از نقطه قابل سکونت در فضا


ارسال های توصیه شده

دانشمندان ناسا اعلام کردند که تلسکوپ فضایی ناسا روی اروپا، نخستین نشانه ها از وجود بخار آب را بر روی قمر مشتری مشاهده کرده که می تواند به علت وجود یک اقیانوس زیر پوشش یخی ایجاد شده باشد.

 

مشاهدات علمی پیشین به طور جدی وجود یک اقیانوس زیر سطح یخی "اروپا" را مطرح کرده بودند، اما دانشمندان کاملا مطمئن نبودند که آیا بخار آب تشخیص شده به واسطه فوران بخار آب با ظاهری شبیه فوران آتشفشانی روی سطح بوده است یا خیر، اما اکنون دانشمندان اطمینان دارند که این محتمل ترین توضیح مشاهده بخار آب در سطح "اروپا" است.

 

"اروپا" نام یکی از شصت و دو قمر سیاره مشتری است که در سال 1610 میلادی توسط گالیله کشف شد.

 

لورنز روث از موسسه تحقیقات جنوب غربی در سن آنتونیو، تگزاس اظهار داشت: تاکنون ساده ترین توضیح وجود بخار فوران شبه آتشفشانی روی سطح اروپا بود، اگر این بخار شبه آتشفشانی به اقیانوس زیر سطح مرتبط باشد که ما اطمینان داریم زیر پوسته اروپا وجود دارد به این معنا خواهد بود که بررسیهای آینده می تواند به طور مستقیم پتانسیل اروپا برای تبدیل شدن به محل قابل سکونت بدون حفاری لایه ای یخ را بررسی کند و این امر بسیار هیجان انگیز است.

 

اگر این بخارهای شبیه آتشفشانی تأیید شوند این امر اروپا را به دومین قمر منظومه شمسی تبدیل می شود که دارای بخارهای آب شبه آتشفشانی است.

 

درسال 2005، کاوشگر کاسینی ناسا فوران بخار آب در فضا را در سطح انسیلادوس قمر زحل کشف کرده بود.

 

دانشمندان اظهار داشتند که شکافهای بلند ناشناخته روی سطح "اروپا" که از آن با عنوان lineae یاد می شود موجب راه یافتن بخار به فضا شده است. کاسینی نیز شکافهای مشابهی را روی سطح انسیلادوس مشاهده کرده بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...