رفتن به مطلب

پشت میزنشین‏ها عضلات‌شان را تقویت کنند


ارسال های توصیه شده

کم‌­تحرکی و بدنشستن از مهم‌ترین عوامل ایجاد دردهای مفصلی متعاقب پشت ‌میزنشینی‌­های مداوم و طولانی ‌­مدت است...

وقتی یک فرد مدتی طولانی پشت میز می­‌نشیند و کار می‏کند، عضلات اطراف کمر و اندام تحتانی‌­اش ضعیف می‏شوند و این ضعف، وارد آمدن فشار مضاعف به غضروف‏ها را در پی دارد.

به همین خاطر، بیشتر کارمندان از کمردرد یا زانودرد شکایت می‏کنند. برای رهایی از این‌گونه دردها، پشت‌میز‌نشین‌ها باید حالت نشستن‌شان را اصلاح کنند؛ یعنی به‌گونه‌­ای بنشینند که آرنج‏شان هنگام کار، روی میز قرار بگیرد.

این کار باعث می‏شود که ستون فقرات صاف بماند و همچنین بدن بیش از حد به سمت جلو خم نشود و در نتیجه کمر درد به سراغ فرد نیاید. ضمن اینکه پشت میزنشین‌­ها باید همیشه طوری روی صندلی­‌شان بنشینند که زانوهای‌شان کمی بالاتر از سطح لگن‏ قرار بگیرد. این‌طوری دیرتر خسته می‏شوند و می‏توانند بیشتر و راحت­‌تر کار کنند. نکته دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنم این است که بی­‌تحرکی، مؤثرترین دلیل برای ایجاد ضعف‏های عضلانی است. بنابراین می‏توان به آنهایی که مجبورند ساعات زیادی از روزشان را پشت میز بگذرانند توصیه کرد که انجام دادن ورزش‏های مناسب برای تقویت عضلات‌شان را فراموش نکنند. البته ورزشی که تدریجی و مداوم باشد. مثلا اگر فردی، یک روز 3 ساعت ورزش کند و روز دیگر هیچ‌گونه فعالیت ورزشی انجام ندهد، لطفی در حق خودش نکرده و فعالیت‎های یکی در میان‌اش تأثیری در بهبود وضع‌اش نخواهد داشت.

در ضمن، لازم نیست که ورزش یا نرمش کردن حتما در طول مدت کار باشد. ورزش فقط باید مداوم باشد تا مؤثر واقع شود. شما می‏توانید روزی یک ربع تا نیم ساعت از وقت‏تان را به ورزش اختصاص بدهید؛ بدون اینکه خودتان را مجبور به انجام این کار در ساعات کاری­‌تان کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...