رفتن به مطلب

دلایل غیر منتظره برای افزایش وزن و چاقی


ارسال های توصیه شده

_ شما می توانید در اثر کمبود خواب چاق شوید بدن شما زمانی عملکرد مناسبی دارد که به میزان کافی استراحت کنید . وقتی شما به اندازه کافی نمی خوابید بدن شما فشار فیزیولوژ ی و بیو شیمیایی را تجربه می کند و این باعث می شود چربی بیشتری را در خود ذخیره کند . هنگامی که شما خسته هستید نمی توانید به خوبی استرس و فشار را تحمل کنید بنابراین ممکن است به غذا خوردن روی بیاورید و این یک مکانیزم دفاعی است به علاوه شما هنگامی که در ساعات انتهایی شب و نیمه شب غذاهای سبک میخورید میزان کالری بیشتری دریافت می کنید .

2 _ شما ممکن است به خاطر استرس چاق شوید

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که نیازمند کار اضافی و نیروی اضافی است تا آرامش بیشتری داشته باشیم . استرس و فشار ما را به سمت جلو هدایت می کند و به ما کمک می کند تا از عهده تقاضاهای زندگی برآییم . اما استرس می تواند بر اخلاقیات و احساسات ما تاثیر گذار باشد . واکنش ما در مقابل استرس حتی اگر مواجه با مسئولیت یا رویارویی با فشار مالی باشد باعث ایجاد یک فرایند بیوشیمیایی می شود و باعث می شود بدن در حالت حفظ بقا قرار گیرد . بنابراین انرژی ذخیره می کند ، سرعت متابولیسم پایین می آید و موارد شیمیایی از قبیل کلسترول ، لپتن و سایر هورمون ها ذخیره میشود که چاقی در مناطق شکمی بوجود بیاید .

3 _ شما ممکن است در اثر استفاد از دارو چاق شوید

برخی از داروها که توسط پزشکان برای درمان بیماری ها از قبیل افسردگی ، اختلالات رفتاری ، حملات ناگهانی میگرن ، فشار خون و دیابت تجویز میشود میتواند باعث اضافه شدن وزن شما شود . برخی از استروئید ها و درمان جایگزینی هورمونی در خانم ها و حتی قرص های ضد بارداری می توانند باعث بالا رفتن تدریجی وزن شود . دارو ها می توانند از روش های متفاوتی باعث اضاف وزن شما شود . آنها می توانند باعث زیاد شدن اشتها شوند ، در روند ذخیره چربی ها در بدن تغییراتی ایجاد کنند و حتی انسولین بدن را تغیر دهند . البته همه دارو ها در افراد مختلف عوارض یکسانی ندارند .

4 _ شما ممکن است به خاطر شرایط پزشکی خود اضافه وزن کنید

یکی از رایج ترین شرایط پزشکی که باعث می شود شما اضافه وزن کنید کم کاری تیروئید است . یک نقص که در هرمون های تیروئید که باعث می شود متابولیسم بدن کاهش پیدا کند ، باعث کم شدن اشتها شده و وزن بالا می رود . اگر شما احساس خستگی ، بی حالی و سستی ، تورم ، گرفتگی صدا و خش دار شدن آن ، عدم تحمل سرما ، خواب بیش از حد یا سرما دارید باید به پزشک مراجعه کنید .

منبع : مقالات دکتر عزیزی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...