رفتن به مطلب

با حساسیت‌های فصلی چه کنیم؟


ارسال های توصیه شده

با فرا رسیدن بهار و رسیدن به نیمه آن معمولا حساسیت‌های فصلی به بالاترین میزان خود می‌رسد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از این حساسیت‌ها رنج می‌برید، شاید خواندن مطلب زیر برای شما مفید باشد.

allergy_385x261.jpg

تحقیقات انجام شده در مورد حساسیت‌های فصلی نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد شما اصلا لازم نیست از علائم این بیماری رنج ببرید و شاید مصرف داروها برای رهایی پیدا کردن از علائم آن نیز چندان ضروری نباشد.به عبارت دیگر بعضی از انواع حساسیت‌ها با روش‌های بسیار ساده برطرف می‌شوند.

قدم اول در مبارزه با حساسیت این است که مشخص کنید چه چیزی واقعا باعث بروز آلرژی در شما می‌شود. فهمیدن این که چه نوع گرده ای باعث ایجاد حساسیت می‌شود یا چه چیزی آن را بدتر می‌کند می‌تواند در جلوگیری از بروز حساسیت نقش بسیار مهمی داشته باشد. قدم بعدی شناسایی غذاهایی است که حساسیت شما را بدتر می‌کند و قدم آخر پیدا کردن بهترین روش درمانی مناسب برای حساسیت شماست. شاید برای حساسیت شما چند قطره محلول نمک کافی باشد.

بارش باران در فصل بهار به همراه گرم شدن هوا باعث گرده افشانی بی‌سابقه گیاهان شده که دلیل اصلی آلرژی‌های فصلی است. از جمله علائم آزاردهنده حساسیت ها می‌توان به خارش چشم، گرفتگی بینی، آبریزش بینی و مانند آن اشاره کرد.

بهترین روش برای مبارزه با اثرات گرده‌ها دوری کردن از آن‌هاست. در وسط روز گرده افشانی به بالاترین حد خود می‌رسد و ماندن در خانه یا محل کار می‌تواند شما را اندکی از آن‌ها دور نگاه دارد. شستن مرتب موها و لباس‌ها و زدن ماسک به صورت می‌تواند به دوری از گرده‌ها کمک کند.

اما به گزارش کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی دو سوم افرادی که از حساسیت‌های فصلی رنج می‌برند در تمام دوران سال علائم آن را با خود دارند. این موضوع نشان می‌دهد که گرده‌ها فقط قسمتی از مشکل در این افراد هستند. پس بهترین راه این است که شما دیگر عوامل حساسیت‌زا در بدن خود را بشناسید و ملاقات با یک متخصص آلرژی را نیز حتما در برنامه خود قرار دهید.

تسکین دهنده ارزان: آب

کلیفورد باست متخصص آلرژی از دانشگاه نیویورک برای کاهش علائم آلرژی یک راه حل سه گانه را پیشنهاد می‌دهد:

1.دوری از عوامل حساسیت‌زا

2.درمان‌های دارویی از آب ساده گرفته تا داروهای پیشرفته

3.ایمنی درمانی از طریق تزریق

شستن بینی و دهان یک یا دو بار در طول روز با آب نمک ولرم می‌تواند بسیار مفید باشد. در این باره حتی ویدیوهای آموزشی در اینترنت هم وجود دارد.بهترین روش وارد کردن آب از یک سوراخ بینی و خارج کردن آن از سوراخ دیگر است.

تسکین‌دهنده‌های گران‌تر: داروها

درمان‌های دارویی نیز می‌توانند برای کاهش علائم حساسیت بسیار مفید باشند. جالب این است که بسیاری حاضرند تمام فصل را با علائم آزاردهنده آلرژی سر کنند اما به سراغ این داروها نروند.

روش‌های درمانی متداول مانند قرص‌های آنتی‌هیستامین یا کورتیکواسترویید فقط علائم حساسیت را از بین می‌برند و خود آن را درمان نمی‌کنند. در عوض در روش ایمنی درمانی، مواد حساسیت‌زا به تدریج به بدن معرفی می‌شود و در نهایت بدن پاسخ طبیعی به آن‌ می‌دهند.

بعضی از حساسیت‌های فصلی با خوردن غذاهای خاص بدتر می‌شوند.هویج و کرفس می‌توانند حساسیت‌های ناشی از گرده‌های علفی را بدتر کنند. بعضی از میوه‌ها و سبزیجات که مختص این فصل نیستند نیز می‌تواند حساسیت‌های ناشی از گرده‌های درختان را بدتر کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...