رفتن به مطلب

نوكيا اعلام كرد:اپل ايده‌هاي ما را به سرقت مي‌برد


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نوكيا شكايتي را عليه اپل در آمريكا مطرح كرده و مدعي شده است كه دستگاه‌هاي آيفون و آي‌پد نسل سوم اپل امتيازهاي انحصاري متعدد متعلق به اين شركت را نقض كرده‌اند.

اين شركت فنلاندي اپل را متهم كرده است امتيازهاي انحصاري مربوط به انتقال بيان و داده، استفاده از قرار دادن داده‌ها در برنامه‌ها و نوآوري در بهينه‌سازي آنتن كه كارآمدي را بهبود داده و در فضا صرفه‌جويي مي‌كند و درنتيجه كمكي است تا دستگاه‌هاي كوچك‌تر و فشرده‌تري ساخته شوند را نقض كرده است.

پل ملين، مدير كل مجوز امتياز انحصاري نوكيا در يك بيانيه مطبوعاتي اعلام كرد كه اين شركت در طراحي بسياري از فن‌آوري‌هاي كليدي در دستگاه‌هاي قابل حمل پيشرو بوده است و اكنون اين اقدام را براي حمايت از حاصل توسعه پيشروي خود و براي پايان دادن به استفاده غيرقانوني تداوم يافته از نوآوري نوكيا در پيش گرفته است.

اقدام مذكور جديدترين مورد در مجموعه شكايت‌هايي است كه اين دو شركت از يكديگر كرده‌اند. نوكيا در ماه اكتبر سال گذشته شكايتي را براي نقض امتياز انحصاري از اپل مطرح كرد و دو ماه بعد اپل شكايت متقابلي را انجام داد و نوكيا را به نقض برخي از امتيازهاي انحصاري خود متهم كرد.

نوكيا كه بزرگ‌ترين سازنده تلفن همراه در جهان به شمار مي‌رود، سال گذشته و با محبوبيت صعودي آيفون، سهم بازارش را از دست داد و به نظر مي‌رسد به‌دنبال جبران آن از طريق شكايت حقوقي در دادگاه است كه اين تاكتيك اغلب در صنعت فن‌آوري مشاهده مي‌شود.

اين شركت پيش از انجام شكايت، نخستين ضرر سه ماهه‌اش در طي 10 سال گذشته را اعلام كرد، در حالي كه رقباي اين شركت از جمله سازندگان بلك بري و آيفون بازار تلفن هوشمند را تصاحب كرده‌اند.

بروس سي ول، مشاور كل اپل نيز اظهار كرده است كه شركت‌هاي ديگر بايد با ابداع فن‌آوري‌هاي خود و نه فقط با سرقت فن‌آوري‌هاي اپل با اين شركت رقابت كنند.

دور ديگري از شكايت‌ها از سوي دو طرف انجام گرفته و اين موضوع حل نشده باقي مانده است. شكايت جديد در حالي مطرح مي‌شود كه اپل اعلام كرده است قصد دارد براي نخستين بار رايانه لوحي آي‌پد را در خارج از آمريكا به فروش برساند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...