رفتن به مطلب

مقالات سایت asme


ارسال های توصیه شده

با سلام خدمت همه دوستان عزیز :hapydancsmil:

در این تایپک قصد برا این است که مقالات سایت ASME که یکی از معتبرترین سایت های مهندسی مکانیک است براتون مطالبش را بزاریم

البته هر کسی میتونه بره تو این سایت و یه مطلبی را که میدونه جالب و خواندنی و مفید هست با یه ترجمه مفهومی قرار بده بقیه هم استفاده کنن:ws37:

برای اینکه یه پارچگی مطالب حفظ بشه تاپیکی غیر از مطلب علمی ممنوع میباشد:ws3::5c6ipag2mnshmsf5ju3

در ابتدا یه اطلاعاتی مربوط به این انجمن بهتون میدم و کارو شروع میکنیم با هم:w16:

 

لینک به دیدگاه

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی ASME

jnwc9hhs645c68lq9bc.jpg

ASME در سال ۱۸۸۰ توسط مهندسین مکانیک برجسته تاسیس شده است.

امروزه ASME انجمنی جهانی که متمرکز بر روی موضوعات فنی, آموزشی و پژوهشی می باشد.۱۲۵٫۰۰۰ عضو دارد و برگزار کننده ۳۰ کنفرانس فنی در سال می باشد. بیش از ۲۰۰ دوره حرفه ای در سال برگزار می کند.سازمان در زمینه کدها و استاندارهای وسیله های مکانیکی مشهور می باشد.

ASME یکی از قدیمی ترین و پر مراجعه ترین سازمان های استانداردهای درحال توسعه در جهان می باشد.حدود۶۰۰ کد و استاندارد تولید می کند و تعداد زیادی از زمینه های فنی را پوشش می دهد مانند اجزای دیگ بخار, آسانسورها, اندازه گیری جریان سیال در مجرای بسته ی آب, جرثقیل ها , ابزارهای دستی, اتصالات و ابزارهای ماشین.

(BPVC) یکی از بزرگترین استانداردهای ASME می باشد هم از نظر اندازه و هم از نظر دواطلب در تهیه آن می باشد. این استاندارد قواعدی برای طراحی, ساخت و بازرسی از دیگ های بخار و کشتی های فشار می باشد. هر سه سال یکبار مورد بازبینی قرار می گیرد و شامل ۱۲ جلد می باشد.

(American Society of Mechanical Engineers) ASMEبه جامعه جهانی مهندسی برای توسعه راه حل ها به چالش های دنیای واقعی کمک می کند.ASME در سال ۱۸۸۰به عنوان سازمان حرفه ای غیر انتفاعی تاسیس گردیده است. کدها، استانداردها، نشریات، کنفرانس ها وبرنامه های توسعه حرفه ای ASMEبنیانی برای دانش فنی پیشرفته و جهانی امن تر را فراهم می سازد.

این پایگاه دسترسی به ۲۱ عنوان نشریه تمام متن و همچنین دسترسی به ۲۰ عنوان نشریه transaction journal انجمن مهندسین مکانیک که هر سه ماه یکبار منتشر می­شود ، را امکان پذیر ساخته است.

 

 

 

برای ورود به پایگاه ASME بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

اولین مقاله را اختصاص میدیم به مقاله ای تحت عنوان خنک کردن جام جهانی 2022 قطر

vjz3s1bbibw6qk3oi.jpg

 

در حالی که جهان خود را برای جام جهانی سال آینده در برزیل آماده میکند قطر میزبان سال 2022 در حال ساختن 8 ورزشگاه مدرن و جدید است که بتواند با استفاده از سیستم های خنک کننده منفل و مکانیکی گرمای طاقت فرسای تابستان خاورمیانه را برای بازیکنان و تماشاچیان سرد کند

سازمان دهندگان قطری با استفاده از تجربه ی 9 ساله قبل از جام جهانی سعی برا این داشتن که قسمت های شیخ نشین را به یک قسمت کوچک برای مسافران تبدیل کنن

دولت برای اینکار 200 میلیارد دلار را به بخش راه آهن های با سرعت بالا و زیرساخت های دیگر تا بتواند 12 سالن را به هم متصل کند تا بغیر از یکی از آنها بقیه مسافران را کمتر از 60 دقیقه به مقصد برساند

حال این موضوع را با برزیل میزبان 2018 مقایسه کنید که برای جا به جا کردن بازیکنان ,مقامات, تماشاچیان و گردشگران بین مکان مسابقات که فاصله های بین آنها هزاران مایل میباشد باید از وسایل حمل نقل هوایی استفاده کند اما در قطر با استفاده از قطار ها سرعتی و بزرگراه های جدید به گفته مقامات آنها میخواهند جمع جور ترین رقابت های جام جهانی را تدارک ببینند تا جایی که این امکان را به تماشاچیان میدهند که بتوانند در یک روز بلیط چند بازی را داشته باشند و براحتی به تماشای آنها بروند

qzfgrg5ygt2stlo4o476.jpg

از این رو طراحی استادیوم ها را به گونه ای طراحی کرده اند که تماشاچیان را از درجه حرارتی که به 45 درجه سانتی گراد هم میرسد حفظ کند که مقامات فیفا بدنه ی حاکم بر فوتبال نیز این تضمین را داده است.آنها از طریق ساخت و ساز 500 صندلی "مینی ورزشگاه" که توسط شرکت مهندسی ARUF طراحی شده است این امکان را میدهد که درجه حرارت زمین را تا 23 درجه سانتی گراد کنترل کند درحالی که درجه حرارت بیرون از ورزشگاه در عرض 40 ثانیه افزایش میابد

2bmbtddyd1h4yl2plf52.jpg

ARUP با استفاده از تکنولوژی موجود و طراحی هندسی هنرمندانه در ورزشگاه ویترین این موضوع را به اثبات رسانده است . در این نوع تکنولوژی با استفاده از فن آوری خورشیدی فتوولوئیک برای تولید برق تجهیزات خنک کننده تا هوای سرد از طریق لایه هایی از ورزشگاه عبور کرده و سبب خنکی هوا شود. سقف ورزشگاه از مواد بازتاب دهنده نور خورشید طراحی شده است که تماشاگران را از گرما محافظت میکند.زیر زمین چیلرهای جذب هوای سرد وجود دارد که از طریق لوله هایی زیر زمین باعث خنکی زمین چمن میشود که مانند نمونه مشابه آن در ورزشگاه های شمالی میباشد که لوله های گرمایشی از انجماد زمین چمن جلو گیری میکند.

 

ARUP میخواهد استادیوم نمایشگاه را به اولین استادیوم صفر کربن جهان تبدیل کند که در آن به جای سوخت فسیلی سیستم های قدرتی تکیه برا سیستم های خورشیدی دارند

همچین در این ورزشگاه با طرح های مدولار مجهز میباشد که میتوان تمامی صندلی های آن را جدا کرد به گونه ای که تعداد رقابت های زیادی باشد. برای قطر ورزشگاه هایی با ظرفیت 10 هزار یا 25 هزار نفر نیز گنجایش مناسبی میباشد.

سازمان ها برای اهدای ماژول بیش از حد ورزشگاه همراه با ظرفیت سیستم خنک کننده ها برنامه ریزی میکنن چرا که کشورهای در حال توسعه فاقد منابع برای ساخت ساز چنین ساختمان هایی هستن.به گفته ی کمیته سازماندهی نه تنها ورزشگاه ها برای حداکثر راحتی بازیکنان و تماشاچیان است بلکه همه ی جوانب محیط زیستی نیز در نظر گرفته شده است از جمله جمع آوری حرارت خورشیدی پانل pv و حفظ و صادرات مقادیر انرژی به سیستم و تنظیم انرژی برای کنترل دمای ورزشگاه ها در طول انجام مسابقه.سیستم های جذب خنک کننده و مناطق ذخیره سازی یوتکتیک ها مکمل اجزای خورشیدی برای به حداکثر رساندن خروج انرژی از ورزشگاه است.

n8qgqsa77fozgsqis7a.jpg

سازمان برگزاری در مورد طراحی های خاص و ساخت و ساز ها اظهار نظری نکرده است اما به اولین قرار داد در مورد ورزشگاه ال وهراک اشاره کرد که توسط معماران زها حدید و لندن و شرکت مهندسی از لس آنجلس که مشاوران طراحی آن هستن. این ورزشگاه 45هزار نفری بوده و در 12 مایلی شهر دوحه پایتخت قطر قرار میگیرد.پس از جام جهانی ظرفیت این ورزشگاه به 20 هزار نفر کاهش میابد. این ورزشگاه همراه با هفت مکان دیگر به وسیله ی شرکت آلمانی آلبرت اسپیر و همکاران آن طراحی خواهد شد.

معماران دیگری همچون فاستر انگلیسی در طرح Lusail Iconic Stadium همکاری دارند از در بخش ال دوآینه شهر لوسایل میباشد که شاهد برگزاری بازی افتتاحیه و اختتامیه میباشد.این ورزشگاه به طوری جهت دار ساخته میشود که باد از شمال شمال غربی و شمال شمال شرقی را برای جریان های داخل و خارج ورزشگاه مهار میکند.سقف این ورزشگاه بزرگترین سقف تور کابل میباشد که به وسیله منافذ کنترل شده کامپیوتری نصب میشود.این سقف شامل بخشی مرکزی است که جمع میشود و یک بخش ثابت که صندلی های تماشاچیان را پوشش میدهد و با سایه افکنی کنترل دمای هوا را دارد.

زیربناها

دولت قطر میخواد 32 هتل و اماکن ورزشی برای هر یک از تیم های حاضر بنا کند. همچنین باید انتظار هجوم بیش از 60 تا 80 هزار مسافر هوایی و زمینی را 10 ساعت قبل و بعد از جام جهانی داشت که دولت برای بهبود حمل و نقل آن فرودگاه بزرگ دوحه را مجهز به دو باند جدید خواهد کرد که ظرفیت جا به جایی مسافر را از 15 میلیون به 50 میلیون در سال خواهد رساند.قطر برای اولین بار در حال توسعه یه شبکه راه آهن با قرار دادی بالغ بر 26 میلیارد دلار برای ساخت مترو های کشور در 98 ایستگاه در 300 کیلومتر است.همچنین یه شبکه ارتباطی دوری نیز با بحرین و عربستان خواهد داشت.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...