رفتن به مطلب

تولید سوخت با استفاده از ریز جلبک


ارسال های توصیه شده

درود...

استفاده از ارگانیزم های طبیعی برای رسیدن به یک تکنولوژی جدید توسط محققان داخل ..با دیدن این فیلم واقعا بار دیگه یه این نتیجه رسیدم که ایران سرزمین نعمت است باید با دید باز به آن نگاه کرد..

 

دکتر نسرین معظمی (رئیس پژوهشگاه فن آوریهای نوین سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران ) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تمرکز فعالیت‌های پژوهشگاه در حوزه بیوتکنولوژی، صنایع شیمیایی و مواد پیشرفته بر تولید انرژی های نو تصریح کرد: در زمینه انرژی خورشیدی و تولید اتانول و بیودیزل از ریزجلبک‌ها، فعالیت‌هایی نه صرفا در حد تحقیقاتی، بلکه به شکل کنسرسیوم دنبال می‌شود.

 

به عنوان مثال در پروژه احداث واحد تولید اتانول، دانشگاه علم و صنعت ایران در قسمت مدلینگ، صنعتی شریف در بخش کنترل، پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین در پروسه تولید الکل به وسیله گاز نیشکر، دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز در قسمت طراحی مکانیکال فعالیت کرده و نهایتا جهاد مهندسی فارس سیستم را ساخته و در شرکت کشت و صنعت کارون مستقر کرد.

 

این دستگاه در مرحله پایلوت یکهزار لیتر در روز اتانول تولید می‌کند و برای صنعتی سازی آن در نظر داریم، این پروژه را درزمینی به وسعت 10 هکتار به منظور تولید سوخت جایگزین سوخت‌های فسیلی خودروها به اجرا در آوریم. البته می‌توان از سایت پایلوت این طرح برای اپتیمایز دیگر مواد سلولزی مانند بقایای گندم استفاده کرد.

 

این ریز جلبک‌ها با ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند از 50 درصد بیومسشان روغن تولید کنند که به آن سوخت سبز می گوییم و از آنجایی که تا 60 درجه زیر صفر منجمد نمی‌شوند، تنها سوخت مفید و قابل استفاده در هواپیما و جت هستند.

 

معظمی افزود: پس از استخراج روغن از ریز جلبک‌ها 40 درصد وزن و بقایای سلولی آن را که نشاسته است به وسیله آنزیم به قند تبدیل کرده و وارد خط تولید اتانول می‌کنیم، یعنی همزمان از ریزجلبک‌ها و اتانول، سوخت سبز تولید می‌شود، سپس در نهایت از بقایای ریز جلبک‌ها رنگدانه آن را به عنوان آنتی اکسیدان استخراج کرده و از بخشی از آنها که تولید کننده روغن است، بوسیله فرمانتور، امگا سه و امگا شش استخراج می‌کنیم.

 

 

فیلمی از سخنرانی ایشون رو میتونید با دو کیفیت مشاهده فرمایید (بشدت مشاهده اون رو توصیه میکنم)

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...