رفتن به مطلب

دو خوراکی فوق العاده برای کاهش وزن


ارسال های توصیه شده

691094538127206649752265232190236549.jpgمصرف داروهاي ضد چاقي که حتي مورد تاييد سازمان ‌هاي بين ‌المللي غذا و دارو هستند، با عوارضي همچون پيري زودرس پوست و بروز مشکلات قلبي - عروقي و انعقادي همراه است.

 

پس چه بايد کرد؟

به گزارش ايسنا، دکتر فريبرز فرساد، دبير انجمن علمي داروسازان ايران با اعلام اين خبر گفت: مصرف داروهاي ضد چاقي با دفع چربي از بدن، باعث اختلال در روند جذب ويتامين‌هاي محلول در چربي(ويتامين هاي A ، D ، E و K )‌ و بروز مشکلات مختلفي از جمله کمبود ويتامين و املاح مي شوند.

 

وي افزود: در چنين شرايطي ويتامين‌هاي A و D همراه با چربي ‌هاي دفعي از بدن خارج مي ‌شوند و اين مساله تاثيرات سوء از جمله از دست رفتن طراوت، شادابي پوست و پيري آن را موجب مي ‌شود.

 

اين متخصص داروسازي باليني گفت: بيماران قلبي و عروقي که داروهاي ضد انعقاد از جمله وارفارين مصرف مي ‌کنند، در صورت مصرف اين گونه داروهاي ضد چاقي، در پي دفع ويتامين K با مشکلات انعقاد خون مواجه مي شوند که جان آن ها را به خطر مي‌ اندازد.

 

دکتر فرساد با اشاره به اين که هيچ دارويي بدون عارضه نيست، گفت: به دليل شيوع روزافزون چاقي، تبليغات روي داروهاي ضد چاقي در دنيا افزايش يافته، اما چون سودآور است به عوارض احتمالي و جانبي آن کمتر اشاره مي ‌شود.

 

دبير انجمن علمي داروسازان ايران گفت: تنها در موارد چاقي مرضي که ضريب توده بدني(BMI) از 27 بالاتر باشد، مي ‌توان از طريق ورزش و رژيم غذايي مناسب يعني کاهش حجم غذا و حذف مواد پُرکالري از جمله غذاهاي چرب، نوشابه‌ ها و شيريني‌ ها به اهداف کاهش وزن دست يافت.

 

وي گفت: مصرف دارو و جراحي ‌هاي درماني در موارد چاقي‌ هاي مفرط و آن هم با تجويز پزشک اولويت‌ هاي آخر را تشکيل مي‌ دهد.

 

وي به افراد چاق پيشنهاد کرد تا از شکلات تلخ و چاي سبز به عنوان دو ماده مهم و موثر در کاهش وزن که از سوي سازمان‌هاي بين‌المللي غذا و دارو توصيه شده است، استفاده کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...