رفتن به مطلب

سوالات خود در رابطه با solidwork را اینجا مطرح کنید


S.F

پست های پیشنهاد شده

ببین خیلی سادست!

اون صفحه ای از قطعت که من روش Hole رو اجرا کردم رو انتخاب کن،دستور Hole رو اجراء کن،بعد از انتخاب مشخصاتی که بالا نوشتی ، Tabه بغلیش مربوط به Position رو انتخاب کن،اونجا میگه یه جا نقطه بذار،روی یکی از اون خط هایی که کشیدی یه نقطه بذار جوری که دستور Coincidence اجراء بشه،بعد نقطه رو با اونیکی خط Coincidence کن.بعد هم تیک سبز رو بزن تا دستور اجراء بشه.

 

 

باور کن من رو همون قطعه ای که اتچ کرده بودی اجراش کردم جواب داد!:ws52:

 

ممنونم. اوگی شد . :ws3::icon_gol:

لینک ارسال
  • پاسخ 1.1k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

سلام یه سوال دارم فکر کنم باید اینجا بپرسم ;d

میگم این کتاب نشر عابد اموزش سالدی یکی متونه بگه چ فصلهایی داره یعنی چ محیط هایی رو داره؟

میشه یکی از فهرستش عکس بزاره؟

لینک ارسال
سلام یه سوال دارم فکر کنم باید اینجا بپرسم ;d

میگم این کتاب نشر عابد اموزش سالدی یکی متونه بگه چ فصلهایی داره یعنی چ محیط هایی رو داره؟

میشه یکی از فهرستش عکس بزاره؟

تمام محیطها رو با مثالهای کاربردی داره.کلا 3تا محیط اصلی داره،بقیه زیرشاخه پارت هستند.اگه قصد تهیه دارید به کتابفروشی برید و یک ورقی بزنید خودتون دستتون میاد.

لینک ارسال
باید اینترنتی بخرم

که اینترنتی سایت نشر عابد اصلا پریویو نداشت

اگه ممکنه میشه عکس بگیرید ازش؟

3تا محیط یعنی پارتو نقشه و اسمبل؟

مرسی

بله سه محیط داره

متاسفانه نمیتونم عکسی بگذارم.

لینک ارسال

افزایش سرعت عمل در سالیدورکز

 

برای یک طراح و کاربر زمان نقش بسار مهمی در طراحی دارد پس طراحی یک قطعه در زمان محدود، ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

در سالید برای استفاده بهتر از محیط سه بعدی امکانات متعددی در نظر گرفته شده.

در ابتدا به مواردی اندک زیر اشاره میکنم شاید در آینده مباحث بیشتری برای افزایش سرعت عمل در سالیدورکز ارائه کنم.

 

همه چیز درباره view در محیط سه بعدی سالیدورکز:

 

 

  • با استفاده از موس به تنهایی میتوانید فقط:

 

  1. با چرخاندن غلتک جسم را عقب و جلو ببرید(Zoom in , Zoom out)
  2. با گرفتن دکمه وسط(middle) و حرکت دان موس قطعه را بچرخانید.

 

 

  • با کیبورد به تنهایی میتوانید:

 

  1. با دکمه های جهت (arrow key) جسم را 15 درجه بچرخانید
  2. با گرفتن دکمه شیفت و جهات (Shift+Arrow key) جسم را 90 درجه بچرخانید
  3. با گرفتن دکمه آلت و جهات (Alt+Arrow key) جسم را 15 درجه دوران (Roll) دهید
  4. با گرفتن دکمه کنترل و جهات (Crtl+Arrow key) جسم را به چب و راست حرکت دهید.
  5. با گرفتن دکمه کنترل و زدن دکمه های 1 تا 8 به ترتیب هر یک از نماهای جلو پشت چپ راست بالا پایین ایزومتریک و عمود بر سطح را خواهید داشت.

 

 

  • با موس و کیبورد میتوانید:

 

  1. با گرفتن کنترل و دکمه وسط موس جسم را حرکت دهید.
  2. با گرفتن Alt و دکمه وسط موس جسم را دوران roll دهید
  3. با گرفتن شیفت و دکمه وسط موس جسم را بزرگ و کوچک کنید

 

 

  • نوار ابزار VIEW (Heads-UP) را فعال کنید و ابزار های مورد نظر خود را در آن شخصی سازی کنید.به این صورت:

 

  1. برای فعال کردن آن بر روی یکی از نوار ابزارها کلیک راست کنید و گزینه view(Heds-up) را فعال کنید
  2. به منو بروید و از tools گزینه customize را بزنید
  3. به برگه کامند (command Tab) بروید
  4. ابزار های مورد نیاز و کاربردی را بگیرید و داخل نوار ابزار view رها کنید
  5. برای حذف ابزار از نوار ابزار آنرا بگیرید و داخل پنجره customize بکشید و رها کنید.

 

 

  • تنظیمات ژست های ماوس (Mouse Gestures)

 

  1. برای اجرای ژست های موس کافیست کلیک راست ماوس را بگیرید و به جهت های هشتگانه حرکت دهید
  2. برای فعال کردن ژست های ماوس از منوی tools گزینه Customize را بزنید در برگه mouse guesture گزینه enable را تیک بزنید – پیشنهاد میشود گزینه 8 ژست را انتخاب کنید
  3. تنظیمات ژست های موس را انجام دهید و دستورهای مورد نظر خود را به آن اختصاص دهید

 

 

 

شاد باشید...

لینک ارسال
افزایش سرعت عمل در سالیدورکز

 

برای یک طراح و کاربر زمان نقش بسار مهمی در طراحی دارد پس طراحی یک قطعه در زمان محدود، ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

در سالید برای استفاده بهتر از محیط سه بعدی امکانات متعددی در نظر گرفته شده.

در ابتدا به مواردی اندک زیر اشاره میکنم شاید در آینده مباحث بیشتری برای افزایش سرعت عمل در سالیدورکز ارائه کنم.

 

همه چیز درباره view در محیط سه بعدی سالیدورکز:

 

 

  • با استفاده از موس به تنهایی میتوانید فقط:

 

  1. با چرخاندن غلتک جسم را عقب و جلو ببرید(Zoom in , Zoom out)
  2. با گرفتن دکمه وسط(middle) و حرکت دان موس قطعه را بچرخانید.

 

 

  • با کیبورد به تنهایی میتوانید:

 

  1. با دکمه های جهت (arrow key) جسم را 15 درجه بچرخانید
  2. با گرفتن دکمه شیفت و جهات (Shift+Arrow key) جسم را 90 درجه بچرخانید
  3. با گرفتن دکمه آلت و جهات (Alt+Arrow key) جسم را 15 درجه دوران (Roll) دهید
  4. با گرفتن دکمه کنترل و جهات (Crtl+Arrow key) جسم را به چب و راست حرکت دهید.
  5. با گرفتن دکمه کنترل و زدن دکمه های 1 تا 8 به ترتیب هر یک از نماهای جلو پشت چپ راست بالا پایین ایزومتریک و عمود بر سطح را خواهید داشت.

 

 

  • با موس و کیبورد میتوانید:

 

  1. با گرفتن کنترل و دکمه وسط موس جسم را حرکت دهید.
  2. با گرفتن Alt و دکمه وسط موس جسم را دوران roll دهید
  3. با گرفتن شیفت و دکمه وسط موس جسم را بزرگ و کوچک کنید

 

 

  • نوار ابزار VIEW (Heads-UP) را فعال کنید و ابزار های مورد نظر خود را در آن شخصی سازی کنید.به این صورت:

 

  1. برای فعال کردن آن بر روی یکی از نوار ابزارها کلیک راست کنید و گزینه view(Heds-up) را فعال کنید
  2. به منو بروید و از tools گزینه customize را بزنید
  3. به برگه کامند (command Tab) بروید
  4. ابزار های مورد نیاز و کاربردی را بگیرید و داخل نوار ابزار view رها کنید
  5. برای حذف ابزار از نوار ابزار آنرا بگیرید و داخل پنجره customize بکشید و رها کنید.

 

 

  • تنظیمات ژست های ماوس (Mouse Gestures)

 

  1. برای اجرای ژست های موس کافیست کلیک راست ماوس را بگیرید و به جهت های هشتگانه حرکت دهید
  2. برای فعال کردن ژست های ماوس از منوی tools گزینه Customize را بزنید در برگه mouse guesture گزینه enable را تیک بزنید – پیشنهاد میشود گزینه 8 ژست را انتخاب کنید
  3. تنظیمات ژست های موس را انجام دهید و دستورهای مورد نظر خود را به آن اختصاص دهید

 

 

 

شاد باشید...

 

 

ممنونم از توضیحاتتون.

ولی یه مشکلی دارم قسمت اخر تنظیمات ژست های ماوس واضح توضیح دادید تهش چی میشه متوجه نشدم !!:ws38::ws52:

لینک ارسال
ممنونم از توضیحاتتون.

ولی یه مشکلی دارم قسمت اخر تنظیمات ژست های ماوس واضح توضیح دادید تهش چی میشه متوجه نشدم !!:ws38::ws52:

چیز خاصی نداره،دستورات اسکچ رو میتونید توی برخی فرمانهای موس بیارید،مثل حرکت دادن موس با نگه داشتن چرخ موس به چپ و راست!!

لینک ارسال
ممنونم از توضیحاتتون.

ولی یه مشکلی دارم قسمت اخر تنظیمات ژست های ماوس واضح توضیح دادید تهش چی میشه متوجه نشدم !!:ws38::ws52:

 

چیز خاصی نداره،دستورات اسکچ رو میتونید توی برخی فرمانهای موس بیارید،مثل حرکت دادن موس با نگه داشتن چرخ موس به چپ و راست!!

 

دسترسی سریع به دستور های پرکاربرد سالیدورکز

یه جور شورتکاته

 

برای اجرای ژست های موس کافیست کلیک راست ماوس را بگیرید و به جهت ی حرکت دهید

برای فعال کردن ژست های ماوس از منوی tools گزینه Customize را بزنید در برگه mouse guesture گزینه enable را تیک بزنید – پیشنهاد میشود گزینه 8 ژست را انتخاب کنید

 

راهنمای سایت

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.
را در این مورد ببینیدhttp://help.solidworks.com/2014/English/SolidWorks/sldworks/c_mouse_sestures.htm

 

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

محتوای مخفی

    برای مشاهده محتوای مخفی می بایست در انجمن ثبت نام کنید.

لینک ارسال
سلام.

مهندس فرهاد این تمرین رو انجام دادم.

crosshead

 

قطعات در محیط مونتاژ سالید چه جوری حرکت میکنند ؟

:ws3:

ممنون میشم. :icon_gol:

 

سلام و درود

در اینجا نکات کلی حرکت قطعات در محیط مونتاژ رو میگم:

 

1- اولین قطعه به محض وارد شدن در محیط اسمبلی fix میشود

 

نکته: در نمودار درختی کنار قطعه حرف f درج میشود به این معنی که قطعه دیگر حرکت نمیکند و هر 6 درجه آزادی آن گرفته میشود

هر جسم در فضا دارای 6 درجه آزادی است حرکت خطی در جهت های x , y , z و دوران حول محور های x , y , z

توصیه میشه در مونتاژ کردن قطعات اول قطعه ای رو که حکم بدنه اصلی را دارد و معمولا از بقیه بزرگتر است را وارد کنید و آن را فیکس کنید

 

2- قطعات در محیط اسمبلی سالیدورکز یا مقید هستند که کنار نمودار درختی آنها (-) است.

یا مقید هستند که کنار نمودار درختی آنها چیزی نیست.

یا هم فیکس هستند که کنار نمودار درختی آنها (f) است.

 

3- قطعات وقتی حرکت میکنند که مقید نباشند و کنار آنها (-) باشد

و زمانی حرکت نمیکنند که هر 6 درجه آزادی آنها گرفته شده باشد

 

4-برای مقید کردن قطعات نسبت به هم و یا نصبت به refrence geometry ها از دستور mate استفاده کنید

 

توصیه میشود مجموعه مونتاژی خود را کاملا مقید کنید

 

5- برای حرکت دادن قطعاتی که مقید نیستند آنها را را با کلید چپ ماوس بگیرید حرکت دهید.

برای دوران دادن قطعات آنها را با کلید راست ماوس بگیرید و بچرخانید.

 

مطلب در این مورد زیاده میشه یه کتاب راجع بهش حرف زد

اگر سوالی داشتید در خدمتم، همینجا بپرسید لطفا .

 

شاد باشید

لینک ارسال
سلام و درود

در اینجا نکات کلی حرکت قطعات در محیط مونتاژ رو میگم:

 

1- اولین قطعه به محض وارد شدن در محیط اسمبلی fix میشود

 

نکته: در نمودار درختی کنار قطعه حرف f درج میشود به این معنی که قطعه دیگر حرکت نمیکند و هر 6 درجه آزادی آن گرفته میشود

هر جسم در فضا دارای 6 درجه آزادی است حرکت خطی در جهت های x , y , z و دوران حول محور های x , y , z

توصیه میشه در مونتاژ کردن قطعات اول قطعه ای رو که حکم بدنه اصلی را دارد و معمولا از بقیه بزرگتر است را وارد کنید و آن را فیکس کنید

 

2- قطعات در محیط اسمبلی سالیدورکز یا مقید هستند که کنار نمودار درختی آنها (-) است.

یا مقید هستند که کنار نمودار درختی آنها چیزی نیست.

یا هم فیکس هستند که کنار نمودار درختی آنها (f) است.

 

3- قطعات وقتی حرکت میکنند که مقید نباشند و کنار آنها (-) باشد

و زمانی حرکت نمیکنند که هر 6 درجه آزادی آنها گرفته شده باشد

 

4-برای مقید کردن قطعات نسبت به هم و یا نصبت به refrence geometry ها از دستور mate استفاده کنید

 

توصیه میشود مجموعه مونتاژی خود را کاملا مقید کنید

 

5- برای حرکت دادن قطعاتی که مقید نیستند آنها را را با کلید چپ ماوس بگیرید حرکت دهید.

برای دوران دادن قطعات آنها را با کلید راست ماوس بگیرید و بچرخانید.

 

مطلب در این مورد زیاده میشه یه کتاب راجع بهش حرف زد

اگر سوالی داشتید در خدمتم، همینجا بپرسید لطفا .

 

شاد باشید

 

 

ممنونم ازتون. :icon_gol:

ولی منظر من این بود که وقتی یه قطعه رو که طاحی میکنیم و وقتی میخوایم مونتاژ کنیم از کجا بفهمییم که کدوم قسمت fix بشه و کدوم قسمت رو بشه حرکت بدیم.؟!

برای اینکه اطلاعاتم درباره ی این موضوع زیاد بشه باید چیکار کنم من درباره قطعات سرچ کردم ولی چیز خاصی که به درد مونتاژ کردن بخوره نبود ؟!:hanghead:

لینک ارسال
amin 202 مهمان
این قسمت که نشون دادم توی شکل.با فعال کردنش چه اتفاقی روی scale ایجاد میشه ؟

 

w7kuk7re2uc7ulftakuh_thumb.gif

 

این دستور محیط پیرامون قطعه و ظاهری که برای قطعه انتخاب شده رو با اندازه قطعه همسو میکنه...فرض کنید شما محیط کارخانه رو برای پس زمینه انتخاب کردید،اونجایی که میز کارگاهی داره،تو حالت عادی اگر Zoom in و Zoom out کنید تغییری تو محیط پیرامون(پس زمینه) ایجاد نمیشه...ولی با انتخاب این گزینه با زوم کردن روی قطعه محیط پیرامون هم تغییر می کنه...

دستور زیاد مهمی نیست...اگر تیکش غیر فعال باشه بهتره به نظرم...چون میزان پردازش CPU کمتر میشه.:icon_redface::icon_gol:

لینک ارسال
ممنونم ازتون. :icon_gol:

ولی منظر من این بود که وقتی یه قطعه رو که طاحی میکنیم و وقتی میخوایم مونتاژ کنیم از کجا بفهمییم که کدوم قسمت fix بشه و کدوم قسمت رو بشه حرکت بدیم.؟!

برای اینکه اطلاعاتم درباره ی این موضوع زیاد بشه باید چیکار کنم من درباره قطعات سرچ کردم ولی چیز خواستی که به درد مونتاژ کردن بخوره نبود ؟!:hanghead:

 

سوال شما مربوط به نرم افزار سالیدورکز نمیشه منم تخصصشو ندارم جواب بدم

اساتید دیگه راهنمایی کنن

 

ولی درحالت کلی تو پست قبلی هم گفتم:

" توصیه میشه در مونتاژ کردن قطعات اول قطعه ای رو که حکم بدنه اصلی را دارد و معمولا از بقیه بزرگتر است را وارد کنید و آن را فیکس کنید"

مثل پایه، شاسی، بدنه، قطعه ای که روی زمین قرار میگیره قطعه ای که بقیه قطعه ها به اون وصلن...

لینک ارسال
این دستور محیط پیرامون قطعه و ظاهری که برای قطعه انتخاب شده رو با اندازه قطعه همسو میکنه...فرض کنید شما محیط کارخانه رو برای پس زمینه انتخاب کردید،اونجایی که میز کارگاهی داره،تو حالت عادی اگر Zoom in و Zoom out کنید تغییری تو محیط پیرامون(پس زمینه) ایجاد نمیشه...ولی با انتخاب این گزینه با زوم کردن روی قطعه محیط پیرامون هم تغییر می کنه...

دستور زیاد مهمی نیست...اگر تیکش غیر فعال باشه بهتره به نظرم...چون میزان پردازش CPU کمتر میشه.:icon_redface::icon_gol:

 

حاشیه اس اهمیتی نداره...

خخخخخخخ:ws28:

ممنونم. :icon_gol:

من فک کردم که برای scale پارت ربط داره ! برای scale درویینگ رو پیدا کردم ولی برای پارت نه !

داریم اصلا ؟

لینک ارسال
ممنونم. :icon_gol:

من فک کردم که برای scale پارت ربط داره ! برای scale درویینگ رو پیدا کردم ولی برای پارت نه !

داریم اصلا ؟

 

 

سلام

 

شما میتونید از ابزار doc1292868045241.imageScale استفاده کنید.

 

مسیر ابزار : Insert > Features > Scale

لینک ارسال
amin 202 مهمان
ممنونم. :icon_gol:

من فک کردم که برای scale پارت ربط داره ! برای scale درویینگ رو پیدا کردم ولی برای پارت نه !

داریم اصلا ؟

 

برای Scale محیط Drawing باید وارد محیط بشید،از قطعه تون View بگیرید و قبل از تایید View از سمت چپ نوار Property Manager کمی پائین بیاید بخش Scale رو پیدا می کنید که معمولاً خود نرم افزار نسبت به Sheetای که انتخاب کردید اتوماتیک وار یک Scale ای رو انتخاب می کنه که با کلیک روش میتونید اون مقدار رو تغییر بدید...با انتخاب گزینه Custom میتونید میزان Scale رو بصورت دستی وارد کنید...بازم اگر متوجه نشدید بگید که با عکس توضیح بدم...:icon_redface::icon_gol:

لینک ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...