رفتن به مطلب

بسته بندی هوشمند


Mahdi Eng

ارسال های توصیه شده

بسته بندی هوشمند یکی از بهترین راه ها برای تشخیص سلامت خوراکی هاست و همین طور یک راه مفید برای افزایش عمر محصول است چون می تواند به صورت هوشمند سوراخ ها و درزهای کوچکی که ممکن است وجود داشته باشد را ترمیم و اگر محصول دچار فساد شده باشد مصرف کننده را مطلع سازد. این بسته‌ بندی‌های هوشمند می‌توانند تشخیص بدهند كه چه موقع تاریخ مصرف گوشت، ماهی و حتی سالاد گذشته ویا بیرون از یخچال بوده است‌. اگر بسته بندی غذا به هر ترتیب باز شده و یا آسیب دیده باشد این سیستم به مصرف كننده هشدار می‌دهد.

 

 

ingressimage_IntligentEmballasje.jpg

 

شرکت sharper image ظروفی را تولید کرده که در آن از نانوذرات نقره ای استفاده شده است که خاصیت ضد باکتریایی دارند.ادعای این شرکت این است که مواد غذایی در این ظروف 3-4 برابر تازه تر می مانند .

شرکت voridran از impern در تولید بطری های نوشابه استفاده کرده است .impern نوعی پلاستیک است که همراه نانوذرات رس چیزی شبیه شیشه ولی محکم تر را به وجود آورده و طوری طراحی شده که از خروج دی اکسید کربن نوشابه ها و ورود اکسیژن جلوگیری می کند.

شرکت kraft روی پروژه "زبان الکترونیکی " کار می کند تا این ویژگی را به بسته بندی هوشمند اضافه کند . این نوع بسته بندی نانوحسگرهایی دارد که قادر است با توجه به گازهایی که در اثر فساد ماده غذایی آزاد میشود تغییر رنگ داده و مشتری را آگاه کند.

شرکت دیگری به نام Bayer polymer کیسه ای پلاستیکی Durethan KU2-2601 تولید کرده که این پوشش سبک ومحکم است و مقاومت بیشتری نسبت به گرما دارد .هدف اصلی آن جلوگیری از خشک شدن ماده غذایی و محافظت در برابر رطوبت و اکسیژن است چرا که غنی از نانو ذرات سیلیکات است و این ذرات از نفوذ اکسیژن و... جلوگیری می کنند.

شرکت Agromicron افشانه ای تولید کرده که سطح میکروب هایی مثل سالمونلا را می پوشاند و باعث ایجاد نور میشود !

نانوحسگرهای قابل حملی هم تولید شدند که با استفاده از آن ها دیگر نیازی به فرستادن نمونه ها به آزمایشگاه نیست و میتواند باکتری ها را تشخیص بدهد. به این حسگر ها ،حسگرهای Good Food میگویند.

بسته بندی های فعال از بسته بندی های هوشمند یک گام جلوتر هستند. این نوع بسته بندی ها طوری طراحی می شوند که به محض شروع فساد در ماده غذایی از خودشان مواد نگه دارنده آزاد می کنند.

صنعت بسته بندی هوشمند از آنچه پیش بینی می شد جلوتر رفته است و دلیل آن می تواند علاقه مشتریان به مصرف محصولات تازه باشد .

 

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...