رفتن به مطلب

یخ چای


ارسال های توصیه شده

حدود 80% کل چای مصرفی در کشورهای امریکا و ایتالیا به صورت یخ چای(چای سرد) می باشد. یخ چای به دلیل خاصیت های سلامت مانند ضد کلسترول بودن، کنترل دیابت و آنتی اکسیدان فراوان دارای ویژگی های ممتازی است که به همین جهت این نوشیدی را به یکی از محبوب ترین نوشیدی ها به خصوص در میان مردم کشور های پیشرفته بدل نموده است. مصرف این نوشیدنی در کشور های اروپایی و امریکایی علاوه بر مصرف به صورت خالص، به شکل ترکیبی با سایر نوشیدنی ها در فصل های مختلف حتی زمستان نیز از محبوبیت زیادی برخورار است.

 

چای سبز سرد شده حداقل ۴ هزار سال است که در چین به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است. چینی ها از قدیم با خواص درمانی چای سبز آشنا بودند و از آن به عنوان دارو در درمان ناراحتی های مختلف مانند خونریزی، ناراحتی های گوارشی، سردرد و افسردگی استفاده می کردند اما استفاده از چای سبز فقط به چینی ها و شرقی ها که عادت به نوشیدن چای دارند محدود نشد و کم کم به خاطر خواص درمانی اش در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت. دانشمندان آسیایی، اروپایی و آمریکایی در بررسی ها و مطالعه های خود به شواهد علمی درباره فواید و خواص درمانی نوشیدن چای سبز دست یافتند. برای مثال در سال ۱۹۹۴ نشریه ملی سرطان آمریکا نتایج مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می داد، نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به سرطان مری را در زنان و مردان چینی تا حدود ۶۰ درصد کاهش می دهد. محققان دانشگاه پوردو نیز دریافتند ترکیبات موجود در چای سبز سرد مانع رشد سلول های سرطانی می شود. همچنین نتایج مطالعه های دیگر نیز نشان داد نوشیدن چای سبز سطح کلسترول تام خون را پایین می آورد و نسبت کلسترول خوب (hdl) به کلسترول بد (ldl) را افزایش می دهد. به طور کلی بررسی ها نشان داده است که نوشیدن چای سبز سرد و گرم در پیشگیری و بهبود بیماری هایی مانند سرطان، آرتریت روماتویید،بالا بودن میزان کلسترول خون، بیماری های قلبی و عروقی و عفونت موثر است.

 

بررسی ها نشان داده است چای سبز سرد می تواند به افرادی که رژیم غذایی کاهش وزن دارند کمک کند. در نوامبر ۱۹۹۹ مجله آمریکایی تغذیه چینی نتایج مطالعه محققان دانشگاه گنوا در سویتزرلند را منتشر کرد. این محققان دریافتند مردانی که ترکیبی از چای سبز و کافئین دریافت می کنند در مقایسه با آنهایی که فقط کافئین دریافت می کنند کالری بیشتری می سوزانند. چای سبز به دلیل خاصیت ضدمیکروبی اش می تواند از مسمومیت غذایی پیشگیری کند و همچنین می تواند باکتری هایی که علت ایجاد پلاک های دندانی هستند از بین ببرد و از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کند. به علاوه خاصیت محافظت از پوست چای سبز موجب شده تا از آن در تهیه کرم ها استفاده شود و در بازار لوازم آرایشی هم راه پیدا کند.

شرکت گلستان به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت های فعال در بازار چای ایران در راستای گسترش سبد محصولات غذایی و به خصوص فرآورده های چای اقدام به عرضه محصول نوشیدنی چای سرد با نام یخ چای نموده است. یخ چای گلستان تهیه شده از عصاره طبیعی چای و افزودنی های سالم در سه طعم یخ چای لیمویی، ارل گری کلاسیک و چای سبز لیمویی در سبد نوشیدنی های برند گلستان قرار دارد. این محصول از سال 89 با هدف پوشش نیازهای امروز مخاطب ایرانی به بازار عرضه گردید و توانسته با برقراری ارتباط با گروه هدف محصول، نقش موثری در جایگاه سازی برند گلستان ایفا نماید. یخ چای گلستان به عنوان یکی از محصولات نوظهور و بروز شرکت گلستان به مخاطبان جوان ایرانی معرفی شده و سعی می نماید همگام با روحیه پویای مخاطبان به ارائه محصولاتی با کیفیت برتر بپردازد. با توجه به اهمیت فرهنگ غذایی خانواده ایرانی و پیشرو بودن شرکت گلستان در ارائه محصولات با کیفیت بالا و سالم، یخ چای گلستان می تواند نقش موثری در این مسیر داشته و بر این مطلب تاکید نماید که محصولات گلستان برای زندگی امروز خانواده های ایرانی می باشد

 

 

انواع یخ چای

 

1. يخ چای ارل گری: حاوی عصاره چای سياه ، عصاره ليمو و اسانس برگاموت

 

2. یخ چای لیمویی: حاوی عصاره چای و عصاره ليمو

3. يخ چای سبز: حاوی عصاره چای سبز و عصاره ليمو

 

4. يخ چای سبز پشن فروت: حاوی عصاره چای سبز و عصاره ليمو بوده و دارای تمامی خواص چای سبز حاوی عصاره چای سبز و عصاره پشن فروت

 

5. يخ چای هلو :حاوی عصاره چای سبز و عصاره ليمو بوده و دارای تمامی خواص چای سبزحاوی عصاره چای و عصاره هلو

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...