رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ترکیبات خاص موجود در سیر و پیاز باعث می‌شود که مصرف این سبزی‌ها (به دلیل وجود پتاسیم بالا) به سلامت قلب و عروق کمک کند و فشارخون را تنظیم کرده،چربی‌های نامطلوب را کاهش دهد و علاوه بر این خواص،احتمال بروز عفونت‌ها را کم کند.در شمال کشور ما مردم به تجربه دریافتند که گنجاندن سیر در رژیم غذایی باعث می‌شود عوارض نامطلوب هوای مرطوب آن منطقه (ورم مفاصل، خستگی و خواب‌آلودگی) به حداقل برسد. اما بهترین شیوه مصرف که بوی نامطبوع سیر را نیز می‌کاهد،پختن آن است.

برخی خانواده‌ها هم هستند که این ماده غذایی پرارزش را در حجم زیاد خرد کرده و در مجاورت هوا قرار می‌دهند و سپس اقدام به سرخ کردن آن نموده و آن را فریز می‌کنند.ولی فکر می‌کنید پس از همه این فرآیندها آن خواصی که برای این ماده غذایی می‌شناسید،هنوز باقی مانده باشد؟!

 

توصیه من این است که پیاز و سیر را که در همه فصول سال در دسترس هستند،به صورت تازه آماده کنید و در تهیه غذاها از این دو سود ببرید.در پایان باید به این نکته هم اشاره کنم که نوع روغن و روش سرخ کردن سیر و پیاز هم می‌تواند بر خواص تغذیه‌ای آنها اثر گذاشته و برخی خواص ارزشمندشان را خنثی کند.

لینک به دیدگاه

کرفس و آب کرفس از بی خوابی و بدخوابی جلوگیری می کند.

 

این سبزی به خاطر داشتن روغن های طبیعی و ضروری و املاح و ویتامین ها و هورمونهای گیاهی سبب نوعی آرامش در بدن می شود و سیستم مغز و اعصاب را تسکین می دهد.

 

به همین جهت خوردن کرفس به افرادی که دچار عوارض کم خوابی و بی خوابی هستند توصیه می شود.

لینک به دیدگاه

نارنگی میوه ای زمستانی و غنی از ویتامین های A ، B1 ، B2 ،C می باشد.

 

دانشمندان دانشکده داروسازی لیسستر ترکیبی را در پوست نارنگی به نام Salvestrol Qیافته‌اند که سلولهای سرطانی انسان حاوی آنزیم “‪CYP۱B۱‬ ‪ “P۴۵۹‬را نابود می‌کند. این یافته می تواند به درمان سرطانهایی نظیر سرطان سینه، ریه، پروستات و تخمدان کمک شایانی کند.

نارنگی حاوی پروتئین ، چربی ، قند، مقدار زیادی فسفر، کلسیم می باشد.

 

از خواص مهم نارنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

-خون را تصفیه و زیاد می کند.

-به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، نارنگی یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.

-حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است.

-سرد و تر ، مفرح قلب ،رافع خفقان، صفرا بر و فرونشاننده لهیب معده و کبد است .

-نارنگی مسکن اعصاب است و برای کلیه بیماران مفید است .

-اگر می خواهید شب راحت بخوابید چند تکه نارنگی بخورید

لینک به دیدگاه

تحقیقات نشان می‌دهد که از زعفران می‌توان برای رفع بی‌خوابی‌های منشای تحریکات مغزی استفاده کرد.

 

زعفران گیاهی است چند ساله، به ارتفاع 10 تا 30 سانتیمتر که دارای پیازی سخت و مدور، گوشت‌دار و پوشیده از غشاهای نازک و قهوه‌ای رنگ است و طی تحقیقات انجام شده متوجه شدند که زعفران این خاصیت را از خود نشان می‌دهد.

 

از وسط پیاز زعفران که در واقع قاعده گیاه به حساب می‌آید، تعدادی برگ‌های دراز و باریک خارج می‌شود که سطح فوقانی آنها رنگ سبز تیره ولی سطح تحتانی سبز روشن دارد.

 

ظاهر گل‌های زعفران لوله‌ای باریک و دراز به رنگ‌های بنفش، گلی و ارغوانی دیده می‌شود که پرورش زعفران در نواحی مختلف خراسان و نقاط مساعد کشور صورت می‌گیرد.

 

گل‌های زعفران دارای 3 پرچم و مادگی آنها مرکب از خامه دراز منتهی به کلاله سرشاخه به رنگ قرمز نارنجی است که به عنوان نام زعفران وارد بازار می‌شود. زعفران باعث سهولت هضم غذا نیز می‌شود.

 

این گیاه به علت اثر بی‌حس کننده آن بر روی اعصاب ریوی، مسکن سرفه در برونشیت‌های مزمن است و در درمان حالات تشنجی و درد دندان موثر است و به صورت دم کرده 5 تا 2 گرم در لیتر مورد استفاده قرار می‌گیرد

لینک به دیدگاه

محققان در یک پژوهش جدید دریافته‌اند که مارچوبه برای مقابله با خواب آلودگی صبحگاهی و حفاظت از کبد مفید است.

 

عصاره مارچوبه حاوی اسیدهای آمینه و مواد معدنی است که می‌تواند حالت خواب آلودگی و کسالت را برطرف کند و از سلول‌های کبدی در برابر مواد سمی محافظت کند. این گیاه مصرف زیادی در سراسر جهان دارد و از مدت‌ها پیش به عنوان یک داروی گیاهی به دلیل خواص ضد سرطانی که دارد، مورد استفاده قرار گرفته است.

 

مارچوبه در عین حال خاصیت ضد‌قارچی و ضد التهابی دارد و ادرار آور هم هست. در این پژوهش محققان انستیتو علوم پزشکی دانشگاه کره‌ای ججیو، ترکیبات این گیاه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تاثیر آن را روی سلول‌های کبدی انسانی و حیوانی مطالعه کرده‌اند

لینک به دیدگاه

مصرف سنبل‌الطیب باعث رفع ناراحتی‌های عصبی می‌شود و بی‌خوابی را درمان می‌کند.سنبل‌الطیب گیاهی است علفی و چندساله که ساقه آن به‌طور عمودی تا ارتفاع 2 متر بالا می‌رود. این گیاه به صورت وحشی در جنگل‌های کم درخت، در حاشیه جویبارها و گودال‌ها در بیشتر مناطق آسیا و ایران می‌روید.

 

سنبل‌الطیب دارای بویی مطبوع است. ریشه سنبل‌الطیب از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است.

 

از خواص مهم آن می‌توان به ضدتشنج و درد، رفع‌کننده ناراحتی‌های عصبی، ضداسپاسم و آرامبخش، تب‌بر، درمان‌کننده بی‌خوابی و میگرن و رفع‌کننده دلهره و تشویش اشاره کرد.

 

جوشانده سنبل‌الطیب دردمعده را برطرف می‌کند، ***که مداوم را از بین می‌برد، درد سینه را برطرف می‌کند و در معالجه مرض قند موثر است.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

بیخوابی ( insomnia )علت بیماری : از خشکی مغز و شدت نیروی نگهدارنده آن و توجه روح بظاهر (اشتغال زیاد فکر به چیزهایی که برای بیمار اهمیت دارد) و در نتیجه سبب جدا نشدن آن(روح) از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
میشود درمان آن اگر از سردی باشد ، قرص حافظ الصحة و اگر از گرمی باشد حب الشفاء است

علائم بیماری : این بیماری واضح است یعنی خواب بیمار از حالت عادی و عادت معمولی آن کم میشود و در نتیجه باعث کاهش نیروی طبیعی و بیماریهایی نظیر تشنج میشود

توضیحات : بوییدن مُرّ مکّی سبب خوابی راحت پودر خواب آور (سفوف النوم)فعلا موجو نمیباشد

خواص دارو : این دارو با غلبه کردن بر اخلاط معده و خواص آرامش بخشی که در گیاهان بکار رفته در این دارو وجود دارد باعث میشود سیستم عصبی بیمار آرام شود و خواب آرامی برای شخص به ارمغان می اورد

غذاها و خوراکیهای مفید برای درمان

نام : چغندر (سلق)

خواص : چغندر BEETS نام علمی Beta vulgaris گیاه شناسی چغندر را از قدیم شناختند و حتی در حدود چهار قرن قبل از میلاد بخواص درمانی آن آَشنا بوده و از آن استفاده می کرده اند . چغندر بطور بومی در ناحیه مدیترانه و شرق اروپا وجود داشته است و در حال حاضر در بیشتر نقاط دنیا کشت می شود . چغند دو نوع می باشد یک نوع آن چغندر معمولی است برنگ بنفش تیره و یا قرمز است و نوع دیگر آن چغندر قند است برنگ زرد روشن می باشد که بمقدربسیار زیاد در نقاط مختلف دنیا برای استفاده از شکر آن کشت می شود . چغندر خوب آن است که زیاد در خاک نمانده باشد و یا باصطلاح جوان باشد زیرا چغندری که زیاد رسیده باشد سفت می شود .چغند پیر معمولا گردنی باریک درد و شیارهایی روی آن بوجود می آید . خواص داروئی: برگ چغندر خواص درمانی بسیاری درد 1-بعنوان ملین و رفع یبوست بکار می رود 2-تقویت کننده کلیه است 3-درمان کننده التهاب مجاری ادرار است 4-بعنوان مصرف خارجی برای پانسمان زخم و درمان تاول مصرف می شود. ّ چغندر مخلوط با آّ ب هویج دفع کننده سنگ کیسه صفرا نیز هست . شربت چغندر بهترین نوشابه و تقویت کننده بدن و دافع سموم بدن است . خواص چغندر از نظر احادیث : بر ساحل بهشت روئیده است و در آن شفای دردهاست استخوان را کلفت میکند و گوشت میرویاند و برگ آن صالح است که غذای بیمار باشد زیرا که در آن شفا است و دردی و دردسری ندارد خواب را برای بیمار آرام میکند اما باید از ریشه آن بپرهیزند زیرا سودا را زیاد میکندچغندر ریشه جزام را از بن می کند و چیزی داخل شکم بیمار برسام ( آماس پرده های حجاب حاجز ) دارد نشده و همراه با گوشت گاو برای سفیدی ( ظاهرا سفیدی چشم ) مفید است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...