رفتن به مطلب

رونمايي تراشه‌ي جديد اينتل براي تلفن‌هاي هوشمند


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

بزرگ‌ترين سازنده نيمه‌رساناي جهان، مدل جديدي از تراشه اتم را به نمايش گذاشت كه با مصرف نيروي كم‌تر، هزينه ارزان‌تر و اندازه كوچك تر براي به‌كارگيري در تلفن‌هاي هوشمند طراحي شده است.

تراشه جديد Moorestown مي‌تواند در ساخت مجموعه اي از دستگاه‌هاي رايانشي قابل حمل از جمله تلفن‌هاي هوشمند پيشرفته، رايانه‌هاي لوحي و ساير محصولات قابل حمل به‌كار گرفته شود.

 

هدف اينتل از عرضه نسل جديد تراشه اتم كه در مقايسه با نسل قبلي Menlow علاوه بر مصرف نيروي كم، انجام هم‌زمان چند وظيفه را امكان‌پذير مي‌كند، ورود به بازار بي‌سيم و تكرار موفقيتش در بازار نت‌بوك است كه اكنون كاملا آن را در اختيار دارد.

 

تحليلگران به وجود رقابتي اشاره كرده‌اند كه اكنون بين ان ويديا، مارول و Qualcomm براي ريزپردازنده‌هاي ارزان و كم قدرت مبتني بر معماري ARM در جريان است.

 

اما اينتل اوايل سال جاري براي يكپارچه شدن سيستم عامل لينوكسي Moblin خود با Maemo نوكيا موافقت كرده كه در نتيجه آن انتظار مي‌رود راه را براي به‌كار گرفته شدن تراشه‌هاي اين شركت در محصولات بزرگ‌ترين سازنده تلفن همراه جهان هموار كند.

 

تحليلگران هم‌چنين پيش از اين اظهار كرده بودند كه تراشه‌هاي اينتل به دليل مصرف بالاي نيرو در مقايسه با تراشه‌هاي رقيبي كه برمبناي معماري ARM هستند، براي به‌كارگيري در دستگاه‌هاي الكترونيكي مصرفي قابل حمل و تلفن‌هاي همراه مناسب نيستند.

 

طبق اعلام اينتل، اين شركت توانسته ميزان مصرف نيروي تراشه‌هاي خود در حالت آماده براي استفاده را بيش از 50 برابر كاهش دهد. عمر باتري كه به دليل وجود نمايشگر بزرگ و پردازنده‌هاي قدرتمند كاهش مي‌يابد، يكي از معيارهاي اساسي در صنعت تلفن است. يكي از مديران ارشد نوكيا سال گذشته ARM را در زمينه مديريت مصرف نيرو بسيار پيش‌تر از اينتل دانسته بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...