رفتن به مطلب

کدامیک سالم ترند؟ (به روایت تصویر)


ارسال های توصیه شده

 

امروزه به دلیل افزایش مشغله و نداشتن وقت کافی اکثر مردم بسوی غذاهای آماده و فست فود جذب شده اند که همین مسئله باعث گردیده عادات سالم غذایی جای خود را به عادات ناسالم و مضر بدهند.

افزایش بیماریهای قلبی-عروقی و امراضی که مربوط به افزایش وزن می باشد زنگ خطری است برای افراد تا بطور جدی در نحوه تغذیه شان تجدید نظر کنند.

 

در این تاپیک تصاویری از غذاهای سالم و ناسالم را مشاهده مینمایید

 

که قضاوت در مورد آنها را به خود شما واگذار میکنم!!

 

 

 

 

 

1.jpg

 

 

2.jpg

 

 

3.jpg

 

 

4.jpg

 

 

5.jpg

 

 

6.jpg

 

 

7.jpg

 

 

8.jpg

 

 

9.jpg

 

 

10.jpg

 

 

11.jpg

 

 

12.jpg

 

 

13.jpg

 

 

14.jpg

 

 

15.jpg

 

 

16.jpg

 

 

17.jpg

 

 

18.jpg

 

 

19.jpg

 

 

20.jpg

 

 

22.jpg

 

 

23.jpg

 

 

24.jpg

 

 

25.jpg

 

 

26.jpg

 

 

27.jpg

 

 

21.jpg

 

لینک به دیدگاه

ممنون بابت دعوت......:icon_gol:

بنظر من بدن انسان به همه نوع مواد غذایی نیاز داره اما به تعادل که مشکلی هم بوجود نیاره

مطمئنا هر چیزی افراط و یا تفریط اش مضره و خطرناک:ws37:

لینک به دیدگاه

در کل میشه گفت غذاها به دو دسته تقسیم میشن:

1. سالم

2. خوشمزه

:whistle:

 

به مشغله و کمبود وقت باید تغییر ذائقه رو هم اضافه کرد.. فقط یه سری ادویه و افزودنی باعث میشه ما موادی رو که اصلا معلوم نیست چی هستن و هیچگونه ارزش غذایی ندارن رو به عنوان غذا مصرف کنیم!!! قطعا خیلی از اثرات مصرف چنین خوراکی هایی در نسل های بعدی ظاهر میشه!!hanghead.gif

لینک به دیدگاه

چه حالی میده نوشابه در کنار فست فود ...:icon_pf (34):

آقای محمودی به نظرتون حرف من بد آموزی داشت یا پست شما که منو به هوس انداخت ...:w000:

ممنون از دعوتتون ...من واقعن اهل فست فود نیستم ...اما خدایی نوشابه چرا ...البته تو ترکیما :ws3:

من عاشق میوه وخشکبارم ..ماهی هم که خیلی خوبه زیاد دوس ندارم ..:w16:اما میخورم .

لینک به دیدگاه

با تشکر از همه...به نظر,ما حتی توی غذاهامونم دچار یه تغییر فرهنگی شدیم...الان کیک و چیپس و نوشابه و آبمیوه های صنعتی ذائقه هارو به نفع خودشون عوض کردن...غذاهای سنتی ما ایرانی ها که قابل ساندویچ شدن باشن کم نیستن...اگر هم میشه دوستان به لیست کردنش مشارکت کنن.تو یه کتاب خوندم حتی دلیل پیروزی ایرانی های زمان هخامنشی علیه رومیا رو از فیلسوفاشون پرسیدن به تحقیق گفتن ببینید غذاشون چیه شما هم همونا رو بخورید..آبگوشت با لیمو عمانی پیاز زیاد و حبوبات از اون جمله بود. اگه سلول ها رو سیر کنیم نه معده مون رو پر,همیشه سالمیم.

لینک به دیدگاه

من کلا خوردنی های سالم میخورم:ws3:البته گاها یه پفکی چیپسی یا فست فودی میخورم به ندرتااااااااااااا:5c6ipag2mnshmsf5ju3

البته سیب زمینی سرخ کردنی تو خونه زیاد میخورم:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه

خیلی کم اهل فست فودم شاید هر چند ماه یک بار نوشابه هم که اصلا نمیخورم اما دوغ خیلی میخورم که بخاطر نمکش بازم مضره بدترین عادت غذاییم استفاده از نمک و چای زیاده:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه

مرسی بابت دعوت وتاپیک خوبتون

 

کلا خیلی وقته خوردن نمک زیاد ونوشابه حالا کم یا زیاد ممنوعه تو خونمون.:ws3::whistle:

 

فست فودم دیگه مگه واقعا حس درست کردن غذا نباشه یا هراز چندگاهی کسی هوس کنه:w02:

لینک به دیدگاه

غذاهای سالم را بشناسید مجموعه:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برخی از غذاها بسیار سالم هستند که در توصیه های هر متخصص تغذیه ای وجود دارد. دراینجا برخی از مواد غذایی مفید و ضروری را که در هر رژیم غذایی باید گنجانده شود را ذکر می کنیم :
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لوبیا و عدس

لوبیا و عدس از ستاره های تغذیه هستند . این مواد پر از پروتئین ، فیبر و سرشار از کربوهیدرات ها ، پتاسیم ،آهن ، منیزیم و روی هستند .

صدها نوع از انواع غذا ها که سرشار از لوبیا و عدس هستند ، در فروشگاه ها وجود دارند که باید به آنها توجه ویژه کرد .لوبیا و عدس را می توان در خورشت ، سالاد ، سوپ و حتی به عنوان چاشنی هم می توان در غذاها اضافه کرد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

هندوانه

هندوانه از غذاهای مورد علاقه همه افراد در فصل تابستان است . اما به این دلیل که هندوانه میوه ای شیرین است و بعضی از افراد این تصور را دارند که با خوردن آن میزان قند بدنشان افزایش می یابد در نهایت از خوردن آن اجتناب می می کنند ، در صورتی که قند موجود در هندوانه قند طبیعی است .

یک متخصص تغذیه بیان می کند که هندوانه باید در رژیم غذایی همه افراد گنجانده شود .

هندوانه یک میوه آبدار ، شیرین ، کم کالری و پر از ویتامین آ و ث است . از آن جایی که حاوی مقدار زیادی مایع است در تامین آب بدن بسیار کمک می کند .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی کالری و کربوهیدرات است زیرا به طور طبیعی شیرین است با این حال نباید سعی کنیم با خوردن آن سیر شویم ، سیب زمینی یکی از بهترین سبزیجات است .

سیب زمینی ماده ای است که سرشار از ویتامین C ، بتا کاروتن ، فیبر و پتاسیم است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کلم قرمز

یک منبع بسیار مهم از A ، D ، K و سرشار از مقادیر زیادی از مواد معدنی است . کلم قرمز حاوی 22 کالری است .

منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است ، مصرف این ماده تولید آنزیم های ضد سرطان را تقویت می کند . کلم قرمز را می توان به صورت خام ، پخته ودر غذا ،سالاد و سوپ استفاده کرد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کنسرو گوجه فرنگی

برخی افراد فکر می کنند مصرف گوجه فرنگی تازه بسیار مفیداست ، اما گوجه فرنگی که پخته شده باشد به جذب برخی لیکوپن که برای مبارزه با بیماری ها ضروری است کمک می کند .

تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی (کنسرو گوجه فرنگی) ممکن است به پیشگیری از انواع سرطان از جمله سرطان پروستات کمک می کند زیرا گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی لیکوپن ، که یک آنتی اکسیدان قوی است ، می باشد.

یک متخصص تغذیه بیان می کند که اگر انرژی شما به سرعت از بین می رود ، غذاهای کنسرو شده می تواند بسیار کمک کننده باشد و حکم نجات غریق را داشته باشد .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ماست ساده بدون چربی

انواع ماست های ساده بدون چربی مختلفی در بازار وجود دارد . همه ماست ها منبع بسیارخوبی از پتاسیم ، کلسیم ، روی ، پروتئین ،ویتامین ب 6 و ب 12 هستند . ماست ماده غذایی خوبی برای کنترل وزن است .

لینک به دیدگاه

به نظر من که شاید هم از نظرشما اشتباه باشه ادم 60سال زندگی کنه هر چی دوس داره بخوره هرچقدر خواست بخوره بهتره تا 80یا90 سال زندگی کنه نوشابه نخوره صبح ها نره طباخی یا شام دوتا میوه بخوره یا درحسرت یه دیزی چرب چیلی 20 سی سال بمونه .کم بخور اصلا نخور واسه سن شما خوب نیست .بابا بزن بر بدن بشی کرگدن که اون دنیا مدیون شکمت نشی یا حداقل وقتی سپردنت به زمین سرد اون کرم های تو خاک به یه نوایی برسن .شوخی کردم بابا اینجوری به 60هم نمیرسی.:ws52:

لینک به دیدگاه

:ws27:باز تو و باز هم:sad0: تاپیکه خوشمزه:ws3:مرسی :a030:

منم زیاد اهل فست فود نیستم(البته چون مامان و بابا اهلش نیستن:ws3:) اگه دست خودم بو د قضیه متفاوت تر میشد:ws28:

ولی سیب زمینی سرخ خیلی دوس دارم:icon_pf (34):بقیه مواد سالمم هستم:w16:

لینک به دیدگاه

8 غذا که مغز را جوان و سالم نگه می‌دارد

 

فرتوتی، آلزایمر و کاهش حافظه ناشی از افزایش سن:این شرایط افول ذهنی که مربوط به افزایش سن می‌باشد می‌توانند به تاخیر بیفتند و یا .....

فرتوتی، آلزایمر و کاهش حافظه ناشی از افزایش سن:این شرایط افول ذهنی که مربوط به افزایش سن می‌باشد می‌توانند به تاخیر بیفتند و یا جلوگیری شوند. علاوه بر درگیری با فعالیت روزانه که برای مغز مفید می‌باشد، یک رژیم متوازن و مرتب غنی از اسید‌های آمینه ضروری، روغنهای امگا، مواد معدنی و ویتامین‌ها حافظه تیز و پر شور را به همراه دارند. برای اینکه بتوانید مواد مغذی مورد نیاز را به مغز خود برسانید از غذاهای زیر استفاده کنید.

1-ماهی:

پروتئین به عنوان یک جزء در ساخت انتقال دهنده‌های عصبی یا نوروترانسمیتر‌ها(موادی که ضربان عصبی را در طول یک سیناپس انتقال می‌دهند)، برای بهبود فعالیت ذهنی ضروری می‌باشدگذشته از منبع عالی پروتئین، ماهی سرشار از روغن‌های ضروری، از قبیل امگا 3 می‌باشد. امگا 3 از عملکرد مغز محافظت می‌کند. ماهی‌های دریایی غنی‌ترین منبع اسید‌های چرب می‌باشند. این ماهی ها شامل ماهی آزاد، هالیبوت، ماکرل و ساردین می‌باشند.

2-زغال اخته:

این میوه لذیذ سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که رادیکال‌های آزاد را که سبب پیری می‌شوند از بین می‌برد. همچنین این میوه دارای خواصی می‌باشد که شروع کاهش مربوط به افزایش سن را به تاخیر می‌اندازد. این کار را از طریق حفاظت سلولهای مغز و جلوگیری از تخریب آنها به وسیله مواد شیمیایی، پلاک‌ها یا ضربه روحی انجام می‌دهد. زغال اخته بر علیه دیگر فاکتور های عامل پیری نیز می‌جنگد.

3-آجیل و دانه ها:

آجیل و دانه ها غذاهایی شگفت انگیز برای مغز انسان می‌باشند. این غذاها حاوی پروتئین و اسید‌های چرب و آرژینین آمینه می‌باشند که غده هیپوفیز را تحریک می‌کنند تا هورمون رشد را آزاد سازد. هورمون رشد ماده‌ای است که بعد از 35 سالگی کاهش می‌یابد و فایده ضد پیری برای مغز دارد. مخلوطی از مواد ضد پیری را که شامل یک فنجان

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، 2/1فنجان دانه کدو تنبل، 3/1 فنجان توت خشک، 4/1 فنجان دانه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، 2/1 فنجان برگه زرد آلو می‌باشد تهیه کنید و همه جا همراه خود داشته‌باشید و در بین وعده‌های غذایی از آنها بخورید. این مخلوط مغز را تغذیه می‌کند. ضمناً در پاکت فریزر یا در ظرف در‌دار بریزید تا تازه بمانند.

4-سبزیجات خانواده کلم:

کلم بروکلی،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و کلم فندقی سرشار از ماده مغذی با نام کولین می‌باشند. این ماده برای حافظه و سلامت مغز ضروری می‌باشد. کولین پیش در آمد استیل کولین می‌باشد. استیل کولین در فرایند‌های مغزی مشارکت دارد. همان طور که سن افزایش می‌یابد، خروجی کولین طبیعی بدن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین می‌توان با خوردن غذاهای مملو از کولین، تولید استیل کولین را افزایش داد و قدرت مغز را بهبود بخشید. منابع دیگر کولین
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، دانه سویا،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، کلم، لوبیاچیتی و لوبیا قرمز می‌باشند.

5-روغن: چربی های غیر اشباع یگانه

چربی‌های غیراشباع تک‌گانه حاوی اسیدهای چرب ضروری، اسید لینولنیک گاما هستند. این اسیدها علاوه بر دیگر فواید برای بدن، برای عملکرد مغز ضروری می‌باشند. روغن زیتون، کنجد، کانولا، بادام و روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع تک گانه می‌باشند. محققان با مطالعه روی بعضی افراد به این نتیجه رسیده اند که رژیم غذایی همراه با چربی‌های غیر اشباع و غیر هیدروژنه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. اما افرادی که روغن های اشباع شده صرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می‌باشند.

6-غذاهای دارای L-Carnitine

بسیاری مواقع مشکلات حافظه‌ای مربوط به سن بر اثر افزایش پلاک و کاهش ذخیره خون مغز ایجاد می‌شود. L-Carnitine، یک اسید آمینه است که در کلیه ساخته می‌شود و جریان را در مغز سرعت می‌بخشد. به غیر از فواید بیشماری که برای مغز دارد. همچنین به دلیل اینکه از اکسیداسیون چربی در مغز جلوگیری می‌کند مانع از ابتلای افراد به آلزایمر می‌شود. گوشت، ماهی، بوقلمون، گندم،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، شیر و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
تخمیر شده از منابع مهم L-Carnitine می‌باشند.

7-جلبک های ريز :

جلبک های ريز، اقیانوس و دریاچه‌های تمیز و سالم شامل جلبک سبز آبی، اسپیرولینا، کلورلا، سی وید و کلپ می‌باشند، که هضم این جلبک‌ها آسان می‌باشد و سرشار از پروتئین، انرژی زیاد و صدها مواد معدنی هستند این جلبک‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید و عملکرد صحیح مغز خود را تضمین کنید.

8-چای سبز:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از فعالیت آنزیمی ‌که در بیماری آلزایمر دخیل می‌باشد جلوگیری می‌کند. همچنین غنی از پلی فنل‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست که از پیری زودرس مغز جلوگیری می‌کند. لذا هر روز دو فنجان چای سبز بنوشید. برای حذف کافئین، چای سبز را 45 ثانیه بخیسانید سپس آب آن را دور ریخته و آب داغ تازه به آن اضافه کنید.

تقویت کننده‌های گیاهی

تعداد زیادی داروی گیاهی چینی وجود دارد که برای عملکرد مغز مفید می‌باشند، از قبیل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، گوتوکولا، بیلوبا. همچنین به شما داروهای گیاهی زیر را توصیه می‌کنم:سیب زمینی شیرین،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، گل انگشتانه .

 

لینک به دیدگاه

راستش یه مثلی هست که میگن: "نخورده از دنیا نریم!!" شاید فکر کنید مسخره باشه..

من تا حالا هرچی که خوردم از فست فود گرفته تا غذاهای سالم هم بدی دیدم هم خوبی از این دو نوع غذاها ..همه چی هم به اندازه خوبه نه زیاد نه کم.../

یکی از رفیقام میگفت که اگه شب میخوای کابوس وحشتناک ببینی قبل از خواب غذاهای فست فود و پرچربی بخور و منم امتحان کردم و جواب هم داد (چه حالی هم میده کابوس دیدن ،بهتون پیشنهاد میکنم..!!)

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...