رفتن به مطلب

درمان افسردگی با الکترومغناطیسی


ارسال های توصیه شده

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که بیماران دچار افسردگی ممکن است از تحریک الکترومغناطیسی مغز سود ببرند و این شیوه می‌تواند جایگزینی احتمالی برای داروهای روانگردان باشد.

 

کد خبر : 04413 تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ به گزارش خبرگزاری فرانسه این بررسی بر روی 190 بیمار انجام شد که پیش از این به داروهای ضدافسردگی پاسخ نداده بودند.

 

این بیماران برای دست کم سه هفته مورد تحریک مغناطیسی مغز قرار گرفتند. نتایج نشان داد که این شیوه درمانی به بهبودی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
افسردگی در 14 درصد بیماران می‌انجامد، و اغلب این افراد برای چندین ماه در حالت بهبودیافته باقی ماندند.

 

این درمان که "تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای مکرر" (rTMS) نامیده می‌شود، امیدی برای درمان بدون داروی مبتلایان به افسردگی را فراهم می‌کند، گرچه پژوهشگران می‌گویند بررسی‌های بیشتری در این مورد باید انجام شود.

 

مارک جرج از دانشگاه کارولینای جنوبی در چارلستون که سرپرست این پژوهش است، گفت: "این بررسی به تشویق مباحثه در این مورد که آیا rTMS در درمان افسردگی موثر است یا نه، کمک می‌کند."

 

او گفت: "اکنون ما می‌توانیم شواهدی را پیگیری کنیم که بیانگر شیوه‌هایی برای بهبود تاثیربخشی این روش است، و امیدواریم رده جدید بالقوه‌‌ای از درمان‌های تحریکی برای سایر اختلالات مغزی را ایجاد کنیم."

 

درمان با تحریک الکتریکی به هدف کارانداختن مدارهای عصبی تنظیم‌کننده خلق و خو می‌گیرد. در این شیوه با یک سیم‌پیچ الکترومغناطیسی که در بخش چپ جلویی بالای سر کارگذاشته می‌شود، و در طول یک جلسه 37 دقیقه‌ای 3000 پالس از خود بیرون می‌دهد، مغز فرد را تحریک می‌کنند.

 

به گفته این پژوهشگران برخلاف درمان‌های تهاجمی‌تر تحریک مغزی مانند الکتروشوک‌درمانی، این درمان را می‌تواند به صورتی بی‌‌خطر و بدون عوارض جانبی در مطب دکتر انجام داد.

 

توماس اینسل، رئیس موسسه‌ ملی بهداشت روانی آمریکا که این پژوهش با حمایت آن انجام شده است، در این باره گفت این پژوهش نشان داد گرچه این روش درمانی "هنوز به حد انتظارت اولیه برای جایگزینی درمان‌های تهاجمی‌تر نرسیده است، اما این بررسی نشان داد که این درمان دست کم در برخی از بیماران مقاوم به درمان دارویی موثر است."

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...