رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مکانیک انفجار و شبیه سازی عددی

 

شاید در حوزه مهندسی مکانیک، محورهای مهمی به صورت مباحث کلاسیک در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی مدنظر قرار گرفته که می توان از محورهای علمی همچون مکانیک سیالات، مکانیک مواد، مکانیک شکست، مکانیک ضربه و ... نام برد ولیکن از مبحث بسیار مهم مکانیک انفجار تغافل شده است.لذا ورود به حوزه مکانیک انفجار از هر دو منظر دانش و فناوری به دلیل ضرورت نیازهای علمی کشور، امری اجتناب ناپذیر بوده، از این رو الزام توجه به ابن مبحث علمی در دانشگاه ها اهمیت خاصی پیدا می نماید.

 

 

gotham-hospital-explosion-snapshot20080504105934.jpg

 

لذا ورود به حوزه مکانیک انفجار از هر دو منظر دانش و فناوری به دلیل ضرورت نیازهای علمی کشور، امری اجتناب ناپذیر بوده، از این رو الزام توجه به ابن مبحث علمی در دانشگاه ها اهمیت خاصی پیدا می نماید.

البته انفجار در حوزه کاربرد، استفاده های بسیار گسترده ای دارد که می توان از شکل دهی فلزات، شکل پذیری کلیه سازه ها، ایجاد نیروی تخریب بسیار بالا و چگونگی کنترل این نیرو به وسیله جاذب های انرژی نام برد. تمامی این مباحث در سیطره کلید واژه علمی، " بارگذاری با نرخ کرنش بسیار بالا " قابل تقسیم بندی است.

متن بالا بخشی بود از مقدمه کتاب مکانیک انفجار اثر دکتر جمال زمانی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی. توصیه میکنم دوستان علاقه مند به مبحث انفجار حتما این کتاب را مطالعه کنند.

 

 

explosion.jpg

 

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...