رفتن به مطلب

موهیتو؛ نوشیدنی خوش طعم مکزیکی


afa

ارسال های توصیه شده

موهیتو یک نوشیدنی خوش طعم مکزیکی است که در چند سال اخیر در منوهای بیشتر رستوران های ایرانی هم می توان آن را پیدا کرد و سفارش داد. روش تهیه این نوشیدنی بسیار آسان است و می توانید خودتان در خانه تهیه و نوش جان کنید.

 

 

1. دو عدد لیموترش بزرگ را چهارقاچ کنید. آنها را با پوست داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید، دو پیمانه آب و 2/3 پیمانه شکر اضافه کنید. در غذاساز را بگذارید و 30 ثانیه با سرعت بالا هم بزنید تا لیموها خرد شوند. قرار نیست پوره شوند، فقط باید خرد شوند تا طعمشان خارج شود.

 

 

2. مخلوط آماده شده را از صافی عبور دهید و داخل پارچ آب بریزید. دو پیمانه آب دیگر به آنها اضافه کنید و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شوند.

 

 

3. برای سرو موهیتو، لبه های لیموهای ترش را به لبه لیوان هایی که می خواهید سرو کنید بمالید. سپس آنها را داخل شکر فشار دهید تا دانه ها شکر به لبه لیوان ها بچسبد.

 

 

4. در هاون کوچک فلزی، نصف پیمانه برگ های تازه نعنا را بریزید و بکوبید تا عطر و عصاره آنها خارج شود. مراقب باشید آنها را له نکنید. اگر هاون ندارید، داخل کاسه هم با کمک قاشق چوبی می توانید این کار را انجام دهید. در هر لیوان مقداری برگ نعنا بریزید. روی آنها قالب های مکعبی یخ رابریزید و در آخر، مخلوط سرد شده را اضافه کنید. در صورت تمایل، می توانید با قاچ های لیمو آنها را تزئین کنید.

 

 

نکته: توجه داشته باشید شکری استفاده کنید که دانه ریز دارد و خیلی سریع در آب حل می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...