رفتن به مطلب

معرفی تیم های نمایش هوایی غربی و شرقی + فیلم و عکس


FARHUD

ارسال های توصیه شده

سلام

 

 

همانطور که مستحضر هستید تمامی کشورهایی که صاحب نیروی هوایی قدرتمند می باشند یک یا چند گروه نمایش هوایی را در اختیار دارند که از جمله این کشورها می توان به آمریکا ، روسیه ، فرانسه و ... اشاره کرد . حال قصد دارم تا در این تاپیک شما را با تعدادی از آن ها آشنا نمایم .

لینک به دیدگاه

gnjyz7xjv6e58q0mwf.jpg

Blue Angels

t6xep523u4d1wio3a07.png

Blue Angels یا فرشتگان آبی یک گروه نمایش هوایی متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا می باشد که تاریخ تشکیل آن به سال 1946 باز میگردد که پس از گروه نمایش هوایی فرانسه Patrouille ، قدیمی ترین گروه آکروباتیک به حساب می آید . هم اکنون این گروه دارای هواپیمای F/A-18 هورنت می باشد که هر ساله 70 نمایش در 34 منطقه از خاک ایالات متحده به اجرا در می آورد و همچنین تعداد بازدید کنندگان از اجرای آنان در یک فصل و یک سال به ترتیب برابر با 5 هزار نفر و 11 میلیون نفر می باشد و از سال 1946 تاکنون ، نمایش های این گروه 260 میلیون بیننده داشته است . هدف و یا به عبارت دیگر ماموریت این گروه کسب اعتبار برای نیروی دریایی است که به منظور افزایش استخدام در این نیرو ( نیروی دریایی ) صورت می گیرد . اجرای نمایش این گروه اغلب میان ماه های مارچ تا نوامبر انجام می پذیرد که اغلب این نمایش ها در شهرهای بزرگ همانند سان فرانسیسکو به مناسبت " هفته ناوگان دریایی " یا نمایش هوایی روز کارگر در کلیولند ، سیاتل و شیکاگو می باشد . در جریان نمایش این گروه 6 فروند هواپیما شرکت دارد که یک دسته چهار فروندی ( از شماره 1 تا 4 ) به صورت فرمیشن الماس پرواز می کنند و رهبری این گروه بر عهده هواپیماهای 5 و 6 می باشد که به صورت مجزا به انجام مانور می پردازند . ( همچنین یک هواپیمای دیگر با شماره 7 در این گروه وجود دارد که از نوع F/A-18B ( دو نفره ) می باشد و که هدف از دو نفره بودن آن این است که افراد غیر نظامی ( افراد VIP ) میتوانند در کابین عقب آن بنشینند و پرواز کنند .) هواپیماهای فرمیشن الماس معمولا در سرعت های پایین تر ( 400 مایل بر ساعت ) نسبت به لیدر به انجام مانور می پردازند که از جمله آنها می توان به تشکیل حلقه اشاره کرد . اما هواپیماهایی که به صورت انفرادی پرواز میکنند نمایش هایی از قبیل عبور از کنار هم با سرعت بالا ، چرخشهای نمایشی ، رول آهسته و سریع و ... را به اجرا در می آورند . شایان ذکر است که بیشترین سرعت در طی یک نمایش هوایی 700 مایل بر ساعت و کمترین سرعت 120 مایل بر ساعت می باشد و همچنین انجام یک نمایش ، مشروط به مساعد بودن آب و هواست و برای انجام آن به حداقل سقف پروازی 2400 متر و حداکثر 1 کیلومتر و 460 متر نیازمند است . تمرین های زمستانی این گروه در El Centro واقع در کالیفرنیا صورت می پذیرد که در طی این مدت خلبانان 6 روز در هفته و دو جلسه در هر روز تمرین می کنند و مراحل کلی تمرین شامل 120 ماموریت می باشد .

 

 

در ابتدا که این گروه تشکیل شد آن را یک گروه با عنوان تیم پرواز نمایشگاهی نیروی دریایی به حساب می آوردند اما در سال 1974 به صورت رسمی توسط نیروی دریایی دستخوش طراحی مجدد گردید . منشا نام این گروه به همان سال تاسیس این گروه ( 1946 ) باز می گردد و انتخاب این نام از سوی یکی از خلبانان همین گروه انجام گرفت و نام آن برگرفته از کلوپ های شبانه نیویورک در آن سال ها می باشد . هواپیمای کنونی این گروه F/A-18 می باشد که نسبت به نمونه رزمی این هواپیما دستخوش تغییرات شده است که به عنوان مثال : توپ دماغه در نمونه نمایشی حذف شده و همچنین تغییراتی در استیک آن صورت پذیرفته است . هواپیمای C-130T هرکولس متعلق به سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده که با نام مستعار " Fat Albert " شناخته می شود وظیفه تدارکات ، حمل قطعات یدکی و حمل پرسنل پشتیبانی این گروه را دارد .

2vxos86oiaviqxa7lh07.jpg

اعضای تیم

 

این تیم شامل نفراتی از قبیل : افسران و سربازان داوطلب و خلبانان و افسران کادری می باشد که از دیگر واحد های نیروی دریایی به این گروه نمایشی نقل مکان کرده اند . فرآیند انتخاب اعضا در این گروه بدین صورت است که اگر افرادی مایل به عضویت در این گروه هستند طبق در خواست رسمی نیروی دریایی ابتدا باید سوابق پروازی و یا سوابق دیگر خود را برای افراد مسئول ارسال نمایند و پس از به عمل آمدن امتحاناتی از داوطلبان و کسب قبولی ، آنان را به خدمت می گیرند . کسانی که درخواست خلبانی با F/A-18 را دراین گروه اعلام می کنند ابتدا باید 1250 ساعت پرواز رزمی را درکارنامه خود داشته باشند و همچنین پرواز با C-130 نیز سابقه 1200 ساعت پرواز را می طلبد . اعضای این گروه شامل : رهبر تیم که فرمانده است و توسط فرماندهی نیروی دریایی انتخاب و مورد تایید هیئت انتخاب می باشد و خلبانان از شماره 2 تا 7 همگی از معاونان نیروی دریایی و یا فرماندهان هوایی سپاه تفنگداران دریایی هستند . خلبان شماره 7 یک سال را صرف فراگیری پرواز های نمایشی می کند و دو سال آتی را به فراگیری آموزش هایی برای رهبری پرواز و انجام مانورهای انفرادی می پردازد . شماره 3 در پناه شماره 4 پرواز می کند و این بدین دلیل است که شماره 4 تجربه بیشتری نسبت به شماره 3 دارد . همچنین اعضای دیگر این تیم خلبانان هرکولس و افسران تعمیر و نگهداری می باشند .

 

 

 

ahtbfzv4f7pv8n1eunse.jpg

 

 

 

تاریخچه

 

دهه 40 میلادی

 

در 24 آوریل سال 1946 ، فرمانده عملیات نیروی دریایی ، آدمیرال Chester Nimitz با صدور بخشنامه ای فرمان تشکیل یک تیم نمایش هوایی را در جهت تقویت روحیه و افزایش اعتبار نیروی دریایی صادر کرد که در همان سال دریادار Ralph Davison شخصا رهبری این تیم نمایش را بر عهده گرفت و وظیفه انتخاب خلبانان و آموزش آنان نیز بر عهده او نهاده شد . او سه نفر از مدرسان خلبانی را دعوت به همکاری نمود که این سه نفر ستوان Maurice Wickendoll ، ستوان Mel Cassidy و ستوان Lloyd Barnard بودند و پس از صرف وقت بسیار برای تمرین ،اولین نمایش خود را در 10 مه سال 1946 به اجرا درآوردند . همچنین در این سال فرشتگان آبی با استفاده از هواپیماهای F6F-5 به مدت 15 دقیقه در پایگاه هوایی ( متعلق به نیروی دریایی ) واقع در جکسونویل نمایشی دیگر را اجرا کردند . پس از این نمایش ها نام این تیم به سرعت در دنیا شناخته شد و در 25 آگوست همین سال این گروه به هواپیمای F8F-1 مجهز گردید . اما با تعویض هواپیماها ، رهبر این دسته نیز در سال 1947 تعویض گشت و ستوان Bob Clarke سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت . اما از آنجایی که نیاز به یک هواپیمای ترابری در این گروه احساس می شد ، ارتش در سال 1949 هواپیمای R4D را در اختیار آنان قرار داد و علاوه برآن هواپیمای نمایشی این تیم نیز F9F-2 انتخاب گردید . شایا ذکر است که در پی این تغییر و تحولات ، دفتر این گروه از تگزاس به Whiting Field واقع در فلوریدا انتقال یافت .

 

 

دهه 50

 

در این دهه به دلیل آغاز جنگ کره و کمبود خلبان ، این تیم منحل شد و خلبانان آن به خط مقدم جنگ شتافتند و در قالب اسکادران VF-191 و بر روی ناو هواپیمابر USS Princeton مستقر گردیدند . اما در 25 اکتبر سال 1951 این گروه رسما فعالیت خود را از سر گرفت و این بار ستوان Voris هدایت و رهبری این تیم را گردن نهاد و در سال 1953 این تیم یک هواپیمای ترابری خود را با هواپیمای R5C تعویض نمود . اولین خلبان سپاه دریایی که به این گروه پیوست سروان Chuck Hiett بود که سبب شد تا این گروه به خانه قبلی خود یعنی Pensacola باز گردد و همچنین در سپتامبر 1956 شمار هوایماهای این تیم به عدد 6 رسید و اولین اجرای این گروه خارج از خاک ایالات متحده در نمایشگاه بین المللی در تورنتو کانادا به وقوع پیوست که پس از آن تصمیم نیروی دریایی برآن شد تا هواپیمای تدارکاتی این گروه R5D باشد و هواپیمای نمایش نیز F11F-1 انتخاب شد .

 

 

دهه 60

 

در این دهه انجام پرواز های نمایشی این گروه در خارج از آمریکا رونق یافت و پس از تورنتو ، این گروه نمایشی را در مکزیک و در نمایشگاه Aeronaves به اجرا در آورد که جمعیت تماشگر این نمایش 1.5 میلیون نفر اعلام شد و پس از آن این گروه نمایش های متعددی را در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه انجام داد . در سال 1967 بار دیگر این تیم به تورهای اروپایی برای اجرای نمایش های هوایی فرستاده شد . بر طبق روال گذشته این بار نیز در سال 1968 هواپیمای ترابری گروه فرشتگان با هواپیمای C-121J تعویض شد و در سال 1969 تغییر بزرگی در این تیم حاصل شد که از جمله این تغییر می توان از تجهیز آبی ها به هواپیمای افسانه ای F-4J نام برد . نکته ی دیگر در مورد استفاده از فانتوم در این گروه این است که صندلی عقب این جنگنده همیشه خالی بود و خلبان آن به صورت تک نفره پرواز می کرد .

 

دهه 70

 

در این دهه فرشتگان آبی اولین فروند از هواپیمای KC-130F خود را که متعلق به سپاه تفنگداران دریایی با شماره سریال ( 150690 ) بود را در سال 1970 دریافت کردند . در سال 1971 این تیم سفرهایی را برای انجام نمایش به شرق آسیا ( ژاپن / تایوان / فلیپین / گوام ) انجام داد و همچنین در سال 1972 به عنوان واحد شایسته نیروی دریایی از آن تقدیر شد . همچنین از دیگر سفر های خارجی این گروه در سال 1973 می توان به سفر فرشتگان به تهران ، انگلستان ، فرانسه ، اسپانیا ، ترکیه ، یونان و ایتالیا اشاره نمود . در دسامبر 1974 نیروی دریایی هواپیمای A-4F را برای آنان در نظر گرفت و تعداد اعضای این گروه با پیوستن افسران و افراد پشتیبانی فنی افزایش یافت .

 

 

دهه 80

 

در 8 نوامبر سال 1986 آبی ها مراسم چهلمین سالگرد تاسیس گروه خود را با رونمایی از هواپیمای جدید یعنی F/A-18 هورنت جشن گرفتند . از نکات حائز اهمیت هورنت برای این گروه این بود که این هواپیما دارای قدرت مانور پذیری بیشتری بود و اجازه انجام مانورهای بیشتری را به خلبانان می داد . لازم به ذکر است که در سال 1986 ، ستوان Donnie Cochran این اجازه را به خلبانان آمریکایی - آفریقایی تبار داد تا به عضویت این گروه درآیند .

 

 

دهه 90

 

در سال 1992 یک تور یک ماه برای انجام مانور های هوایی برای این گروه در نظر گرفته شد و قرار براین شد تا فرشتگان در کشورهای سوئد ، فنلاند ، روسیه ، رومانی ، بلغارستان ، ایتالیا ، انگلستان واسپانیا نمایش هایی را به انجام برسانند و این در حالی بود که از آخرین اجرای آنان در این کشورها 19 سال میگذشت .

 

 

 

سال 2000 - 2009

 

در سال 2008 یکی از افراد سخنگوی این تیم اعلام داشت تا از این پس به جای استفاده از 6 هواپیما در انجام نمایش ها ، از 5 هواپیما استفاده می شود که این بدلیل حذف یک خلبان و یک افسر بخاطر فساد اخلاقی بود که بعدا این تصمیم لغو گردید .

 

 

2010 به بعد

 

در 22 مه 2011 ، این تیم برای اجرای نمایش در نمایشگاه هوایی به Lynchburg واقع در ویرجینیا سفر کرد و در طی فرمیشن الماس ارتفاع انجام مانور پایین تر از سطح استاندارد بود که به همین علت هواپیماها در شرف برخورد با یکدیگر بودند که بدین سبب نمایش انان لغو و به مرکزشان یعنی Pensacola بازگشتند .

 

 

اعضای Blue Angels در سال 2013

 

 

1. فرمانده Thomas Frosch ( فرمانده / رهبر پرواز )

 

2. ستوان John Hiltz ( بال راست )

 

3. ستوان Nate Barton ( بال چپ )

 

4. کاپیتان Brandon Cordill ( پشت سر لیدر )

 

5. ستوان David Tickle ( رهبر دسته انفرادی / رهبر شماره 5 و 6 )

 

6. ستوان Mark Tedrow ( عضو دسته انفرادی )

 

7. ستوان Ryan Chamberlain ( خلبان پیشرفته / راوی )

 

8. ستوان Michael Cheng ( هماهنگکننده نمایش ورویداد ها )

 

9. کاپیتان John Hecker ( خلبان Fat Albert )

 

10. کاپیتان A. J. Harrell ( خلبان Fat Albert )

 

11. کاپیتان Mike Van Wyk ( خلبان Fat Albert )

 

12. ستوان Richard Mercado ( افسر تعمیر و نگهداری )

 

13. ستوان Mark DeBuse ( مهندس پرواز )

 

14. ستوان Holly Taylor ( افسر اداری 9 )

 

15. ستوان Scott Adams ( بخش اداری )

 

16. ستوان Katie Kelly ( افسر روابط عمومی )

 

 

 

 

 

 

 

حوادث

این گروه در طول تاریخ 67 ساله ، 26 نفر از خلبانان خود را در طی انجام مانور در نمایشگاه هوایی یا در طی آموزش ها از دست داده است که میزان حوادث منجر به مرگ در این گروه 10 ٪ می باشد .

 

 

 

هواپیماهای مورد استفاده این گروه از گذشته تاکنون

 

vs25ufi69y12xfv5qr5v.jpg

2qihqhfrxazfqoqmxpwg.jpg

txnj558bc49n3xlkiwru.jpg

7njhzjwlvopboor6v9w7.jpg

i0kfjieexpmonhsu3nno.jpg

ljrdblovegacxxkpaqy1.jpg

sjksk19zgpnn58a0q8zm.jpeg

c3jp28y0rx0x9y8u1j.jpg

 

*****************************************************************************

ویدئو ها

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حجم : 9.82 MB

____________

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حجم : 11.7 MB

 

 

**********************************************************************

مترجم و گردآورنده : F14AA

منابع:میلیتاری

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Thunderbirds

این گروه یک تیم نمایش هوایی متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده است که هم اکنون در پایگاه هوایی Nellis واقع در لاس وگاس مستقر می باشد . این تیم هرساله سفر های متعددی را به سر تا سر نقاط جهان به منظور اجرای نمایش های هوایی انجام می دهد و نام این گروه ( Thunderbirds ) برگرفته از یک موجود اساطیری در فرهنگ بومیان آمریکای شمالی می باشد که از معدود تیم های نمایش هوایی است که هواپیمای جت با سرعت بالاتر نسبت به تعدادی از رقیبان در اختیار دارد . افسرانی که مایل به خدمت در این گروه می باشند ملزم به سپری کردن دو سال وقت برای آموزش هستند که این میزان برای افراد تازه استخدام شده ( به عبارتی سربازان تازه کار ) سه تا چهار سال می باشد . این گروه دریک سال ، بیشتر از 88 نمایش هوایی اجرا نمی کند و همچنین به منظور ترکیب تجربه ها ، هر ساله جایگزینی برای نیمی از افراد آموزش دیده در نظر گرفته می شود . نکته قابل توجه این است که این اسکادران پتانسیل تبدیل شدن به یک واحد رزمی آن هم در مواقع لزوم و نیاز نیروی هوایی را دارد . این تیم از تاریخ 15 فوریه 1974 بخشی از وینگ 57 ام پایگاه هوایی Nellis محسوب می شود و نمایش پرندگان این تیم از سال 1953 تاکنون بیش از 390 میلیون تماشاگر داشته است .

 

 

تاریخچه

 

 

پس از شش ماه تمرین در یک وضعیت غیر رسمی ، پرندگان رعد آسا در تاریخ 25 مه 1953 به عنوان تیم نمایش هوایی در پایگاه هوایی Luke واقع در غرب فینیکس سکنا گزیدند . پس از آن در 13 فوریه 1967 این تیم رسما به عنوان تیم نمایش هوایی USAF انتخاب گردید اما مدتی بعد به طور موقت به اسکادران 30 ام که اسکادران بمب افکن ها بود ، منتقل شد ولی در تاریخ 19 سپتامبر 1985 جایگاه آنان در این اسکادران تثبیت شد . این پایگاه در طول جنگ جهانی دوم بمب افکن B-17 و در جنگ کره بمب افکن B-29 را در خود جای داد و همچنین تجربه نگهداری B-47 و B-52 را نیز به عنوان فرماندهی استراتژیک هوایی دارد .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

دهه 50 میلادی

 

این دهه که نخستین سال های تشکیل این گروه بود با اولین اجرای این گروه در پایگاه Luke در ژوئن 1953 همراه گردید و در ماه آگوست همین سال این تیم 26 نمایش دیگر را در معرض دید قرار داد . اولین رهبر این گروه سرگرد Richard C. Catledge بود که در میان سال های 1953 و 1954 سکان هدایت تیم را بر عهده داشت و همچنین اولین هواپیمایی که در اختیار آنان نهاده شد ، F-84G Thunderjet بود . از آن جایی که این جنگنده تک سرنشین بود ، برای مقاصد عکس برداری و پرواز افراد VIP در کابین عقب ، از هواپیمای T-33 نیز استفاده شد که در میان سال های 1950 و 1960 در Thunderbirds خدمت نمود . در بهار سال 1955 ، کاپیتان Jacksel M. Broughton جایگزین فرمانده پیشین شد و با تغییر در فرماندهی تغییراتی در نوع هواپیمای این گروه نیز پدیدار شد و اینبار آنان از جنگنده F-84F بهره می بردند و همچنین برای امور پشتیبانی نیز هواپیمای C-119 به این واحد تعلق گرفت اما در ژوئن 1956 بار دیگر هواپیمای این گروه تغییر یافت و آنان به پرنده ی جدیدی به نام F-100C مجهز گردیدند که توانایی پرواز با سرعت مافوق صوت را داشت .

 

 

دهه 60

 

در سل 1961 بنا بر مقررات FAA این تیم از اجرای مانور تخصصی خود ( که بصورت شیرجه به سمت زمین یا سمت تماشاگران شیرجه رفته و سپس با ارتفاع گرفتن همراه است ) منع شد . یک سال بعد این تیم بار دیگر هواپیمای خود را تعویض نمود که این بار هواپیمای جدید F-105 بود اما پس از انجام شش نمایش با این هواپیما تصمیم بر این شد تا بار دیگر از F-100 استفاده شود و این بدلیل نقص های F-105 بود که در یکی از نمایش ها منجر به مرگ سروان Gene Devlin شد . اعلام شد که تا سال 1967 ، این گروه تاکنون 1000 پرواز نمایشی انجام داده است . در سال 1969 این اسکادران تصمیم گرفت تا هواپیمای F-4E را به خدمت بگیرد و این زمانی بود که تیم نمایش هوایی نیروی دریایی ( Blue Angels ) نیز همین تصمیم را اتخاذ نمود و F-4J را به خدمت گرفت .

 

 

دهه 70

 

با توجه بحران نفتی در سال 1973 ، پرنگان رعد آسا تنها شش پرواز نمایشی را به اجرا درآوردند و به دلیل مشکل ذکر شده هواپیماهای این گروه مدت ها زمین گیر بودند . اما در سال 1974 برای کاهش هزینه ها تصمیمات بر آن شد تا به جای استفاده از فانتوم از هواپیمای T-38 استفاده شود .

 

 

دهه 80

 

در سال 1982 حادثه ناگواری برای خلبانان این گروه در حین انجام مانور به وجود آمد که در طی این حادثه ، این اسکادران 4 خلبان خود را از دست داد که عبارت بودند از : سرگرد Norman L. Lowry ( لیدر ) ، کاپیتان Willie Mays ، کاپیتان Joseph N. Peterson و Mark Melancon که علت حادثه نقص مکنیکی هواپیمای شماره 1 اعلام شد . پس از این حادثه به مدت شش ماه فعالیت این گروه به حالت تعلیق درآمد و پس از شش ماه آنان فعالیت خود را اینبار با هواپیمای F-16A از سر گرفتند . ( این مدل در سال 1992 به مدل C ارتقا پیدا کرد ) . شایان ذکر است که این گروه جز اولین اسکادران نمایشی ایالات متحده بود که در یک کشور کمونیستی ( چین ) نمایشی را به اجرا در آورد و این اتفاق در سال 1986 به وقوع پیوست .

 

 

دهه 90

 

در سال 1990 این تیم 3000 امین نمایش هوایی خود را به اجرا گذاشت و در سال 1991 سفرهای خارجی این اسکادران برای پرواز نمایشی در کشورهای سوئیس ، لهستان و مجارستان آغاز گردید . پس از آن در سال 1996 باردیگر به خارج از آمریکا سفر کرد که این کشورها شامل : رومانی ، بلغارستان و اسلوونی بودند و همچنین در همین سال این تیم در مراسم افتتاحیه المپیک آتلانتا نمایشی را به اجرا گذاشت .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

2000 به بعد

 

در سال 2005 بار دیگر فعالیت این گروه به صورت موقت متوقف شد و این به دلیل این امر بود که در طی اجرای نمایش در دسته الماس دو هواپیمای شماره 3 و 4 دچار برخورد نسبتا جزئی با یکدیگر شدند و پس از این حادثه خلبانان در طی مانور در فرمیشن الماس بیشترین احتیاط را به خرج می دهند . در ژوئن 2005 اولین خلبان زن این گروه با نام Nicole Malachowski برای پرواز به خدمت این گروه درآمد و سپس برای پرواز با هواپیمای شماره 3 انتخاب شد و همچنین در سال 2007 نیز یک خلبان زن دیگر به نام Samantha Weekes برای پرواز با هواپیمای شماره 6 به جمع پرندگان رعدآسا پیوست .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

هواپیماهای این گروه از ابتدا تا کنون

 

 

 

 

هواپیمای مورد استفاده در نمایش

 

 

F-84G Thunderjet / از سال 1953 الی 1954

 

F-84F Thunderstreak / از سال 1955 الی 1956

 

F-100C Super Sabre / از سال 1956 الی 1963

 

F-105B Thunderchief / سال 1964

 

F-100D Super Sabre / از سال 1964 الی 1968

 

F-4E Phantom II / از سال 1969 الی 1973

 

T-38 Talon / از سال 1974 الی 1981

 

 

 

F-16

 

F-16A/B Fighting Falcon

 

F-16C/D Fighting Falcon Block 32

 

F-16C/D Fighting Falcon Block 52

 

 

 

ترابری

 

در حال حاضر C-17 Globemaster III

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

************************************************

 

مترجم و گردآورنده : F14AA

منابع

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

SWIFTS & KNIGHT

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
&
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

شوالیه ، یک تیم نمایش هوایی متعلق به نیروی هوایی روسیه می باشد که تاریخ تشکیل آن به 5 آوریل 1991 باز می گردد که هم اکنون با داشتن شش فروند هواپیمای SU-27 در پایگاه هوایی Kubinka مستقر است . اولین نمایش این تیم در خارج از اتحاد جماهیر شوروی ، در انگلستان و در زمانی که این گروه برای تور به این کشور سفر کرده بود به وقوع پیوست . در تاریخ 12 دسامبر 1995 خلبانان تیم شوالیه دچار حادثه گردیدند که این اتفاق در طی بازگشت این گروه از نمایشگاه هوایی مالزی روی داد که محل این حادثه در نزدیکی کوهستان منطقه Cam Ranh واقع در ویتنام بود و علت این حادثه نیز شرایط نامطلوب جوی اعلام شد . هم اکنون این تیم با چهار فروند هواپیمای SU-27P و دو فروند SU-27UB به اجرای نمایش می پردازد .

 

 

تاریخچه

 

 

پایگاه هوایی Kubinka که در 60 کیلومتری غرب مسکو واقع شده ، یکی از پایگاه های هوایی مشهور روسیه می باشد که در جهان بسیار شناخته شده است و مدت ها از آن به عنوان پایگاهی برای نشان دادن هواپیماهای پیشرفته روسیه به رهبران داخلی و خارجی استفاده می گردید . امروزه این پایگاه میزبان یکی از بهترین مدارس آموزش تیم های نمایش هوایی می باشد که در آن خلبانان برای خدمت در تیم های Swifts و Knights آموزش می بینند و علاوه برآن از این پایگاه به عنوان یک پایگاه عملیاتی در منطقه مسکو نیز استفاده می شود .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

حوادث

 

 

در 12 دسامبر 1995 هنگامی که خلبانان این گروه قصد سوختگیری در فرودگاه Cam Ranh را داشتند به دلیل نا مساعد بودن آب و هوا سه فروند از هواپیماهای این گروه با کوه های اطراف بر خورد کردند . که این سه فروند شامل : 2 هواپیمای SU-27P و یک فروند SU-27UB بودند . در 16 اوت 2009 دو فروند از فلانکر های این تیم در حین انجام مانور های آکروباتیک در حوالی مسکو به یکدیگر برخوردند و در طی این حادثه یکی از خلبانان کشته شد که وی فرمانده شوالیه ها ، سرهنگ Igor Tkachenko بود . لازم به ذکراست که دو تیم نمایش هوایی Swifts و Knights از یکدیگر متفاوت بوده و هواپیماهای این گروه نیز متمایز است اما خلبانان این گروه با یکدیگر تمرین می کنند .

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اعضای تیم Swifts عبارتند از :

 

سرهنگ Selutin Viktor Markovich => فرمانده

 

سرهنگ دوم Morozov Valeriy Anatolyevich

 

سرهنگ دوم Sokolov Igor Evgenevich

 

سرهنگ دوم Osyaikin Sergey Ivanovich

 

سرهنگ دوم Koposov Dmitriy Alexandrovich

 

سرهنگ دوم Prohorov Aleksey Vladimirovich

 

سرهنگ دوم Vasiliev Sergey Alekseevich

 

کاپیتان Kuznetsov Denis

 

 

 

 

 

 

 

 

هواپیماهای این گروه

 

 

Swifts

 

6 فروند هواپیمای MIG-29

 

 

Knights

 

4 فروند SU-27P

 

2 فروند SU-27 U

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

_______________________________________________________________________

 

ویدئویی از نمایش هوایی شوالیه ها

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

****************************

 

کلیپی از سوخو 27 متعلق به شوالیه ها که بدون باز شدن چرخ هایش فرود می آید

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

*************************************************************

مترجم : F14AA

 

منابع:

میلیتاری

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

dbls1gbeu97dy25u0m6.jpg

e4y966rb8jxqmjcgqr31.jpg

 

Turkish Stars

 

ستارگان ترکیه یک تیم نمایش هوایی متعلق به نیروی هوایی ترکیه می باشد که تاریخ تاسیس آن به 7 نوامبر 1992 باز میگردد اما انتخاب نام این گروه به عنوان " ستارگان ترکیه " در سال 1993 انجام شد . آنان با هشت فروند هواپیمای NF-5 به اجرای نمایش می پردازند که این هواپیماها سابقا در اختیار نیروی هوایی سلطنتی هلند بود که نیروی هوایی ترکیه این جنگنده ها را برای ستارگان خریداری نمود . در حال حاضر این تیم 12 فروند از این هواپیما را در اختیار دارد که در کنار هواپیماهای CN-235 ، C-130 و C-160 از دارایی های این گروه محسوب می شود . در تاریخ 24 اوت سال 2001 ، ستارگان ترکیه یک نمایش هوایی در باکو به اجرا در آوردند و یک میلیون نفر شاهد این نمایش بودند که این در نوع خود یک رکورد جهانی به حساب می آید .

 

 

حوادث

 

در 13 مارس 2012 ، یک فروند هواپیمای F-5 این گروه سقوط کرد که این اتفاق در حین تمرین های آموزشی در استان قونیه و در حاشیه 2 کیلومتری پایگاه هوایی به وقوع پیوست و خلبان آن ، ستوان Ümit OZER که به تازگی به جمع ستارگان پیوسته بود ، درگذشت .

 

 

oaiik8w3rfiigc41rost.jpg

دارایی های ستارگان ترکیه

 

 

10 فروند هواپیمای NF-5A Freedom Fighter

 

2 فروند NF-5B Freedom Fighter

 

1 فروند C-130 Hercules

 

1 فروند Transall C-160

 

1 فروند CASA CN-235

 

14toqet1l8lmucx10nn.jpg

s1vde8aub5gjbyrnnfkq.jpg

35hnmlvxhz3w07xn9rw.jpg

eakyqa7bu9obmszstq.jpg

ok4iw8xacbvw179p6f2.jpg

o0dgfznoopi71xttyv9j.jpg

لینک به دیدگاه

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Solo Türk

 

این تیم نیز همانند ستارگان ترک متعلق به نیروی هوایی می باشد که با استفاده از جنگنده های F-16 به اجرای مانور می پردازد . در صدمین سالگرد نیروی هوایی ترکیه یعنی در سال 2011 این تیم نمایش هوایی پایه گذاری شد و تاریخ اولین نمایش این گروه به 15 آوریل 2011 باز میگردد که در پایگاه هوایی Akıncı واقع در آنکارا و در حضور عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و شماری از مقامات عالی رتبه و افسران به وقوع پیوست . رنگ امیزی هواپیماهای این گروه بصورت سیاه براق ، نقره ای و طلایی می باشد و در انتهای هواپیما نیز یک عقاب و بر روی سکان عمودی ، پرچم ترکیه نقش بسته است .

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

خلبانان این گروه عبارتند از :

 

Yusuf Kurt

 

Yalın Ahbab

 

Fatih Batma

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

*********************************************************

 

مترجم : F14AA

منابع

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...