رفتن به مطلب

مانیتور شیری پلاسمونیک


z.b

ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=align: right]

تغییرات مانیتور شیری از قرمز به سبز در طول زمان

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: right]

دانشمندان چینی، صفحه نمایش رنگارنگی برای بسته بندی ساخته اند که شانس بیشتری در تشخیص لبنیات خراب دارد.

 

ch-news-920512-01.jpg

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

فرض کنید که محصولات فاسد شدنی مانند شیر به محلی با دمای C°4 منتقل و نگهداری شوند، اما با قطع برق، خطای کارمند و یا در حد فاصل فروشگاه تا خانه، شیر ممکن است گرم شده و رشد باکتری ها سرعت گیرد.

با توجه به تحقیقات گروهی از پژوهشگران دانشگاه های پکن (Peking University) و هنگ کنگ (Chinese University of Hong Kong) بلورهای فوتونیک ایده آل، رنگ های قوی و متمایزی برای نمایش روی بسته بندی مواد غذایی به وجود می آورند.نانومیله های طلای معلق در ژل آگار (آگار یک ماده ژل ساز است که از نوعی جلبک بدست می آید)، قرمزند که با اضافه کردن کلرید نقره و اسید به ژل، به تدریج و با پوشش نقره بر نانومیله، سبز خواهند شد. این گروه، تغییر رنگ را بر مبنای نرخ رشد باکتری مدرج کرد.

گروه یونان شیا (Younan Xia) در موسسه فناوری جورجیا (Georgia Institute of Technology)، در سال 2010، رویکردی مرتبط با استفاده از سیستم های تعلیق نانوبلورهای نقره ای مثلثی منتشر کرد. مشکل آنان جایی بود که قلم زنی یا رشد، دقیقا همان مسیر را با قرار گرفتن نانوذرات در شرایط مختلف دنبال کند. در غیر این صورت، نشانگر ممکن است اطلاعات غلط ارائه دهد. این می تواند مشکل گروه چینی هم باشد.

 

البته، طلا و نقره ارزان نیست و شیا اخطار می دهد که طلا، برای چنین رویکردی بیش از حد گران است و می افزاید: « من معتقدم که رویکرد ما، صرفا بر اساس نقره، شانس بیشتری برای تجارت دارد.»

اما جیان فنگ وانگ (Jianfeng Wang)، که بروی مانیتور شیری کار کرده، مخالف است و توضیح می دهد که: «مطابق تخمین ما بیشتر هزینه از "اجزای کمکی" مانند ثبات و کاهش عوامل می آید، و نه از "مواد اصلی تشکیل دهنده " همچون طلا و نقره .

منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...