رفتن به مطلب

گرانترین مواد غذایی دنیا


ارسال های توصیه شده

 

قارچ کیلویی 3میلیون تومان، هندوانه کیلویی 9 میلیون تومان و قهوه فنجانی 150 هزارتومان...! این قیمت‌های نجومی با نرخ تورم 30سال آینده به دست نیامده‌اند. همین حالا که این مطلب را می‌خوانید، مردمی در گوشه و کنار دنیا هستند که مایحتاجشان را با این نرخ‌های عجیب و غریب معامله می‌کنند! رقم‌های غیرعادی برای کمیاب‌ترین خوراکی‌های دنیا

 

 

 

 

tlda0aajc9g8qrw6djxq.jpg

 

گرانترین قارچ دنیا، قارچی به نام ترافل سپید است که هر کیلوگرم آن بیش از 10 هزار دلار امریکا میارزد. این قارچهای بزرگ که قطرشان به 12 سانتی متر و وزنشان به نیمکیلو میرسد، زیرزمینی هستند و برای پیدا کردنشان از سگهای آموزش دیده کمک میگیرند.

ترافل سفیدفقط در چهار نقطه از ایتالیا و یکی از شبه جزایر کرواسی پیدا میشود و پرورش آنها در آزمایشگاهها با شکست مواجه شده بنابراین تنها راه دسترسی به این قارچها، پیدا کردن منابع خودروی آنها است. ترافل سفید در تهیه انواع سس ها و روغن های معطر و البته در صنایع داروسازی کاربرد دارد. البته پای این قارچ گرانقیمت به جز صنایع غذایی و داروسازی، به عالم سیاست هم باز شده! امسال یک شهروند ایتالیایی به مناسبت پیروزی باراک اوباما در دور دوم ریاست جمهوریاش یک کیلو قارچ ترافل سفید به او هدیه داد. گفته میشود گونهای از این قارچها در مراتع شهرستان طارم استان زنجان و قسمتهایی از آذربایجان شرقی، بین جلفا و مرند هم دیده شده است.

 

 

 

rjzo6qx1rwwk4fy7eefv.jpg

 

 

طلای سرخ ایران اما از قارچهای ترافل سفید ایرانی که چشم پوشی کنیم، در فهرست گرانترین مواد غذایی دنیا یک خوراکی ایرانی دیگر هم به چشم میخورد: «زعفران سرخ ایران». زعفران ایران مرغوبترین زعفران دنیا است که هر کیلوگرم از آن بین 40 تا 50هزار دلار قیمت دارد. برای تهیه هرکیلوگرم زعفران بیش از 450 هزار پرچم از حدود 150 هزار گل زعفران باید به صورت دستی جدا و سپس خشک شود. ضمن این که گل زعفران فقط 3هفته در سال دوام دارد که برای چیدن آن نیاز به تلاش شبانه روزی و مستمر است.

 

 

 

ovrzzjmq4a026ymx554k.jpg

 

 

عجیبترین قهوه دنیا اگر طرفداران گرانترین قهوه دنیا میدانستند بلک ایوری محبوبشان دقیقا چطور به دست میآید، شاید برای پرداخت 1100پوند در ازای هر کیلوگرم از این قهوه کمی تردید میکردند! قهوه بلک ایوری که در شمال تایلند تهیه میشود در واقع قهوه عربی است که طی یک فرایند عجیب به مرغوبترین قهوه دنیا تبدیل میشود. در این فرایند دانه های قهوه به همراه برنج و سبزیجات به فیلها خورانده میشوند و بعد از 15 تا 30 ساعت، از مدفوع فیل بازیابی و وارد چرخه تولید میشوند. این قهوه تنها در تایلند، مالدیو و ابوظبی به فروش میرسد و یک فنجان از آن، حداقل 50 دلار قیمت دارد. طعم این قهوه بسیار لطیف و فاقد تلخی معمول قهوه هاست که به دلیل شکستن پیوندهای پروتئینی دانه قهوه در مجاورت با اسید معده فیل به وجود آمده است. قهوه کوپی لواک هم یکی دیگر از قهوه های گرانقیمت دنیا است که به همین شیوه فراوری میشود اما به جای فیل، این بار پای گربه نخل آسیایی در میان است. هر فنجان از این قهوه 33 تا 100دلار قیمت دارد.

 

 

 

 

wt5qn0mrodr9pqghgfu.jpg

 

 

صبحانه های با شیر الاغ گرانترین پنیر جهان محصولی از شیر الاغ است که توانسته در رقابت با پنیر شیر گاو هلندی جلو بیفتد و با قیمت 1255 دلار برای هر کیلوگرم به فروش برسد. این پنیر از شیر الاغهای بلگراد، پایتخت صربستان به دست میآید و برای تهیه هر کیلوگرم از آن 25لیتر شیر الاغ نیاز است. طعم پنیر الاغ شبیه پنیر بز اما قوی تر و کم چرب تر از آن است.

 

 

 

 

 

89rcc5r0y3tu4dyctr.jpg

 

12سال در انتظار سرکه سرکه بالزامیک اصیل هم یکی دیگر از گرانترین مواد غذایی دنیا است که هر بطری آن بین 100 تا 300 دلار قیمت دارد. این سرکه باید حداقل 12 سال در بشکه های چوبی بماند تا طعم مرغوب خود را پیدا کند. در تهیه این سرکه انگورها را در بشکه ریخته و تحت شرایط خاصی نگهداری میکنند و هر سال انگورها را به بشکه های کوچکتر انتقال داده تا زمانی که شربتی غلیظ و تیره رنگ از انگورها به جا بماند. سرکه بالزامیک اصیل برخلاف نمونه های صنعتی آن، طعمی شیرین دارد که حتی برای ریختن روی دسر هم مناسب است.

 

 

 

 

j9e2euari25awmfsj3j.jpg

 

هندوانه سیاه هندوانه سیاه ژاپنی با طعم شیرینتر و بافت تردتر و پوست محکمتری که نسبت به هندوانه های معمولی دارد، توانسته است لقب گرانترین میوه آسیایی را از آن خود کند. اینگونه از هندوانه کم محصول است و هر سال حدود 65 عدد از آن برداشت میشود که هر کیلوگرم از آن بیش از 3هزار دلار قیمت دارد!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...