رفتن به مطلب

ادینتسوو؛ شهر سازگار با محیط زیست


ارسال های توصیه شده

با پتانسیل تبدیل شدن به یکی‌ از جذاب‌ترین شهر‌ها در منطقۀ مسکو، طرح پیشنهادی de Architekten Cie برای ادینتسوو، قطعات شهری پراکنده و لنداسکیپ را به یک کل دارای هارمونی تکمیل می‌‌کند.

 

با تزریق بافت شهری تندیس گونه، سبزی‌های زراعتی موجود، توانایی جنگل به نفوذ تا مرکز، شکل دهی‌ اتاق‌های سبز و کاشت درختان در بلوار‌های موجود، مقیاس این شهر به مقیاس انسانی‌ قالب بندی شده است.

 

به وسیلۀ مکان سایت، ارتباطات خیابانی و خطوط راه آهن، ساختمان‌های تجاری، فرهنگی‌ و ورزشی، آرمان‌های سبز، کمپ علمی‌ و دانشگاهی در مجاورت مرکز اِسکل کوو، ادینتسوو پتانسیل‌های بالایی دارد.

me%20arinews%20odintsovo%201.jpg

 

بزرگراه جدیدی در طرف شمال ادینتسوو و یک ایستگاه راه آهن برای خطوط ریلی با سرعت بالا در نهایت یک مرکز خلاقانه به نام اِسکل کوو را به مرکز مالی‌ بین‌المللی مطرح در Rublevo-Archangelskoe ارتباط می دهد و علاوه بر این ادینتسوو را به عنوان مکانی مطلوب برای زندگی‌، کار و تحصیل تقویت می‌‌کند.

همسایگی های ادینتسوو توسط شبکه‌ای زیبا و غنی از بدنه‌های آبی‌ و سبزی‌های طبیعی نفوذ کرده در شهر مشخص می‌‌شود. هم سبزی و هم آب به کار برده شده و مردم ادینتسوو از آن لذت می‌‌برند.

 

بحث در مورد احیای ادینتسوو یک وابستگی‌ را که در نگاه اول خیلی‌ واضح به نظر نمی‌‌رسد را نشان می‌‌دهد: نقاشی "پیروزی بوگی ووگی"، دقت زیاد زمینه‌های رنگی‌ تعریف شده در آثار قبل تر او می‌‌تواند با توسعه تکه تکه شدۀ ادینتسوو مقایسه شود؛ به همان شیوۀ کلاسیک مینیمالیستی آثار او ضمیمه‌ای بعدی در پلان برنامه ریزی شهری مدرن یافت می‌‌شود.

 

کانسپت "بوگی ووگی" ادینتسوو می تواند مثالی برای روشی‌ که مرکز شهر‌های شوروی می‌‌توانند احیا شوند، باشد در حالی‌ که سطح بالاتری از راحتی‌ و آسایش، امنیت و پیچیدگی‌‌های فنی‌ را نتیجه می‌‌دهد.

me%20arinews%20odintsovo%202.jpg

 

متراکم سازی دارای برنامه ریزی و عرضه برنامۀ عمومی جدید با هم به همراه فضاهای عمومی متفاوت، یک باغ شهر معاصر را نتیجه می‌‌دهد. نشانه‌های جدید از ایستگاه راه آهن، تالار شهر، مرکز سلامت به همراه استخر شنا و گنبد سازگار با محیط زیست به خوبی به وسیلۀ خطوط بصری و مسیر‌های پیاده متصل شده است در حالی که ایدۀ‌ شهری واقع در یک پارک را بهبود می‌‌بخشد.

 

یک چینش مجدد از ادینتسوی متراکم، با کاهش جریان اتومبیل ها، رد پای اکولوژیکی کمتر و در نتیجة آن زندگی‌ اجتماعی با کیفیت بالا و دارای امنیت به تعدادی از مکان‌ها امکان ملاقات، ورزش ، بازی بچه‌ها، خرید، یادگیری و کار را می دهد.

 

تجهیزات متعددی یک نقش کلیدی در احیای ادینتسوو ایفا می‌‌کنند:

۱. نقاط ارتباطی‌: یک شبکه از بلوارهای سبز، مسیر‌های پیاده و فضاهای عمومی آیکونیک

۲. فضای ساختمان: تعریف کنندۀ اتاق‌های شهری

۳. خلق تنوع

 

گونه شناسی‌ بلوک‌ها مراتبی از فضا‌های بیرونی را عرضه می‌‌کند که با یکدیگر فعل و انفعال داشته و کار می‌‌کنند.

me%20arinews%20odintsovo%203.jpg

 

در خارج بلوک

 

فضای عمومی: فضای عمومی را با شالودۀ ترکیب می‌‌کند. سیرکولاسیون، عملکردهای تجاری و خانه سازی، محیطی‌ با نظارت بر عملکرد خود فراهم می‌‌آورد.‌این افزایش جمعیت، تامل اجتماعی را تقویت کرده و حسی از ارتباط را در سطوح همسایگی پرورش می‌‌دهد.

 

فضای اشتراکی در میا‌ن حیاط‌های بلوک‌ها تمرکز یافته و در میا‌ن ساکنان به اشتراک گذاشته می‌‌شود. این فضا آزادانه برای عموم قابل دسترس نمی‌‌باشد. فضای اشتراکی توسط ساکنین بر عملکرد خود نظارت دارد و اجتماعی کوچک تر در سطح بلوک را پرورش می‌‌دهد.

 

فضای شخصی‌: هر آپارتمان یک فضای خارجی‌ خصوصی دارد. از این گذشته واحد‌های با زمین محدود در میا‌ن هر بلوک، یک فضای بیرونی کوچک یا حیاط جلویی دارند.

me%20arinews%20odintsovo%204.jpg

 

در توسعه امروزی دنیا، پایداری استاندارد می‌‌شود ولی‌ تنها استاندارد بر حسب صحبت درباره آن و اغلب بر حسب درک واقعی‌ از اینکه چگونه پروژه‌ای عملی‌ از نظر اقتصادی طراحی کنیم و یک محصول نهایی واقعاً پایدار ارائه دهیم. در دنیای توسعه پایدار، مهمترین حرکت: ایجاد اولین استراتژی پایدار می‌‌باشد.

 

برنامه ریزی و طراحی یک مکان ترکیبی‌، متراکم و جم و جور، حساس‌ترین توسعه سازگار با محیط زیست می‌‌باشد و این اولین هدف ما می‌‌باشد: خلق یک پروژه‌ی زنده، پر جنب و جوش و غنی که در یک حسّ روزمرۀ طولانی مدت پایدار باشد. از نگاه داشتن تاثیر بر محیط زیست در یک مینیمم به ایجاد بهترین شرایط برای روابطی‌ اجتماعی پایدار و عادلانه. از استفاده از مصالح پایدار تا ساختمان‌ها و فضا هایی که بسیار منعطف بوده و به هر فرمی از کاربری و عملکرد منطبق می‌‌شوند، با این یقین که این‌ها قطعاً در طول زمان تغییر خواهند کرد.

 

شبکه ساختاری ساختمان‌ها به پیکربندی‌های واحد‌های متعدد اجازۀ زیستن را می‌‌دهد. بنابرین بلوک می‌‌تواند تماماً از واحد‌های استودیویی کوچک، آپارتمان‌های بزرگ تر یا ترکیبی‌ از اندازه‌ها شکل بگیرد در حالی‌ که انعطاف پذیری بسیاری را در این طرح پیشنهاد می‌‌دهد.

 

me%20arinews%20odintsovo%205.jpg

 

معماران: de Architekten Cie

محل سایت: ادینتسوو، روسیه

تیم پروژه: Jan-Willem Baijense, Pinar Balat, Bozar Ben Zeev, Hesh Fekry, Bas Horsting, Dorota Kolek, Vincent van Leeuwen, Ana Lisonek, Pedro Piernas, Lenka Rezbarikova, Alexandra Vlasova, Maria Yandulova

کارفرما: گروه تکتا

سال ساخت: ۲۰۱۲

عکاس: de Architekten Cie

 

منبع: معماری نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...