رفتن به مطلب

برنده نخست مسابقات: جایگاه شارژ خودروی الکتریکی؛ یک اثر هنری


Saye Noori

ارسال های توصیه شده

huagqpamy2y1phjoi29.jpg

 

معماری (SDA)، شرکت معماری لوس آنجلس تفکر پیشتاز با مدیریت معمار و پروفسور USC آلوین هوانگ اخیراً برنده رقابت بین الملی طراحی ایستگاه آسایش و استقرار سریع شده است که به طور همزمان نمایشگاه و جایگاه شارژ برقی جدید خودروی ولووV60 خواهد بود.

شرکت ولوو با سازماندهی مجله معماری بین الملی THE PLAN به دنبال طراحی خلاقانه ای برای ایستگاه معاصر و موقتی می باشد، که به عنوان هویت مبتکرانه و قوی بیان شده و نمایشگاه خودرو در میدان های ایتالیا می باشد.

روش SDA استفاده از طراحی خودرو به عنوان وسیله پایدار و انعطاف پذیر به عنوان مبنایی برای تصور مجدد نمایش تجارت معمول می باشد.SDA بر کیفیت فرم دینامیک، تعامل، اثر بصری و تجسمی، کاربری و اثر بخشی، تاکید دارد تا سازه ای موقتی و نوین ایجاد کند که در عین حال حالت نمادین داشته باشد و همچنین ارائه کننده بالاترین عملکرد باشد.

طراحی دربردارنده سازه، فرم و عملکرد ناشی از کاربرد فرم های آنی پیوسته می باشد که از بافت شبکه ای HDPE با پنل های فوتوولتائیک یکپارچه شکل گرفته است که بر روی میله های فیبرکربن فشرده قرار گرفته اند. در واقع مسیرهای انحرافی طراحی دیجیتال بافت شبکه میله ها را فرم های خمیده تبدیل می کند.نتیجه بیانگر حفظ تصویر حالت ارکیده ای مجلل می باشد.

هیئت منصفه حس کرد که راه حل SDA قویترین و اصلی ترین نمونه از 150 نمونه در کل دنیا بوده بر طبق نظر و بیانات هیئت منصفه،طراحی برخوردار از اثر بصری یا تجسمی، کیفیت بالا و پیشرفت و توسعه فن آوری از طریق فرم، مصالح و کاربری بوده.آنها چنین ستایش کردند که این طراحی به عنوان پناهگاه فوتوولتائیک کاربرد دارد.

رئیس و موسس SDA آلوین هوانگ گفت در این رقابت ما را به عنوان معمار با چالش منحصر بفردی روبرو ساخت. و به مسائل توجه داشت که ما به طور پیوسته بر روی آن کار کردیم و پتانسیل خاصی را عرضه کردیم که به پایداری به عنوان مسئله ای در ابعاد کاملاً وسیع توجه کرد که می تواند در بردارنده مسائل هویت، فرهنگ معاصر، مواد یا مصالح محوری، نگهداری و تحرک و جابه جایی فردی باشد.

این طراحی به خودی خود کاملا متحرک بود و طرح پیشنهادی SDA ورود به سایت به شکل عقب یک V65 بود که کاملاً گویی به درون یک کیسه چادر کوچک فروریخته بود. هوانگ می گوید: این مهم است که استقرار آسایش، شکست و چرخش طرفین ساده باشد مسئله شاخص درباره ی طراحی این است که در زمان سرهم بندی یا شکل مسیری به نظر می رسد که فردی به طور پیوسته سطح را صاف می سازد بدون اینکه از بیان عناصر و اجزا استفاده کند.

برای SDA مهم است که طراحی با نمای مشابهی از مقرون به صرفه بودن انرژی و پایداری مانند V60 برخوردار باشد با فوتوولتائیک های تعبیه شده این طراحی به عنوان شارژ V60 در حال نمایش عمل میکند و کابل شارژ در درون آن مخفی می ماند و می توان آن را از درون بخشی از لوله کشی به شکل جدا کردن پوسته خارج ساخت.

استفاده از مصالح سبک فن آوری برتر و تولید برق فوتوولتائیک، مکان را برای تولید، حمل و نقل و استقرار کاملاً مقرون به صرفه می سازد.این فاکتور دیگری بود که هیئت منصفه در زمان تصمیم گیری به آن توجه داشت. ونیازی به خدمه زیاد، استفاده از یدک کش یا سایر تجهیزات اضافی برای نصب و راه اندازی و پیاده سازی نبود.

در حالت جامع، این مکان بیانگر کشف روبه رشد عملکرد یکپارچه سازی به همراه فرم های دینامیک و فشار مرزبندی های مصالح و شکل های هندسی برای ایجاد تجارب فضایی محرک و جذاب بود. شرکت مهندسی بورو هاپولد فراهم کننده مهندسی سازه بود و کرک اتو، رئیس شرکت بورو هاپولد آنجلس می گوید : سازه ها و ساختارهای پوسته و غشا بیانگر چالش های فراوان در مقاصد معماری ادغامی و ترکیبی با مهندسی اصول و اولیه بود. تیم مهندسی ما به پالایش شکل های هندسی تهیه شده توسط SDA با استفتده از مبنای نرم افزار تهیه شده در حالت سکون و دینامیک به بهینه سازی فرم، طراحی شرایط مرزی سازه ای و در نهایت الگوی مطلوب بافت و سازه می پرداخت.

 

qdrv06n8mz6dm801z8rz.jpg

 

 

Pattern 1

 

ba04ykmc5yu6l2opz.jpg

 

Pattern 2

 

0ovp6x4gkq6jfg7yo2.jpg

 

Pattern 1A

 

aobw6i69dbo2gya43je.jpg

 

Pattern 2A

 

t5kf55zffehzt5k4lvt.jpg

 

Plan 01

 

ezfu47x2sfy1kwlxwx7v.jpg

 

Plan Cut 01

 

....

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...