رفتن به مطلب

پارادوکس دوقلوها در ناسا!


z.b

ارسال های توصیه شده

زمانی‌که دو برادر دوقلو برای ناسا کار کنند، تحقیقات جالبی را می‌توان انجام داد؛ مانند مارک و اسکات کلی که از هم‌اکنون تحت نظر دانشمندان ناسا قرار گرفته‌اند.

kelly-brothers.jpg

 

اسکات و مارک کلی برادران دوقلویی هستند که برای ناسا کار می‌کنند. آنها به طور داوطلبانه خود را در اختیار کارفرمایشان قرار داده‌اند تا به کمک آنها، به بررسی اثرات زندگی در فضا بپردازد. اسکات کلی قرار است در سال 2015 / 1394 به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود و 12 ماه در این ایستگاه اقامت کند. هم‌زمان، مارک کلی که اکنون از ناسا بازنشسته شده است روی زمین خواهد ماند. جالب اینجاست که ایده انجام این مطالعه را نیز خود برادران کلی پیشنهاد داده‌اند.

 

در حال حاضر، ناسا برنامه‌ریزی کرده تا به طور منظم از برادران کلی نمونه خون بگیرد؛ اما این دانشمندان دیگر هستند که باید بگویند برادران کلی قرار است چه کار کنند. ناسا از دانشمندان سراسر دنیا خواسته است تا پیشنهادات تحقیقاتی خود در این باره ارائه نمایند. اسکات کلی نیز مشغول گذراندن آزمایش‌هایی است که در سفر سال 2015 / 1394 مسئول آنها است؛ سفری که همراه با فضانورد روسی، میخائیل کورنینکو انجام خواهد شد.

 

scott-kelly-spheres.jpg

 

آزمایش‌هایی همانند آزمایش برادران کلی به دانشمندان کمک می‌کند تا برای خنثی کردن اثرات مخربی که ماموریت‌های طولانی‌مدت فضایی آینده بر روی انسان خواهد گذاشت، راه‌حل‌های مناسبی پیدا کنند. هر دو برادران کلی پیش از این به فضا پرواز کرده‌اند. آنها تنها دوقلوها، و تنها برادرانی هستند که در تاریخ بشر به فضا سفر کرده‌اند.

 

البته ماجرای این دو برادر با داستان مشهور پارادوکس دوقلوها تفاوت خواهد داشت. پارادوکس دوقلوها ماجرای دو برابر دوقلو است که یکی روی زمین می‌ماند و دیگری سوار بر فضاپیمایی فوق‌العاده سریع که با 90درصد سرعت نور حرکت می‌کند، به یک سفر فضایی چند ساله می‌رود. وقتی فضاپیما به زمین برمی‌گردد، فضانورد 20 سال از عمرش گذشته درحالی‌که برای برادر دوقلویش نزدیک به 70 سال گذشته است. شاید به نظر شما غیرواقعی به نظر برسد، اما قوانین نظریه نسبیت اینشتیت، این اختلاف را در سن فضانوردان به دقت توضیح می‌دهد.

 

منبع: خبرآنلاین

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...