رفتن به مطلب

ربات انسان‌نمای ژاپن به فضا پرتاب شد


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

 

کد خبر: 92051307004

یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

 

 

2

ژاپن امروز (یکشنبه) یک موشک باری پر از تدارکات را برای سکنه حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی به همراه یک روبات کوچک به عنوان همراه برای فضانوردان این کشور به فضا پرتاب کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تصاویر منتشر شده توسط سازمان اکتشاف هوافضای ژاپن نشان داد که موشک H-2B در ساعت 4:48 به وقت محلی (19:48 شنبه به وقت گرینویچ) از جزیره جنوبی تانگاشیما به فضا ارسال شد.

به گفته سخنگوی این سازمان، ماژول HTV4 طبق برنامه از موشک حامل جدا شده و سفر خود به سوی ایستگاه فضایی را ادامه داد.

این ماژول قرار است در روز 9 اوت (18 مرداد) به ایستگاه فضایی ملحق شود و اطلاعات بیشتر در مورد پیشرفت آن توسط مقامات فضایی ژاپن اعلام خواهد شد.

این موشک بدون سرنشین به همراه خود یک ناقل باری مملو از آب نوشیدنی، مواد غذایی، پوشاک و تجهیزات کاری را برای شش سرنشین همیشگی ایستگاه حمل می‌کرد.

این ماموریت سالانه که پیش از این توسط کشورهایی مانند آمریکا و روسیه تکمیل می‌شد، همچنین ضایعات ایستگاه را تخلیه خواهد کرد.

یک روبات کوچک سخنگو نیز در این ماموریت حضور دارد.

روبات کی‌روبو با اندازه 34 سانتیمتر و وزن حدود یک کیلوگرم برای برقراری ارتباط به زبان ژاپنی و ثبت گفت‌وگوها با واکاتا که اولین فضانورد ژاپنی به عنوان فرمانده ایستگاه فضایی بوده، طراحی شده است.

 

این روبات انسان‌نمای سیاه و سفید که چکمه‌های قرمز درخشان به پا دارد، مهارتهای ارتباطی خود را در ماه ژوئن نشان داده و به خبرنگاران گفته بود: این شاید گام کوچکی به نظر برسد اما جهش بزرگی به عنوان یک روبات خواهد بود.

این ربات که از طیف گسترده‌ای از حرکات فیزیکی برخوردار بوده، همچنین در برخی ماموریتها نقش ایفا کرده و پیامها را از اتاق فرمان به فضانورد ارسال خواهد کرد.

ارسال ربات انسان‌نما به فضا بخشی از پژوهشی با هدف مشاهده امکان ارائه پشتیبانی عاطفی توسط یک همراه غیر انسان برای افراد ایزوله شده در دوره‌های طولانی مدت بوده است.

در زمین نیز ربات دوقلوی میراتا به بررسی مشکلات احتمالی خواهد پرداخت که همتای الکترونیکی وی ممکن است در فضا با آنها مواجه شود.

در ماه ژانویه ژاپن دو ماهواره را از تانگاشیما برای تقویت قابلیتهای نظارت این کشور به فضا فرستاد. یکی از آنها یک واحد مجهز به رادار برای تکمیل سیستم ماهواره‌های نظارتی بود که به توکیو اجازه می‌دهد بر هر نقطه از جهان برای حداقل یکبار در روز نظارت کند.

دومین واحد یک ماهواره نمایشی برای جمع‌آوری اطلاعات برای پژوهش و توسعه بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...