رفتن به مطلب

کشف یک آنتی‌بیوتیک جدید در رسوبات اقیانوسی


z.b

ارسال های توصیه شده

دانشمندان یک آنتی‌بیوتیک جدید و نامتعارف را در نوعی میکروب دریایی شناسایی کرده‌اند که می‌توان آن را برای درمان نوعی میکروب خطرناک و مقاوم به درمان بیمارستانی و سیاه زخم بکار برد.

 

IMG11253424.jpg

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این آنتی بیوتیک "آنترامایسین" نام گرفته است و می‌تواند به ارائه خانواده جدیدی از آنتی‌بیوتیک‌ها منجر شود. این آنتی بیوتیک در میکروبی موسوم به "استرپتومایسز" که در رسوبات اقیانوس آرام زندگی می‌کند، یافت می‌شود.

 

ویلیام فنیکال، مجری این تحقیقات گفت: این کشف به این دلیل اهمیت دارد که "آنترامایسین ساختار شیمیایی جدید و منحصر بفردی دارد. "وی افزود:"کشف ترکیباتی که ساختار شیمیایی جدیدی داشته باشند پدیده ای نادر است. این کشف در کنار اکتشافات متعدد قبلی قرار می‌گیرند که نشان می‌دادند میکروب‌های دریایی از نظر ژنتیکی و شیمیایی منحصربفرد هستند."

 

آزمایش های اولیه نشان داده که آنترامایسین روی سیاه زخم، میکروبی که در سلاح‌های بیولوژیک استفاده می شود، موثر است. اما نکته مهم تاثیر این آنتی بیوتیک روی میکروبی به نام "استافیلوکوک طلایی مقاوم به متی سیلین"(MRSA) است. این میکروب بیمارستانی که به بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شده، یکی از مشکلات جدی مراکز درمانی است.

 

کشف این آنتی‌بیوتیک خبر بسیار مهمی در محافل پزشکی تلقی شده است. در چند ماه گذشته هشدارهای جدی در مورد مقاومت میکروب‌ها به آنتی بیوتیک‌های موجود و کمبود آنتی‌بیوتیک‌های تازه مطرح شده است. تامس فریدمن رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماریهای آمریکا، خطر مقاومت آنتی بیوتیکی را "کابوس" و سالی دیویس مشاور بهداشتی ارشد دولت انگیس آن را "بمب ساعتی" لقب داده اند.

 

به گفته پروفسور دیویس اگر به سرعت برای میکروب‌های مقاوم به درمان و ساخته نشدن آنتی بیوتیک‌های جدید در ۲۵ سال گذشته چاره ای جدی اندیشیده نشود، در سالهای آینده هر جراحی ساده‌ای می‌تواند به عفونت‌های مرگبار منجر شود و بیماری‌های عفونی مانند دویست سال پیش جان انسان‌ها را بگیرد.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...