رفتن به مطلب

اضافه شدن پشتیبانی از big.LITTLE به هسته لینوکس


ارسال های توصیه شده

ubuntu-nexus-640x426-610x406.jpeg

لینوس توروالدز پدرخوانده لینوکس تایید کرد که هسته لینوکس ۳.۱۰ هم اکنون در مراحل پایانی خود می باشد و تا آنجا که به مخاطبان و علاقمندان مربوط می شود، پشتیبانی بیشتر از پروسسورهای ARM در هسته این نسخه لینوکس اضافه شده است. بطور دقیق تر، قابلیت پشتیبانی از پروسسورهای big.LITTLE به هسته لینوکس ۳.۱۰ اضافه شده که می تواند به توسعه دهندگان برای پورت کردن Ubuntu Touch به دستگاههایی چون گلکسی اس ۴ سامسونگ اقدام کنند.

 

ابونتو ۱۳.۱۰ قرار است براساس هسته لینوکس ۳.۱۰ اجرا شود، ضمن اینکه Ubuntu 13.10 نیز قرار است برروی دستگاههای تلفن همراه Ubuntu Touch قرار گیرد که این بدان معناست که در نهایت پشتیبانی از Ubuntu Touch برای نسخه بین المللی گلکسی اس ۴ که دارای پروسسور اکسینوس ۵ اکتاست وجود خواهد داشت. البته هنوز این کار انجام نشده چرا که درحال حاضر Ubuntu Touch براساس ابونتو ۱۳.۰۴ می باشد.

 

اضافه شده پشتیبانی از big.LITTLE می تواند برای آینده دستگاههای اندرویدی و همچنین دستگاههایی که با سیستم عامل کروم کار می کنند و مجهز به اینگونه پردازنده ها (big.LITTLE) هستند مفید باشد، چرا که تولید کنندگان دستگاههای اندرویدی دیگر مجبور نیستند محصولات خود را به گونه ای طراحی کنند که از اینگونه پردازنده ها پشتیبانی کنند.

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...