رفتن به مطلب

هیولای افسانه‌ای اسکاتلند از حباب ساخته شده است!


z.b

ارسال های توصیه شده

توضیح یک دانشمند ایتالیایی برای هیولای نسی: فعالیت‌های گسل گریت گلن در زیر دریاچه لاخ‌نس باعث لرزش زمین، صدای غرش و تشکیل حباب‌هایی می‌شود که هیولا را شکل می‌دهند!

 

surgeon.jpg

 

سال‌هاست که افسانه هیولای لاخ‌نس شنیده می‌شود و هنوز کسی نمی‌داند واقعیت چیست. عده‌ای از افراد می‌گویند این هیولا با لرزش زمین سر از آب بیرون آورده و گروه دیگری در آب‌های تاریک دریاچه، نسی را که شبیه به یکی از بازماندگان پلسیوسورها بوده با چشم‌های خود دیده‌اند که از آب بیرون آمده و بار دیگر پنهان شده است. ببینیم این‌بار پاسخی قابل‌قبول برای این معما پیدا شده است یا نه!

 

لوئیجی پیکاردی، زمین‌شناس ایتالیایی معتقد است این هیولای اسکاتلندی در نتیجه پدیده‌های زمین‌شناسی و به دلیل فعالیت گسل‌ها در منطقه فعال گریت گلن روی می‌دهد. او می‌گوید: «سال‌ها مردم در مورد پلسیوسوری حرف می‌زدند که از انقراض نجات پیدا کرده و در لاخ‌نس زندگی می‌کند. پس از آن این فرض مطرح شد که وجود این هیولا تنها یک شایعه بوده است. اغلب شاهدان از هیولایی حرف می‌زدند که با لرزش زمین از آب بیرون می‌آمده، شاید بتوانیم با توجه به فعال بودن این منطقه از لحاظ زمین‌شناسی به این نتیجه برسیم که زمین‌لزره‌ها و حباب‌ها هیولای لاخ‌نس را خلق کرده‌اند، نه توهم».

 

13-7-3-134331nessie-info.jpg

تا به حال کمتر در مورد گسل‌های اسکاتلند و فعالیت‌های زمین‌شناسی در این منطقه شنیده‌ایم؛ اما پیکاردی می‌گوید: «تصور دیدن هیولا می‌تواند با فعالیت‌های زمین‌شناسی و زمین‌لزره های بسیار کوچک در ناحیه فعال گریت گلن (دره بزرگ) و گسل‌های آن مرتبط باشد که این دریاچه نیز در بخشی از آن واقع شده است. حرکت این گسل‌ها به زمین‌لرزه‌های کوچک و خروج هوا از میان لایه‌های زمین منجر می‌شده که می‌توانسته‌اند هیولا را به شکل حباب‌هایی روی آب ایجاد کنند. فعالیت گسلی که در زیر دریاچه واقع شده می‌تواند اثرات متعدد دیگری نیز رو سطح آب آن داشته باشد».

 

پیکاردی به نوشته‌هایی اشاره می‌کند که در سال 690 میلادی نوشته‌ شده و داستان هیولایی را شرح می‌دهد که با غرشی بلند و زمین‌لرزه از دریاچه بیرون می‌آمده است. او معتقد است هیچ پدیده طبیعی دیگر یا هیولای باستانی نمی‌تواند بهتر از گسل فعال گریت گلن این اتفاقات را توضیح بدهد. او گزارش‌های متعدد درباره هیولای دریاچه را که مربوط به دهه 1930/1310 است، با فعالیت گسل گریت گلن مرتبط می‌داند. پیکاردی می‌گوید حدود 3500 عدد از این گزارش‌ها باید با زمین‌لرزه‌های خفیف در منطقه در ارتباط باشند.

 

زمین‌شناسان دیگر می‌گویند بزرگی اغلب این زمین‌لرزه‌ها بین 3 تا 4 ریشتر بوده و قوی‌ترین آنها در سال‌های 1816، 1888، 1890 و 1901 رخ داده‌اند. آنها معتقدند زمین‌لرزه‌های اسکاتلند خفیف‌تر از آن هستند که بتوانند تغییری در سطح آب دریاچه ایجاد کنند.

 

منبع: خبرآنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...