رفتن به مطلب

پروژه arm با میکروکنترلر lpc2138


ارسال های توصیه شده

پروژه Led چشمک زن

کامپایلر Keil Uvision4 را اجرا کنید.

 

از منوی Project گزینه New Uvision project را انتخاب کنید و در پنجره باز شده نام پروژه را انتخاب کنید. به طور مثال led lpc انتخاب می کنیم.

lilrzjqr5hpot26uw5d.jpg

 

 

پنجره جدیدی باز می شود که باید در آن نوع میکروکنترلر خود را انتخاب کنیم: در منوی سمت چپ گزینه NXP را انتخاب می کنیم و در زیر مجموعه نمایان شده نوع میکرو را که در اینجا LPC2138 می باشد را انتخاب می کنیم.

 

baxuig7hlyw2xfsttdf4.jpg

 

پنجره ای ظاهر می شود که گزینه Yes را در آن انتخاب کنید.

c70ick52o86qsl6qp3nu.jpg

 

حال از منوی فایل کزینه New را انتخاب کنید. یک سند text اجرا می شود که همان محیط کد نویسی می باشد. کد زیر را در این پنجره کپی کنید. و مجدد از منوی فایل گزینه save را انتخاب کنید و فایل ایجاد شده را در محل ذخیره سازی پروژه به صورت "Name".c ذخیره کنید به عنوان مثال: led lpc.c

#include

 

void wait (void) { /* wait function */

long d;

for (d = 0; d

}

int main (void)

{

unsigned int i; /* LED var */

IODIR1 = 0x00FF0000; /* P1.16..23 defined as Outputs */

while (1)

{ /* Loop forever */

for (i = 1

IOSET1 = i; /* Turn on LED */

wait (); /* call wait function */

IOCLR1 = i; /* Turn off LED */

}

for (i = 1 1>=1 ) { /* Blink LED 7,6,5,4,3,2,1 */

IOSET1 = i; /* Turn on LED */

wait (); /* call wait function */

IOCLR1 = i; /* Turn off LED */

}

}

}

 

he5t0i0upo2wtr7rq75.jpg

در قسمت چپ کامپایلر در پنجره Project مجموعه ای به نام Target ایجاد شده که با کلیک کردن روی آن زیر مجموعه Source Group نمایان می شود. بر روی source group راست کلیک کرده و گزینه Add files to Source Code را انتخاب کنید. در پنجره باز شده سند led lpc.c ساخته شده در مرحله قبل را add کنید و پنجره را ببندید.

از منوی project گزینه Build Target را انتخاب کنید مشاهده می کنید که برنامه مورد نظر کامپایل می شود، دقت کنید که در پنجره پایینی Build output باید عبارت 0 Error(S) – 0 Warning(s) را ببینید در غیر اینصورت در انجام یکی از مراحل بالا اشتباه داشتید.

65bjz0as0jlxd1nny80w.jpg

این کار پنجره دیگری را نشان خواهد داد که شما در آن می توانید شبیه ساز برنامه را ببینید. مانند تصویر زیر:

3wldckkojg1teoyx66v.jpg

 

این پنجره به شما اطلاعاتی در مورد رجیستر های lpc2138 خواهد داد. مجدد منوی Debug را انتخاب کنید و از این منو گزینه RUN را بزنید تا کامپایلر شروع به شبیه سازی برنامه شما کند. از منوی Peripherals گزینه GPIO و سپس Port1 را انتخاب کنید. پنجره ای جدید باز می شود که در آن می توانید ترتیب خاموش و روشن شدن Led ها را از Pin16 تا Pin23 از PORT1 را ببینید.

qaspgwqblhig2wydcov.jpg

 

این یک روش استاندارد و ابتدایی برای اطلاع از صحت کارکرد میکرو است. می توان از شبیه سازهای خارجی مانند Proteus برای شبیه سازی و مشاهده عملکرد این میکرو استفاده کرد که در قسمت بعد آموزش درمورد آن توضیح داده خواهد شد. برای توقف شبیه ساز گزینه Start/Stop debug session را بزنید. برای پروگرام کردن یک میکرو باید توسط پروگرامر آن را پروگرام کرد و تقریبا تمامی پروگرامرها به فایل Hex ساخته شده توسط کامپایلر برای پروگرام میکرو نیاز دارد. برای داشتن فایل Hex باید تنظیمات آن را اعمال کنید. برای این کار از منوی Flash گزینه Configure Flash Tools را انتخاب کنید پنجره ای باز می شود که می توایند توسط تنظیمات مربوط به پروژه را انجام دهید. در بالای پنجره منوی Output را انتخاب کنید. و از این منو گزینه Create Hex File را تیک بزنید و دکمه ok را بزنید تا تنظیمات اعمال شود. برای ساخت فایل Hex باید مجدد برنامه را کامپایل کنید برای این کار دکمه F7 کیبورد را بزنید یا از منوی Project گزینه Build Target را کلیک کنید. مشاهده خواهید کرد که در دایرکتوری ذخیره شده پروژه یک فایل با پسوند Hex اضافه خواهد شد.

4r1qubbzhkjkyx8m1vdu.jpg

 

مقاله آموزشی arm

 

دانلود سورس برنامه arm

 

مقاله آموزشی arm?

پروژه دانشجویی؟

 

منبع : avrelec.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...