رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 91
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

با سلام

دوست عزیز اقدام پسندیده ایست.باید علمی شدن ایین تکنولوژی در ایران از نقطه ای اغاز گردد

خوشحال می شوم در صورت طرح مشکل یا سؤال به بنده ارجاع شود تا درصورت توان پاسخگو باشم

با تشکر

لینک به دیدگاه
با سلام

دوست عزیز اقدام پسندیده ایست.باید علمی شدن ایین تکنولوژی در ایران از نقطه ای اغاز گردد

خوشحال می شوم در صورت طرح مشکل یا سؤال به بنده ارجاع شود تا درصورت توان پاسخگو باشم

با تشکر

دوست عزیز ممنون که توجه میکنید

امیدوارم به کمک وهمت شما وسایر دوستان شاهد رونق گرفتن بیش از پیش این مباحث وجا افتادگی این موضوع باشیم

شما هم میتونید کمک کنید

منتظر پستها وکارهای شما هستیم

ممنون وموفق باشید:icon_gol:

لینک به دیدگاه

4iqq8swvorvh3r5lsgp.jpg

Machine Design Magazine March 18, 2010

English | 84 Pages | 15MB | True PDF

download links

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

شناخت روغن های هیدرولیک چنددرجه ای

 

كارايي و سهولت به كارگيري سيستم هاي هيدروليك سبب توسعه روز افزون سيستم ها در سراسر دنيا شده است. شناخت صحيح اين سيستم هاي هيدروليك به افزايش بهره وري، كاهش استهلاك و در نهايت افزايش طول عمر مفيد اين سيستم ها كمك مي كند.

يكي از اجزاي مهم هر سيستم هيدروليك، سيال هيدروليك آن است كه نوع و گريد آن در كارايي اين سيستم ها بسيار موثر است. از جمله مواردي كه كاربران سيستم هاي هيدروليك (به ويژه در استان هاي جنوبي كشور) همواره از آن شكايت مي كنند، نشتي بيش از حد اين سيستم ها در فصل هاي گرم سال است. روغن هاي هيدروليك اتوماتيك (چند درجه) به دليل شاخص گرانروي بالا، مشكل نشتي را كاهش داده و موجب صرفه جويي در مصرف انرژي و كاهش هزينه مي شوند. با شناخت و انتخاب صحيح روغن هاي هيدروليك مي توان علاوه بر پايين آوردن هزينه ها، گام موثري در حفظ منابع ملي و محيط زيست برداشت.

 

 

صرفه جويي در سوخت با جايگزيني روغن هيدروليك

بسياري از شركت هاي صنعتي در شمال امريكا و كانادا مانند شركت هاي راهسازي، كشاورزي، معدن و حمل و نقل، روغن هيدروليك ماشين آلات خود را با تغيير فصل در تابستان و زمستان تعويض مي كنند. تحقيقات و بررسي هاي اخير در اين زمينه نشان داده است كه استفاده از يك روغن چند درجه در تمامي طول سال علاوه بر عمل روانكاري بازدهي مصرف سوخت را بهبود بخشيده و هزينه هاي نگهداري را كاهش مي دهد. البته در ميان انواع گوناگون روغن هاي هيدروليك چند درجه، تعدادي از آنها نسبت به بقيه بهتر عمل مي كنند.

به تازگي شركت پتروكانادا برنامه اي به منظور بررسي اثر گرانروي سيالات هيدروليك بر مصرف سوخت موتورهايي كه سيستم هاي هيدروليك را به حركت وا مي دارند اجرا كرده است. نتايج اين تحقيق نشان داده است كه انتخاب صحيح روغن هيدروليك، مصرف سوخت را به ميزان5 تا15 درصد كاهش مي دهد. اين وضعيت نشانگر وجود پتانسيل بسيار زياد در كاهش هزينه هاي سوخت ناوگان هزاران ماشين در طول سال است.

 

تاثير دماي بالا و پايين بر گرانروي سيال هيدروليك

هنگامي كه صحبت از سيالات هيدروليك به ميان مي آيد، بايد توجه داشت كه بازدهي كلي پمپ به تعادل بين راندمان هيدرومكانيكي و راندمان حجمي بستگي دارد. به بيان ساده تر، سيال هيدروليك بايد به اندازه كافي شل باشد تا پمپ هيدروليك (به ويژه در دماهاي پايين) به راحتي روشن شده و از كاركردن سخت پمپ جلوگيري كند (راندمان مكانيكي). از طرفي سيال هيدروليك مي بايست به اندازه كافي سفت بوده تا از نشت داخلي پمپ و افت فشار جلوگيري كرده و روانكاري مناسبي را انجام دهد (راندمان حجمي).

گرانروي بيش از حد سيال هيدروليك در دماهاي بالا به كاهش راندمان مكانيكي سيستم هيدروليك و در حالات بحراني، به كمبود روانكار و كاويتاسيون منجر مي شود. هنگامي كه روانكار به اندازه كافي وجود نداشته باشد به دليل نبود لايه نازك روانكار( كه محافظ قطعات است)، دماي تماس بالا، سايش بيش از حد و در نهايت خرابي پمپ به وقوع مي پيوندد.

كاويتاسيون به علت افت فشار بيش از حد در ورودي پمپ، به وجود مي آيد. اين پديده نه تنها به خستگي و خرد شدن فلز مي انجامد بلكه ذرات فلزي ناشي از خراشيدگي فلز در روغن توليد مي كند و بدين ترتيب عمر پمپ را كاهش مي دهد.

هنگامي كه دما بالا مي رود اگر گرانروي روغن بسيار پايين باشد به دليل افزايش نشتي داخلي، راندمان حجمي افت پيدا مي كند. همچنين هنگامي كه سيال بيش از حد شل باشد نمي تواند قطعات متحرك را به طور كامل از يكديگر جدا كند و اين مسئله به تماس فلز به فلز، سايش قطعات و در نهايت خرابي پمپ مي انجامد.

بنابر آنچه گفته شد در شرايطي كه گرانروي خيلي زياد يا خيلي كم باشد، راندمان حجمي، به دليل سايش قطعات، بيش از پيش افت مي كند. در نتيجه پمپ بايد بيشتر كار كند تا جريان مورد نياز عملگرهاي هيدروليك را تامين كند. بنابراين موتور بايد سوخت بيشتري بسوزاند تا كار مورد نياز سيستم هيدروليك را تامين كند، مصرف سوخت بالاتر به معناي هزينه بالاتر است. همچنين با سوزانده شدن سوخت بيشتر، دي اكسيد كربن بيشتري توليد مي شود و اين مسئله به محيط زيست آسيب مي رساند.

يك سيال هيدروليك ايده آل، مي تواند با محدوده تغييرات دما هماهنگ شود.

همچنين امكان روشن شدن راحت دستگاه را فراهم مي آورد و انجام عمليات را در بالاترين دما امكان پذير مي سازد.

سيالات هيدروليك چند درجه، از مخلوط روغن پايه اي با شاخص گرانروي بالا با افزودني هاي بالا برنده شاخص گرانروي ساخته مي شوند. به همين علت نسبت به سيالات تك درجه، خود را با حداكثر محدوده دمايي هماهنگ مي سازند. گرانروي سيال چند درجه در دماهاي زير40 درجه سانتيگراد كمتر از گرانروي سيال تك درجه با گريد ISO مشابه است.

در نتيجه سيال هيدروليك در دماهاي پايين سريعتر جريان پيدا كرده و اين امر هم بازدهي مكانيكي سيستم را افزايش مي دهد. از طرفي در دماهاي بالا، گرانروي سيال هيدروليك چند درجه، كندتر از گرانروي سيال هيدروليك تك درجه كاهش پيدا كرده و بدين ترتيب راندمان حجمي مورد نياز در دماهاي بالا را نيز تامين مي كند. بنابراين سيالات هيدروليك با روغن پايه اي با شاخص گرانروي بسيار بالا كه در اصطلاح با علامت اختصاري VHVI نمايش داده مي شوند، داراي بهترين بازدهي هستند.

 

تعيين بازدهي انرژي

شركت پتروكانادا به منظور ارزيابي بازدهي انرژي سيال هيدروليك، به بررسي يك پمپ تيغه اي متحرك دنيسون T6CM در فشار200 بار پرداخت. اين پمپ در بسياري از ماشين آلات كشاورزي، راهسازي، معدن و وسايط نقليه سنگين وجود دارد. در اين بررسي سيالات هيدروليك تك درجه مرسوم گريدهاي46،32،22 و68 ISO با سيال هيدروليك چند درجه چهارفصل HYDREX XV شركت پتروكانادا مقايسه شد. البته در اين مقايسه تنها به بررسي دو گريد مرسوم46،22 ISO كه به ترتيب براي زمستان و تابستان استفاده مي شوند، پرداخته ايم.

در وهله اول لازم است تخميني از دماي متوسط روغن داخل كارتريج پمپي با سايز و دبي متوسطي كه در طول سال به طور پيوسته در حال كار است، داشته باشيم. براي اين منظور، لازم است كه مقادير يك مورد عملي اندازه گيري شده و همچنين گرم شدن داخل خود پمپ را در نظر داشته باشيم.

نتايج اين آزمايش نشان مي دهد كه توان مصرفي يك پمپ هيدروليك با سيال هيدروليك مصرفي با گريد22 ISO در فصل زمستان با دبي 3/45 ليتر(12 گالن) در دقيقه، 8/23 kw است. در مقابل هنگامي كه از روغن HYDREX XV شركت پتروكانادا استفاده شد، توان مصرفي پمپ با دبي واقعي48/4 ليتر(12/8 گالن) در دقيقه معادل با 2/24 kw گزارش شد. البته اين نتايج در دماي عملياتي90 درجه سانتيگراد، فشار200 بار و سرعت2000 دور بر دقيقه محاسبه شده اند.

انرژي مورد نياز براي انتقال حجم مشابه سيال تحت فشار مشخص و سرعت پمپ (صرفه جويي بازدهي انرژي) با استفاده از فرمول زير محاسبه مي شود:

 

 

در اين فرمول، P نشانه توان (كيلووات) مورد نياز پمپ و Qa نشانه دبي واقعي (ليتر بر دقيقه) است.

با استفاده از اين فرمول، مي توان ميزان صرفه جويي در مصرف انرژي در فصل زمستان را هنگامي كه از روغن چند درجه HYDREX XV به جاي سيال هيدروليك22 ISO استفاده مي شود، محاسبه كرد.

 

 

ميزان صرفه جويي در مصرف انرژي، با جايگزيني سيال هيدروليك46 ISO با سيال چند درجه HYDREX XV در فصل تابستان با استفاده از فرمول زير محاسبه مي شود:

 

 

با مشخص شدن ميزان صرفه جويي انرژي، مي توان ميزان صرفه جويي سالانه مصرف سوخت ديزل را هنگامي كه به جاي سيال هيدروليك22 ISO (مصرفي در زمستان) و سيال هيدروليك46 ISO (مصرفي در تابستان) از سيال هيدروليك چند درجه HYDREX XV (كه داراي شاخص گرانروي بالايي است) استفاده مي شود، محاسبه كرد. براي مثال ميزان صرفه جويي در مصرف سوخت ديزل براي يك ميزان مشخص كار به روش زير بدست مي آيد.

 

 

با فرض اينكه قيمت يك ليتر سوخت ديزل 68/0 دلاركانادا باشد، ميزان صرفه جويي نهايي برابر خواهد بود با:

 

 

در صورتي كه كارخانه اي داراي100 دستگاه ماشين(كه در مجموع داراي200 پمپ هستند) باشد، هنگامي كه همان ميزان كار انجام مي شود، كل صرفه جويي كه در هزينه ها به دست مي آيد برابر خواهد بود با:

 

 

از نقطه نظر زيست محيطي، با اين روش در100 دستگاه ماشين ياد شده به ميزان314740 ليتر سوخت صرفه جويي شده كه در نتيجه، توليد و انتشار گاز دي اكسيد كربن Co2 به ميزان830 تُن كاهش خواهد يافت.

نتايج بالا، نشان دهنده اين است كه با انتخاب سيال هيدروليك چند درجه مناسب، مصرف سوخت پمپ هاي هيدروليك به ميزان قابل توجهي كاهش يافته و در نتيجه هزينه هاي عملياتي نيز كاهش مي يابند. براي شركت هايي با حجم توليد متوسط، اين ميزان صرفه جويي در حدود214 هزار دلار(معادل143 هزار دلار امريكا در زمان انجام اين تحقيق) بوده و به طور قطع براي شركت هاي بزرگتر، مقادير صرفه جويي بزرگتر خواهد بود.

قبل از برنامه ريزي، براي مصرف سيال هيدروليك چند درجه به جاي سيال هيدروليك تك درجه، مي بايست حداكثر فشار عملياتي، حداقل و حداكثر دماي عملياتي و گرانروي توصيه شده توسط سازنده پمپ را مورد بررسي قرار داد. با در نظر گرفتن اين موارد، حداكثر گرانروي لحظه راه اندازي، محدوده بهينه گرانروي بهينه گرانروي عملياتي و حداقل و حداكثر گرانروي عملياتي به دست مي آيد.

قابل از انتخاب يك سيال چند درجه بايد كارايي نسبي سيالات چند درجه موجود مقايسه شود. سيالات هيدروليك به طور كامل شبيه يكديگر نيستند. سيال هيدروليك HYDREXTM XV شركت پتروكانادا، نه تنها موجب صرفه جويي بيشتري در مصرف انرژي مي شود، بلك مزيت هاي ديگري نيز نسبت به ساير سيالات هيدروليك چند درجه با شاخص گرانروي بالا دارد.

سيال هيدروليك HYDREXTM XV داراي شاخص گرانروي بالا، كارايي عالي، عمر بالا و خاصيت ضد سايش بوده و براي استفاده تمامي فصول در سيستم هاي هيدروليك سنگين طراحي شده است. در توليد اين سيال از روغن پايه اي با خلوص99/9 درصد (كه با فرايند HT به دست مي آيد) استفاده مي شود. با خارج كردن ناخالصي هايي كه كارايي روغن هاي متداول را تحت تاثير قرار مي دهد و اضافه كردن افزودني هاي خاص HYDREXTM XV نسبت به سيالات مشابه، بيشتر عمر مي كند. با استفاده از اين سيال سيستم هاي هيدروليك در دماهاي پايين تا حد40- درجه سانتيگراد بدون اينكه تحت بار باشند، شروع به كار مي كنند.

سيال HYDREX در دو آزمايش كارايي مهم، نسبت به ساير محصولات شركت هاي رقيب، كارايي بهتري دارد. نتايج آزمايش ASTM D943 در مورد پايداري اكسيداسيون نشان دهنده اين است كه سيال HYDREXTM XV سه برابر بيشتر از محصولات ساير توليد كنندگان آمريكاي شمالي عمر مي كند و كاهش تعداد دفعات تعويض و هزينه هاي تعميراتي را در پي خواهد داشت.

آزمايش سايش پمپ هيدروليك Vickers 35 VQ25 نشان داد كه محافظت HYDREX در برابر سايش، دو برابر روغن هاي مشابه است. همچنين محافظت HYDREX XV در برابر سايش و عمر قطعات، به نسبت ساير محصولات مشابه، بيشتر برآورد شده است.

در صنايع امروز كه هدف، بيشترين ميزان بهره وري از قطعات است، روي آوردن به سيال هيدروليكِ چند درجه، گام مهمي در كاهش هزينه هاست. با استفاده از اين سيالات براي ميزان مشخص كار داده شده كاهش يافته، تغييرات فصلي روغن حذف شده مصرف سوخت و زمان تعميرات نيز كاهش مي يابد. علاوه بر اين، انتشار گازهاي گلخانه اي نيز كاهش مي يابد. روي آوردن به سيال چند درجه VHVI ميزان محافظت از قطعات را افزايش مي دهد، كه اين مسئله نيز به نوبه خود موجب صرفه جويي بيشتر در هزينه ها مي شود.

لینک به دیدگاه

در حال حاضر جهت راه اندازی کوره ها با دور کم از یک الکترموتور ELIN و یک گیربکس FELENDER استفاده می شود که بنا به دلایل فنی و مشکلاتی که ممکن است در اثر اختلالات برقی بوجود آید ، احتمال عدم توانایی در راه اندازی کوره را قوت می بخشد. می توان با جایگزینی یک سیستم " دیزل – هیدرولیک " بجای تجهیزات فعلی ، ریسک استارت نشدن موتور برقی را حذف ، و زمان توقف را کاهش داد .

به منظور روشن شدن ضرورت جایگزینی سیستم فوق با سیستم فعلی بایستی وضعّیت موجود ، تشریح و معایب و محسنّات هر دو سیستم از دیدگاه فنی و اقتصادی مورد مقایسه قرار گیرد تا پشتوانه مناسبی برای اجرای پروژه ، مستدل گردد.

وظیفه سیستم دور کمکی :

استارت کوره ها با دور کمکی توسط الکتروموتور و یا موتور دیزل و یا هیدروموتور و یا ترکیبی از آنها رایج است که هرکدام داری معایب و محسناتی می باشند که چنانچه در طراحی آن دقت نظرهای لازم صورت گیرد می تواند به بهترین روش و با کمترین ریسک منجر شود.

کوره های واحد و اول و دوم سیمان آبیک مجهز به 2 الکتروموتور و 2 گیربکس می باشند که در طرفین گیربکس و موتور اصلی کوره قرار می گیرند.

قبل از راه اندازی کوره با دور اصلی ، موتور کمکی استارت و گشتاور مورد نیاز از طریق گیربکس کمکی به گیربکس اصلی منتقل می گردد ، و گاهی نیز در طول توقفات کوتاه مدت کوره ، مشعل کوره خاموش نمی گردد و در صورتی که کوره در موضع ثابت باقی بماند ، آستر نسوز ، بدنه کوره ، رینگها و غلطکها وهم چنین فعل وانفعالات شیمیایی مواد داخل کوره نیز بطور جدی صدمه می بینند . لذا جهت جلوگیری از صدمات فوق که با ده ها میلیون تومان خسارات مالی همراه است ، بایستی کوره را با دور کمکی به گردش در آورد. با استارت الکتروموتور کمکی ، گیربکس کمکی شروع به کار می کند و محور خروجی گیربکس ، محرک محور ورودی گیربکس اصلی می گردد و بدین ترتیب کوره با دور کم به چرخش در می آید. یکی از الزام آورترین خصوصیات این نوع کوره ها اینست که یرای به گردش درآوردن کوره از 2 الکتروموتور و 2 گیربکس در طرفین محور کوره استفاده شده است ، در نتیجه سنکرون بودن موتورها و گیربکسهای دو طرف ، اصلی ترین فاکتور بهره برداری از سیستم درایو کوره است و چنانچه همزمانی دوران گیربکس مورد توجه قرار نگیرد ، تخریب و خسارت بر تجهیزات مختلف کوره ، حتمی خواهد بود. و همین زوج بودن محرک باعث گردیده که نتوان کوره های سیمان آبیک را نیز مانند بعضی از کارخانجاتی که کوره سبکتری دارند واز موتورهای بنزینی - هوا خنک ( فولکس) استفاده می کنند ، فقط با یک محرک به چرخش درآورد. بعنوان مثال اگر سعی شود که فقط با سیستم دور کمکی یکی از طرفین ، کوره را به چرخش درآورد بدلیل اینرسی زیاد کوره ، فشار بیش از حدی به موتور و گیربکس کمکی و همچنین پایه های بتنی غلطکها وارد شده و حتی امکان چرخش دنده گیربکس اصلی حول محور خود را بوجود خواهد آورد و هزینه توقف تولید و بازسازی و تعمیرات به چند ده میلیون تومان خواهد رسید.از طرفی نیز اگر بخواهیم از 2 موتور بنزینی و یک گیربکس سنکرون استفاده کنیم ، شاید از نظر فنی قابل قبول باشد اما ، هزینه انتخاب ، طراحی و نصب چنین گیربکسی ، اندک نخواهد بود. و نکته مهمتر ایتست که ، تنها مسئله بچرخش در آمدن کوره کافی نیست بلکه ، کنترل و راهبری سیستم کمکی نیز باید مدّ نظر قرار گیرد تا در صورت لزوم بتوان کوره را در موضع و موقعیت های مختلف با توجه به اینرسی فوق العاده آن به هنگام راه اندازی و همینطور در هنگام ترمز در زمان چرخش بطور دقیق کنترل و متوقف نمود.

 

ضرورت جایگزینی سیستم جدید :

در سیستم محرک دور کمکی فعلی ، نیروی برق تنها منبع انرژی مورد استفاده است که در صورت نقص ، کار سیستم را مختل می نماید و اگر سوابق توقف ماشین آلات بدلیل اشکال برقی ، مورد بررسی قرار گیرد ، بالا بودن ریسک وایستگی کامل به نیروی برق ، کاملا ملموس و قابل درک خواهد بود. بطور مثال گاهی هنگام توقف کوره برای جلوگیری از آسیب به عایق نسوز ، الکترو موتور استارت نشده و کوره چندین ساعت در یک موقعیت ثابت مانده است و یا قطع بودن برق کارخانه اجازه استارت به الکتروموتور را نداده است و حتی یکبار نیز هنگام قطع سراسری برق کارخانه که کوره بطور ناگهانی متوقف گردید ، دیزل ژنراتور کارخانه نیز استارت نشد و باعث موزی شدن کوره گردید که اگر کوره به سیستم دیزل اختصاصی مجهز بود ، احتمال آسیب دیدن کوره تا حد صفر کاهش می یافت .

مشخصات سیستم فعلی:

گیربکس

کمکی

FELENDER تعداد :

برای هر کوره = 2 توان:

63 KW گشتاور:

422

NM N1 :

1450 rpm N2 :

65 rpm

الکتروموتور

کمکی

ELIN تعداد :

برای هر کوره = 2 توان:

66 KW V= 380

A= 120

Cos f = 0.9 N :

1450 rpm

 

مشخصات فوق برای هر دو کوره واحد اول و دوم تقریبا مشابه است و لذا می توان یک طرح را برای هر دو تعمیم داد.نکته حائز اهمیت در اینجا ، میزان گشتاور مورد نیاز برای به چرخش دراوردن کوره ها در لحظه استارت می باشد که احتمالا مقدار فعلی (NM422) با توجه به افزایش ظرفیت کوره ها در برنامه توسعه کارخانه تا حد 470 نیوتن متر افزایش خواهد یافت.

 

سیستم های هیدرولیک:

برای آشنایی با سیستم های هیدرولیک مورد استفاده در دور کمکی کوره های سیمان ، از کارخانه سیمان تهران بازدید شد و اطلاعات بسیار ارزشمندی در قالب فیلم و عکس تهیه گردید که در آرشیو خدمات مهندسی کارخانه موجود می باشد .

1- محل بازدید: کارخانه سیمان تهران- کوره 4000 تنی واحد ششم.

طراح : POLIYSIUS

محرک دور کمکی : هیدروموتور

یک موتور دیزل 6 سیلندر در اطاقک زیر کوره نصب گردیده که در مواقع نیاز به دور کمکی ، توسط مدار فرمان برقی استارت می گردد و سیستم هیدرولیک را که متشکل از هیدروپمپ FILLER برای تغذیه سریع مسیر هیدرولیک ،

هیدروپمپ اصلی به منظور ایجاد دبی مورد نیاز ،

شیر کنترل فشار ، بعنوان SAFTY VALVE SYSTEM ،

شیر اصلی کنترل مسیر بعنوان MASTER DIRECTIONAL VALVE ،

و شیر های کنترل دبی به منظور تنظیم دبی مورد نیاز می باشد که از طراحی وترکیب این عناصر ، سیستم هیدرولیک بشکل یک POWER UNIT درآمده و بوسیله هدایت کننده ها ( لوله ها ، شیلنگها ، اتصالات ) از طریق مجاری سقف اطاق دیزل به هیدروموتورهای کوپل شده به گیربکس کمکی ، روغن را با دبی و فشار قابل کنترل میرسانند که هیدروموتورهای سمت چپ و سمت راست کوره بتوانند گشتاور مورد نیاز برای بچرخش درآوردن کوره را ایجاد نمایند.

یک سیستم شارژباطری نیز برای موقع قطع برق در کنار مدار فرمان استارت ، طراحی شده و درصورت لزوم ، می تواند منبع تغذیه استارتر باشد.

2- محل بازدید: کارخانه سیمان تهران- کوره 2100 تنی واحد چهارم.

طراح : FLSHMIDTH

یک موتور دیزل که شفت خروجی آن بوسیله یک اهرم دستی به یک کوپلینگ متصل شده و توسط کوپلینگ به یک مبدل گشتاور که می تواند گشتاور موتوردیزل را بصورت سنکرون در 2 جهت چپ و راست منتقل نماید متصل شده است که گشتاور مورد نیاز را برای بحرکت درآوردن 2 دستگاه هیدرو پمپ که بصورت موازی در طرفین چپ و راست سیستم راه انداز ، نصب شده اند ، تامین می کند.

در این سیستم نیز همانند کلیه سیستم های هیدرولیک از شیرهای کنترل فشار ، دبی ، مسیر و هدایت کننده ها استفاده شده است که درنهایت روغن را به هیدروموتور منتقل و چرخش کوره با دور کمکی را باعث می شوند.

در سمت مقابل موتور دیزل نیز یک الکتروموتور با توانی برابر با موتور دیزل نصب گردیده که در مواقع عادی که برق وجود دارد می تواند بعنوان محرک سیستم هیدرولیک ، فعال شود. بنابراین در شرایط نرمال ، سیستم راه اندازی دور کمکی بصورت برقی و با الکتروموتور ، و در شرایط اضطراری توسط موتور دیزل ، استارت می گردد.

 

جدول 1 - مقایسه سیستم های مورد استفاده در واحد چهارم و ششم کارخانه سیمان تهران:

سیستم چرخش دور کمکی کوره 4000 تنی :

POLIYSIUS)) سیستم چرخش دور کمکی کوره 2100 تنی :

(FLSHMIDTH )

معایب:

1-نگهداری و تعمیر موتور دیزل

2-نگهداری و تعمیر سیستم هیدرولیک

3-استارت دور کمکی فقط توسط دیزل

محاسن :

1-عدم وابستگی به جریان برق

2-چرخش سنکرون

معایب:

1-نگهداری و تعمیر موتور دیزل

2-نگهداری و تعمیر سیستم هیدرولیک

 

محاسن :

1-عدم وابستگی به جریان برق

2-چرخش سنکرون

3-بهره برداری از سیستم هیدرولیک بوسیله الکتروموتور

4-استفاده از مبدل گشتاور برای هماهنگی سیستم هیدرولیک

5-طراحی ساده و استفاده از کمترین تجهیزات

 

جدول 2 – مقایسه سیستم های صرفا برقی و سیستم های صرفا دیزل:

فقط برقی: فقط دیزلی / بنزینی

معایب:

1- وابستگی کامل به جریان برق

2- ریسک بالا بدلیل احتمال زیاد قطع برق

محاسن:

1- سنکرونیزاسیون بهتر

2- بهره برداری راحت تر

3- سادگی طراحی معایب:

1- مشکل بودن سنکرون نمودن موتورها در کوره هایی که بایستی با 2 موتور مورد استفاده قرار گیرند.

2- در صورت استفاده از مبدل گشتاور ( دیفرانسیل ) ، ابعاد تجهیزات بسیار بزرگ و حجیم خواهند بود.

 

 

مشکلات مربوط به سیستم های صرفا برقی کاملا مشخص است و تجربه موزی شکل شدن کوره واحد دوم نمونه بارز ناکافی بودن این سیستم ها می باشد ، که نهایتا منجر به چاره اندیشی و استفاده از یک سیستم تلفیقی " دیزلی – هیدرولیکی " برای دور کمکی کوره ها گردیده است.

در بعضی از کوره های سبک از یک موتور بنزینی فولکس جهت چرخش با دور کمکی استفاده شده است . استفاده از یک موتور مکانیکی فقط در کوره های سبک امکان پذیر می باشد و در کوره هایی که به منظور جلوگیری از " بار جانبی " ( (Side Load باید از 2 موتور استفاده شود ، احتمال سنکرونیزاسیون موتورها بدون استفاده از تمهیدات و تجهیزات بسیار گرانقیمت امکان ندارد.

در سیستم های تلفیقی ( برقی- هیدرولیکی – دیزلی ) فقط در شرایطی که مشکل برقی وجود داشته باشد از موتور دیزل استفاده می شود و ریسک عدم موفقیت استارت کوره بستگی به شرایط نگهداری و تعمیرات موتور دیزل کوپل شده به سیستم هیدرولیک دارد و از طرفی نیز هوای سرد باعث افزایش ریسک عدم استارت دیزل را افزایش می دهد که در هر دو صورت چنانچه برنامه مدونی برای نگهداری موتور دیزل و تامین محل مناسب با دمای کنترل شده ، وجود داشته باشد ، بهترین گزینه برای جلوگیری از صدمات ناشی از توقف کوره گرم را خواهیم داشت.

جدول 3 – مقایسه موتور دیزل و بنزینی برای سیستم های تلفیقی هیدرولیک- دیزلی/بنزینی

بنزینی دیزلی

معایب:

1- مصرف سوخت بیشتر

2- توان محدود

3- محدودیت خدمات و لوازم یدکی

محاسن:

1- استارت راحت تر در هوای سرد معایب:

1- آلودگی بیشتر

2- نیاز به محیط گرم در فصل سرما

 

محاسن:

1- نیاز به محیط گرم در فصل سرما

2- مصرف سوخت کمتر

3- توان بیشتر

 

با تجزیه و تحلیل مقایسه ای مزایا و معایب هر یک از روشهای فوق ، روش استفاده از سیستم "موتوردیزل – هیدرولیک – الکتروموتور " ، کاملا بهینه و منطقی بنظر می رسد.

درحال حاضر جهت راه اندازی سیستم مورد نظر می بایست نکاتی را در نحوه انتخاب تجهیزات و قطعات مورد توجه قرار داد که درصورت نیاز به طراحی داخلی ، اگاهی ازاین نکات الزامی خواهد بود.

سیستم هیدرولیك دور کمکی کوره ، نیروی خود را از دوران یك هیدروپمپ به دست می آورد. این دوران زمانی ایجاد میشود كه یك سیال تحت فشار وارد محفظه هیدروموتور شود. وضعیت سیال توسط پمپ و شیرهائی جهت افزایش، كاهش و یا حفظ فشار به صورت مورد نیاز درآمده و میتواند نیروی لازم برای به حركت درآوردن محور خروجی هیدروموتور را فراهم كند. بنابراین نیروی موجود درسیستم هیدرولیك با حداكثر فشار موجود در هیدرو موتور تعیین میشود.

دور کمکی هیدرولیك قادر است گشتاور كامل خود را در هر وضعیتی از دوران هیدرو موتور به گیربکس اصلی اعمال نماید. همچنین میزان دوران را میتوان در هر حدی از مسیر چرخش محدود ساخت. این در حالی است كه در سیستم های برقی یا مكانیكی ، توقف كامل را تنها در انتهای مسیر دوران پس از ترمز میتوان كسب نمود.

ویژگیهای سیستم هیدرولیك کوره را به صورت زیر میتوان خلاصه نمود:

1- تغییر و تنظیم سرعت دوران در حالت ایجاد نیروی ثابت

2- تنظیم نیروی وارده به میزان مورد نیاز

3- قابلیت اندازه گیری و كنترل الكترونیكی نیروی وارده طی دوران کوره

نکات قابل توجه در طراحی سیستم هیدرولیک کوره :

تعیین فشار كاری سیستم

برای تعیین سطح فشار در یك سیستم هیدرولیك باید در نظر داشت كه با بالا بردن فشار میتوان از المانهای هیدرولیكی كوچكتری برای رسیدن به تناژ مورد نظر، استفاده نمود. همچنین قطر لوله ها را میتوان كوچكتر انتخاب نمود. در نتیجه، هزینه ساخت سیستم هدرولیکی کوره كاهش می یابد. اما از طرف دیگر با افزایش فشار، روغن در سیستم زودتر داغ میكند، نشتی ها بیشتر و اصطكاك و سایش نیز افزایش می یابد. در نتیجه فاصله انجام سرویس ها باید كوتاهتر شود. همچنین نویز و پیكهای فشاری نیز افزایش یافته و خواص مطلوب دینامیكی سیستم كاهش می یابد. بنا براین ساخت چنین سیستمی نیاز به اطلاعات فنی و تجربه کافی دارد که در این زمینه با شرکتهای متخصص و کارشناسان مجربی گفتگو شده است .

 

اجزاء اصلی سیستم هیدرولیك دور کمکی کوره

تجهیزات و عناصر مورد نیاز برای طراحی و ساخت / خرید داخلی / خرید خارجی ، برای هریک از کوره ها بشرح زیر می باشد:

1- موتور دیزل - 1 دستگاه

2- هیدروپمپ - 2 دستگاه

3- هیدروموتور- 3 دستگاه

4- شیرهای کنترل مسیر ، کنترل فشار ، کنترل دبی، مقسم جریان

5- هدایت کننده

6- پاور یونیت

در صورتی که قرار بر طراحی و ساخت داخلی باشد ، می توان با تهیه تجهیزات اینکار را انجام داد ولی بایستی قبل از شروع کار ، نکاتی را در رابطه با طراحی ، مد نظر قرار گیرد.

بطور مثال در سا یزینگ پمپ ها حدود ده درصد به دبی تعیین شده از طریق محاسبات تئوریك اضافه مینمایند.

در انتخاب شیر اطمینان (فشار شكن)، فشار تنظیمی باید ده درصد بیشتر از فشار كاری سیستم باشد.

برای انتخاب یک هیدروموتور حداقل موارد زیر باید مشخص گردد:

تعیین گشتاور و سایز هیدروموتور :

T(N.m) = 0.016 X ∆P (bar) X Vg(cm3)

• حجم جابجایی روغن بر حسب cm3

• حداکثر دبی مجاز عبوری از موتور و حداکثر سرعت

ثابت گشتاور برحسب Nm/bar . توسط این ثابت میتوان مقدار گشتاور موتور را در فشار های کاری مختلف محاسبه نمود.

حداکثر گشتاور موتور در اختلاف فشار ماکزیمم بر حسب Nm

در صورتی که بخواهیم طراحی و ساخت توسط شرکتهای داخلی ، انجام شود بایستی با شرکتهای موجود تماس گرفته شود که در این راستا فعالیتهایی انجام گرفته است.

 

نحوه انتخاب پمپهای هیدرولیك

اولین مرحله در انتخاب مدار تغذیه و تعیین پمپ مناسب برای یك كاربرد معین در سیستمهای هیدرولیك، بررسی تقاضاهای فشار/جریان در مدار است. ابتدا منحنی های جریان و فشار در یك سیكل زمانی باید بررسی شود. سپس همزمانی مصرف درالمانهای مختلف تعیین گردد. بدین نحو حداكثر جریان مورد نیاز مشخص میگردد. برای تعیین یك مدار تغذیه مناسب به موارد ذیل باید توجه نمود:

1- در سایزینگ پمپ ها در عمل باید (10 % ) به دبی تعیین شده از طریق محاسبات تئوریك اضافه نمود.

2- در انتخاب شیر اطمینان (فشار شكن)، فشار تنظیمی باید (10 % ) بیشتر از فشار كاری سیستم باشد.

هر دو مورد (1) و (2) باعث میشود توان بیشتری در سیستم هیدرولیك تزریق شود.

3- اگر دبی پمپ در یك دور مشخص ( مثلا 1500 rpm ) ارائه شده باشد، برای بدست آوردن دبی پمپ در دور كاری (مثلا 1440 rpm ) از رابطه زیر میتوان استفاده نمود:

 

كه در آن :

n1: دور تئوریك دوران پمپ (rpm )

n2 : دور كاری ( rpm)

: دبی پمپ در دور تئوریك ( lit/min )

: دبی پمپ در دور كاری ( lit/min )

فشار كاری در خروجی پمپ

این مشخصه تحت عنوان Operating Pressure-Outlet و با واحد bar ارائه میشود و نشانگر ماكزیمم فشاری است كه پمپ قادر به ایجاد آن میباشد. البته لازم به یادآوری است كه پمپها ایجاد جریان میكنند و قرار گرفتن یك مانع در برابر این جریان، باعث ایجاد فشار میگردد. فشار كاری معمول برای پمپ های دنده أی به صورت 250,225,200,175,150,100,50,10 بار میباشد.

 

فشار كاری در ورودی پمپ

این مشخصه تحت عنوان Operating Pressure-Inlet و با واحدbar ارائه میشود و نشانگر محدوده قابل قبول برای اعمال فشار در ورودی پمپ میباشد. ورودی پمپ را به خط مكش وصل مینمایند كه توسط آن روغن از منبع به سمت پمپ مكیده میشود. در حقیقت مكش فقط یك كلمه است كه برای نشان دادن سمت روغن گیری پمپ بكار میرود. اصولا مایعات قابل كشیده شدن نیستند بلكه فقط با نیروی فشار خارجی هل داده میشوند.

قدرت كشش یك پمپ بستگی به میزان اختلاف فشار سمت مكش پمپ و فشار هوای روی سطح مایع دارد. بنابراین حتی اگر یك پمپ بتواند تولید خلا مطلق كند، مقدار ارتفاع كشش مایع آن از حداكثر نیروی فشار جو تجاوز نمیكند و حد نهایی ارتفاع كشش را حداكثر فشار وارده بر سطح مایع از طرف هوای بیرون تعیین میكند و به قدرت پمپ بستگی ندارد از این رو ارتفاع مكش پمپها محدود میباشد و هر چه پمپ نزدیكتر به سطح مایع نصب شود، مایع راحت تر و آسان تر به سمت پمپ رانده میشود و احتمال ایجاد كاویتاسون كمتر میشود. به طور معمول فشار كاری در ورودی پمپ ها بین –0.3bar و +1.5bar میتواند باشد.

سرعت دوران پمپ

میزان دبی حجمی روغن كه توسط پمپ ایجاد میگردد، تابع سرعت دوران آن میباشد. این سرعت برای پمپها ی مختلف عددی متغیر است. برای مثال بعضی پمپها را میتوان با دوری بین 500rpm و 5000rpm به دوران واداشت. با اینحال معمولا" مشخصات اصلی پمپها را در دور بخصوصی (1450rpm) ارائه میكنند.

حجم جابجایی روغن

هر پمپ بسته به سرعت دوران خود به ازاء هر دور چرخش چرخدنده ها، مقدار معینی از روغن را جابجا میكند. واحدی كه برای بیان حجم جابجایی بكار میرود معمولا cm3/rev میباشد. حجم جابجایی عددی است كه تابع مشخصات ابعادی چرخدنده ها مانند قطر، مدول، پهنا، . . . و همچنین سرعت دوران پمپ میباشد. رنج معمول حجم جابجایی بین 3.5 و100 لیتر بر دور میباشد.

دبی موثر

دبی موثر تولیدی توسط یك پمپ باعبارت Qeff مشخص میگردد ومقدار آن در یك سرعت دوران، ویسكوزیته و دمای كاری بخصوص تعریف میگردد. برای مثال در دور n=1450 rpm ،ویسكوزیته =36 cSt و دمای كاری t=50C ، میزان دبی موثر را برای یك پمپ بر حسب lit/min تعیین مینمایند. به طور معمول محدوده دبی موثر یك پمپ دنده أی بین 2 تا 150 لیتر بر دقیقه میباشد.

 

 

توان موتور راننده پمپ

پمپهای هیدرولیك معمولا توسط الكترو موتور بكار انداخته میشوند. توان موردنیاز برای دوران پمپ نیز بستگی به سرعت دوران، دمای كاری و ویسكوزیته روغن دارد. در این مورد نیز معمولا توان مورد نیاز را در دور n=1450 rpm ،ویسكوزیته =36 cSt و دمای كاری t=50C ، بر حسب KW تعیین مینمایند. محده توان مورد نیاز برای پمپ دنده أی بین 1 تا 38 كیلو وات میباشد.

در مورد سیستم دور کمکی کوره موتور دیزل از سمت مقابل الکتروموتور نصب می گردد . با توجه به محدودیتهای مالی شرکتهای طراح سیستم هیدرولیک پیشنهاد می گردد انتخاب موتور بعهده شرکت پیمانکار بوده و خرید آن توسط کارخانه باشد.

دمای كاری روغن

برای آنكه پمپ به صورت موثر بتواند دبی مورد نیاز را تامین نماید، دمای روغن در حال انتقال باید در محدوده مشخصی قرار داشته باشد. این محدوه برای روغن های معدنی بین -20 تا +70 میباشد.

درجه ویسكوزیته

روغنی كه پمپ میتواند به صورت موثر منتقل نماید باید دارای درجه چسپندگی بخصوصی باشد. رنج ویسكوزیته معمول برای پمپ های دنده ای بین 5 تا 300 سانتی استوك میباشد.

 

فیلتراسیون

حداكثر ابعاد ذرات خاجی كه اجازه ورود به پمپ را دارند باید توسط یك عدد مشخص نمود و سپس ذرات با ابعاد بزرگتر را توسط فیلتر مناسب جمع آوری نمود و مانع ورود آنها به پمپ گردید. بزرگترین ابعاد ذرات خارجی كه اجازه ورود به پمپ را دارند معمولا كوچكتر از 25m میباشد.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Hydraulic Fluids

Publisher: Butterworth-Heinemann | ISBN: 0340676523 | edition 1996 | PDF | 188 pages | 13,4 mb

 

Since the first use of water as a hydraulic medium in the late 18th century, hydraulics has become an indispensable discipline of engineering science. Enormous technological advances have been made in the intervening years, but this has not been reflected in the available literature on the numerous fluids involved.

Based on 40 years of experience with Shell in Norway, this reference text brings together a comprehensive coverage of the behaviour and selection of hydraulic fluids. It includes a full analysis of recent advances in synthetic oils - media which will inevitably become more dominant as natural products become more scarce.

Hydraulic Fluids provides an overview that both students and professionals involved with hydraulics, whether concerned with the mechanical components or system design or selection and maintenance of the fluids themselves, will refer to again and again as it provides relevant information on all the major hydraulic fluids in a single volume.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Title: Handbook of Hydraulic Fluid Technology

(Mechanical Engineering (Marcell Dekker))

Author: Totten

Publisher: CRC

Publication Date: 1999-10-15

Number Of Pages: 1272

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

انالیز سیستمهای قدرت هیدرولیکی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Title: Hydraulic Power System Analysis (Fluid Power and Control)

Author: Arthur Akers Max P. Gassman Richard Smith

Publisher: CRC

Publication Date: 2006-04-17

Number Of Pages: 400

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

پمپ به عنوان قلب سیستم هیدرولیک، توان مکانیکی را که بوسیله موتورهای الکتریکی یا

 

احتراق داخلی تامین می گردد به توان هیدرولیکی تبدیل می کند. پمپ فقط مولد جریان سیال بوده و

 

سطح فشار ایجاد شده به میزان بار مقاومی که توسط عملگر سیستم هیدرولیک بر آن غلبه

 

میشود، بستگی دارد.

 

پمپ جابجایی مثبت به ازاء هر دو ر چرخش محور پمپ ،مقدار مشخصی از سیال را به سیستم

 

هیدرولیك ارسال مینماید. پمپ جابجائی مثبت (دبی ثابت و متغییر ) شامل انواع پمپ دنده ای ، پره ای وپیستونی محوری و شعاعی میباشد.

 

Lub101-Fig3%20s.gif

 

 

 

پمپ پیستونی

 

 

پمپ پره ای

 

 

TWPR.GIF

 

پمپ دنده ای

 

 

در انتخاب پمپهای با جابجایی ثابت موارد ذیل باید در نظر گرفته شود:

 

* قطر دهانه های پمپ

* فشار كاری در خروجی پمپ

* فشار كاری در ورودی پمپ

* سرعت دوران پمپ

* حجم جابجایی روغن

* دبی موثر

* توان موتور محرك پمپ

* دمای كاری روغن

* درجه ویسكوزیته

* *****اسیون

 

 

 

نحوه انتخاب پمپهای هیدرولیك

 

اولین مرحله در انتخاب مدار تغذیه و تعیین پمپ مناسب برای یك كاربرد معین در سیستمهای

 

هیدرولیك، بررسی میزان فشار و جریان مورد نیاز در مدار است. ابتدا منحنی های جریان و

 

فشار در یك سیكل زمانی باید بررسی شود. سپس همزمانی مصرف درالمانهای مختلف تعیین

 

گردد. بدین نحو حداكثر جریان مورد نیاز مشخص میگردد. برای تعیین یك مدار تغذیه مناسب به

 

موارد ذیل باید توجه نمود:

 

 

1) در سایزینگ پمپ ها در عمل حدود ده درصد به دبی تعیین شده از طریق محاسبات تئوریك اضافه مینمایند.

 

2) در انتخاب شیر اطمینان (فشار شكن)، فشار تنظیمی باید ده درصد بیشتر از فشار كاری سیستم باشد.

 

هر دو مورد (1) و (2) باعث میشود توان بیشتری در سیستم هیدرولیك تزریق شود.

 

با تعیین فشار کاری و دبی مصرفی روغن، توان مورد نیاز برای الكتروموتور گرداننده پمپ در سیستم با استفاده از فرمول زیر محاسبه میشود :

 

P(KW) = [Q(lit/min) X p(bar)]/600

 

در این رابطه P توان ، Q دبی و p فشار میباشد. رابطه فوق بدون در نظر گرفتن راندمانهای مكانیكی و حجمی ارائه شده است.

 

برای مثال توان الكترو موتور در سیستم هیدرولیكی با فشار كاری 120bar و دبی 30lit/min به صورت زیر محاسبه میشود:

 

P= 30X120/600 =6 kW

 

رنج توانهای استاندارد الكتروموتورها(kW)

 

22

 

 

18.5

 

 

15

 

 

11

 

 

7.5

 

 

5.5

 

 

4

 

 

3

 

 

2.2

 

 

1.5

 

با توجه به رنج استاندارد توان الكترو موتورها ، مقدار 7.5kW مناسب میباشد

لینک به دیدگاه

پمپ ها در صنعت هیدرولیک به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

 

 

 

1. پمپ های دینامیکی (پمپ ها با جا به جایی غیر مثبت):

 

توانایی مقاومت در فشار های بالا را ندارند و به ندرت در صنعت هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا به عنوان انتقال اولیه سیال از نقطه ای به نقطه دیگر بکار گرفته می شوند. بطور کلی این پمپ ها برای سیستم های فشار پایین و جریان بالا که حداکثر ظرفیت فشاری آنها به psi 250 تا psi 3000 محدود می گردد مناسب است. پمپ های گریز از مرکز (سانتریفوژ) و محوری نمونه کاربردی پمپ های با جابجایی غیر مثبت می باشد.

 

 

 

پمپ های دینامیكی یا گریز از مرکز (Centrifuge Pump) که شامل:

 

 

1. Pump Centrifugal

 

2.Pump Propeller

 

3. Pump Mixed Flow

 

4. Pump Peripheral

 

5. Pump Turbine

 

6. Pump Radial Flow

 

7. Pump Axial Flow

 

 

2.پمپ های با جابه جایی مثبت (Positive Displacement)

 

در این پمپ ها به ازای هر دور چرخش محور مقدار معینی از سیال به سمت خروجی فرستاده می شود و توانایی غلبه بر فشار خروجی و اصطکاک را دارد. این پمپ ها مزیت های بسیاری نسبت به پمپ های با جابه جایی غیر مثبت دارند مانند مانند ابعاد کوچکتر، بازده حجمی بالا، انعطاف پذیری مناسب و توانایی کار در فشار های بالا را دارند.

 

 

1. پمپ های رفت و برگشتی ( Reciprocating Pump)

 

1. Pump Diaphragm

 

2. Pump Piston

 

3. Pump Plunger

 

 

2.پمپ های دورانی (Rotary Pump)-جابجایی مثبت از نظر ساختمان

 

1. Pump Cam

 

2. Pump Screw

 

3. Pump Lobe

 

4. Pump Gear

 

5. Pump Vane

 

6. Pump Piston

 

7. Pump Flexible Rotor

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

همه چیز درباره هیدرولیک

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(pdf - 1.3 Mb)

نمادهای هیدرولیک (ISO 1219-1 )

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(pdf - 1.4 Mb)

حقایقی در مورد هیدرولیک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(pdf - 3.5 Mb)

هیدرولیک مقدماتی و هیدروستاتیک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(pdf - 3.8 Mb)

آموزش هیدرولیک مقدماتی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(pdf - 1.3 Mb)

هیدرولیک صنعتی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(pdf - 1.5 Mb)

عیب یابی هیدرولیک 1

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(pdf - 1.5 Mb)

عیب یابی هیدرولیک 2

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(pdf - 0.25 Mb)

سنسورهای متداول در صنعت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(pdf - 0.36 Mb)

هیدرولیک پایه - کاترپیلار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(gif - 0.15 Mb)

نحوه کارکرد پمپهای پیستونی و تیغه ای

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(gif - 0.2 Mb)

موبایل هیدرولیک ( ماشین آلات)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...