رفتن به مطلب

آسفالت مقاوم در برابر مواد سوختی


azarafrooz

ارسال های توصیه شده

توسط پژوهشگران كشورمان ساخته شد

 

آسفالت مقاوم در برابر مواد سوختی

 

پژوهشگران دانشكده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیركبیر نوعی آسفالت مقاوم در برابر مواد سوختی ساختند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت : یكی از عوامل تخریب كننده آسفالت در پمپ بنزین ها، پایانه ها، فرودگاه ها، پالایشگاه ها، بنادر و اسكله ها ریخته شدن مواد سوختی مانند بنزین و گازوئیل بر روی آن است. این مواد موجب تخریب زود هنگام آسفالت می شود از این رو آسفالت نیاز به بازسازی مستمر دارد كه هزینه های سنگینی را به بار می آورد.

 

دكتر فریدون مقدس نژاد افزود: طرح ساخت آسفالت مقاوم در برابر مواد سوختی با همكاری پزوهشگران دانشگاه امیر كبیر ارایه شده است.

 

همچنین شعله كاظمی فرد پژوهشگر و مخترع این طرح، اظهارداشت: پژوهش در زمینه ساخت آسفالت های مقاوم در برابر مواد نفتی از سال 1999 میلادی آغاز شده است و هم اكنون چند شركت كه اغلب در كشورهای كانادا، امریكا و آلمان هستند، این نوع آسفالت ها را تولید می كنند.

 

وی افزود: فرمول و دانش فنی ساخت آسفالت مقاوم در اختیار این كشور ها قرار داشته است كه محققان دانشگاه امیركبیر با بررسی 50 نمونه آسفالتی و آزمایش پلیمرهای مختلف در اصلاح نمونه های مذكور به آسفالتی با شرایط مورد نظر دست یافتند.

 

به گفته این محقق، این نوع آسفالت مقاوم علاوه بر ثبت اختراع ملی، در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نیز به تایید رسیده است.(ایرنا)

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

فرمول و دانش فنی ساخت آسفالت مقاوم در اختیار این كشور ها قرار داشته است كه محققان دانشگاه امیركبیر با بررسی 50 نمونه آسفالتی و آزمایش پلیمرهای مختلف در اصلاح نمونه های مذكور به آسفالتی با شرایط مورد نظر دست یافتند.

 

متاسفانه اطلاعات بیشتری ندارم .... اطلاعاتم تکمیلتر شد حتما پست میگذارم

:a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...