رفتن به مطلب

منطق هاوکينگ درباره‌موجودات فضايي


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

ارتباط با فضاييها خطرناک است!

منطق هاوکينگ درباره‌موجودات فضايي ... :banel_smiley_4::icon_gol:

 

جام جم آنلاين: استفان هاوکينگ يکي از مشهورترين فيزيکدانان جهان در جديدترين برنامه مستند خود درباره حيات موجودات فضايي مي‌گويد موجودات فضايي خارج از زمين وجود دارند و بهتر است زمين مراقب ارتباط با آنها باشد.

 

100936665443.jpg

 

به گفته استفان هاوکينگ فيزيکدان 68 ساله که از بيماري اختلال نروني رنج مي برد، وجود موجودات فرا زميني تقريبا امري ثابت شده است اما انسانها به جاي اينکه به جستجوي آنها بپردازند بايد تمامي تلاش خود را براي پرهيز از مواجهه با اين موجودات به کار گيرند.

اين پيشنهادها و راهکارها در سريال مستند جديدي ارائه مي شوند که هاوکينگ در آن آخرين ذهنيات خود را درباره بزرگترين اسرار جهان هستي نمايش مي دهد. به گفته وي حيات موجودات فضايي در بسياري از بخشهاي جهان امري ثابت شده است. اين موجودات نه تنها بر روي سياره ها بلکه حتي در مرکز ستاره ها ساکن بوده و يا در فضاي ميان ستاره اي شناور هستند.

منطق هاوکينگ درباره موجودات فضايي به شکلي غيرطبيعي ساده است. به گفته وي گيتي از 100 بيليون کهکشان تشکيل شده است که هر يک از صدها ميليون ستاره برخوردارند. در چنين فضاي وسيعي تصور اينکه زمين تنها سياره اي باشد که حيات در آن جاري شده است کمي ساده انگارانه به نظر مي آيد.

وي مي گويد: "در مغز مملو از رياضي من، تنها اعداد مي توانند تفکر درباره موجودات فضايي را به خوبي عقلاني و مستدل سازند، چالش اصلي مطالعه بر روي اين نکته است که اين موجودات چه شکلي دارند." پاسخ هاوکينگ به سئوال خودش اين است که اکثر اين موجودات با ميکروبها و حيوانات ساده، گونه اي از حيات که در بيشترين بخش تاريخ حيات در زمين بر روي اين سياره حکمفرما بوده است، برابري مي کنند.

تصور هاوکينگ از اين جانداران در سريال مستند جديدش به شکل گياهخواراني دو پا که از صورتي مسطح برخوردارند يا شکارچيان مارمولک مانند و زرد رنگ يا آبزياني فلورسنت مصور شده اند. اين اشکال کاملا تخيلي هستند اما هاوکينگ از آنها براي رساندن اين پيام استفاده مي کند که احتمال هوشمند بودن تعدادي از اين گونه ها وجود دارد. وي معتقد است برقراري ارتباط با چنين گونه هاي هوشمندي مي تواند براي بشريت نابود کننده باشد.

هاوکينگ بر اين باور است اين موجودات فضايي مي توانند به راحتي به زمين نفوذ کرده و از آن به عنوان منبع انرژي استفاده کنند. وي نتيجه مي گيرد تلاش براي برقراري ارتباط با موجودات فضايي مي تواند "کمي بيش از اندازه خطرساز" باشد. هاوکينگ مي گويد: "اگر موجودات فضايي ما را ملاقات کنند به گمان من نتيجه چنين ملاقاتي بسيار مشابه اولين سفر "کريستف کلمب" به آمريکا خواهد بود. نتيجه اي که چندان به نفع بومي هاي آمريکا تمام نشد."

بر اساس گزارش تايمز آنلاين، هاوکينگ امکان وجود موجودات فضايي را در گذشته نيز بازگو کرده بود اما ديدگاه وي به واسطه يکسري از اکتشافات علمي شفاف تر شد. کشف 450 سياره جديد از سال 1995 تا کنون و اثبات رايج بودن وجود سياره ها در تمامي نقاط گيتي از جمله اين کشفيات بوده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...