رفتن به مطلب

کلیدی ترین عامل موفقیت چیست؟


ارسال های توصیه شده

زمانیکه صحبت از استرس و تنش های فراوان به میان می آید اعتماد به نفس معمولا به عنوان یکی از خصوصیات افراد حرفه ای و کلیدی ترین عامل موفقیت به شمار می رود.

n00215246-b.jpg

 

اعتماد به نفس انگیزه لازم برای شروع و ادامه کار را به شخص می دهد و همواره توانا بودن در انجام کار مورد نظر را به شخص گوشزد می کند. اعتماد به نفس یک لازمه اساسی برای زندگی بدون استرس و آرامش است. اعتماد به نفس از اساسی ترین عوامل در رشد شخصیت افراد و کسب موفقیت های زندگی انسانهاست داشتن اعتماد به نفس و مجهز بودن به مهارتهای زندگی بدون تردید پیشرفتهای تحصیلی و کارآمدی بیشتری را به ارمغان می آورد چه بسا بسیاری از شکست های شما محصول اعتماد به نفس و حقارتی است که در وجودتان به سر می برد.

مقابله با احساس حقارت و خودگم بینی گام مهمی در جهت تقویت اعتماد به نفس است و اعتماد به نفس قدم اول در راه موفقیت است.

با توجه به اینکه اعتماد به نفس معمولا یکی از خصوصیات افراد حرفه ای به شمار می رود مسئله ای که مطرح می شود این است که چگونه می توان به طور واقعی اعتماد به نفس را ایجاد کرد.

در این گزارش راهکار افزایش اعتماد به نفس بیان می شود.

خود را تشویق کنید: به خاطر کوچکترین کار خوبی که انجام می دهید خود را ستایش و تشویق کنید، شما عادت کرده اید برای کارهای بد و نادرست خود هزاران بار خود را سرزنش کنید اما یک بار هم خود را شایسته عشق و ستایش ندانسته اید. هیچ کدام از کارهای مثبت خود را کوچک و بی اهمیت تلقی نکنید.

خود ار سرزنش نکنید: پیامد احساس گناه که نقش اصلی را در از بین بردن اعتماد به نفس بازی می کند سرزنش خود است، سرزنش خود یک برخورد بسیار خشن و ناملایم با خود است، غصه خوردن، غذا نخوردن، عصبانی شدن و ... از جمله برخوردهای خشن با خود می باشد.

غلبه بر ترس: یک مانع بزرگ اعتماد به نفس ترس است، بهترین و موثرترین راه غلبه بر ترس رویارویی با عامل ترس است. در روانشناسی گفته می شود به هر آنچه که از آن می ترسید نزدیک شوید و در آن فروروید.

تبدیل اهداف بزرگ و کوتاه مدت به اهداف کوچک و بلند مدت: ضمن کم کردن انتظارتان از خود برای اهداف خود برنامه ریزی کنید اهداف بزرگ و کوتاه مدت سبب اضطراب، تنش عصبی و مانعی برای دستیابی به هدف خواهد شد.

سلامت باشید: اعتماد به نفس تا حد فراوانی به میزان سلامت جسم و روح بستگی به طور معمول افرادی که بیماری های عصبی و روحی داشته اند از اعتماد به نفس خوبی برخوردار نیستند؛ خشم، رنجش، ترس، اضطراب، کینه، حسادت و بیماری های روحی و دهنی سبب کاهش اعتماد به نفس می شود.

خود را به دیگران وابسته نکنید: یکی از نشانه های افراد دارای اعتماد به نفس ضعیف وابستگی در زندگی به خصوص در امور شغلی، تحصیلی و ... می باشد به گونه ای که بدون حضور شخص دیگر قادر به ادامه فعالیت خود نمی باشد افراد دارای اعتماد به نفس پایین مدام در حال نظرخواهی و پیروی از دیگران می باشند.

و در نهایت اینکه تعریف درست از شکست داشته باشیم و بدانیم که شکست آخر زندگی نیست بلکه برعکس درس گرفتن و دوباره امتحان کردن از راه صحیح است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...