رفتن به مطلب

80 درصد رشد بازار بورس در اختيار بخش صنعت و معدن


ارسال های توصیه شده

80 درصد رشد شاخص بازار سهام در يك ماهه اخير مربوط به شركت‌هاي صنعتي و معدني بوده است. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو)، مشاور ارشد وزير صنايع و معادن در يك نشست خبري با اعلام اين مطلب اظهار داشت: سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده، دورنماي مثبت شركت‌هاي صنعتي و معدني و اهتمام دولت به بازار سرمايه و همچنين سودده شدن شركت هاي توليدي در اين حوزه همگي به عنوان عوامل رشد شاخص بازار بورس محسوب مي‌شوند.

 

ايرج اكبريه با تاكيد بر اينكه اين رشد به صورت حبابي ظاهر نشده اظهار داشت: بررسي صورت‌هاي مالي شركت‌هاي حاضر در بورس نشان مي‌دهد ميزان سود قابل تقسيم سهام، بيش از ارقامي بوده كه پيش‌بيني مي‌شده است.اكبريه اظهار داشت: 16 درصد از ارزش بازار بورس مربوط به سه شركت صنايع مس، مباركه و خوزستان است علاوه بر اين 7 درصد نيز در اختيار شركت‌هاي سنگ‌آهني قرار دارد كه بدين ترتيب يك چهارم ارزش بورس اوراق بهادار متعلق به شركت‌هاي معدني و صنايع معدني است.وي در ادامه سخنانش ارزش كل بازار سهام را در حال حاضر 74 ميليارد دلار اعلام كرد.اين مقام مسئول تصريح كرد: اكنون قيمت هر سهم به ارزش ذاتي خود نزديك شده است، اين در حاليست كه در سال گذشته بهاي هر برگ سهم كمتر از ميزان واقعي آن بود.

 

وي اقبال سرمايه‌گذاران جديد براي ورود به اين عرصه را به عنوان ديگر عامل تحرك در بازار بورس اوراق بهادار تلقي كرد.به گفته اكبريه، در بسته نظارتي ـ سياستي بانك مركزي اجازه داده شده تا 4500 ميليارد تومان اوراق مشاركت در بورس اوراق منتشر شود كه اين موضوع نيز اقبال سرمايه‌گذاران را به همراه آورده است. وي با اشاره به رشد شاخص‌هاي سهام بورس‌ كشورهاي توسعه‌يافته گفت: آمريكا از ابتداي سال 2010 تاكنون 5 درصد رشد شاخص تجربه كرده و كشورهاي صنعتي ديگر نيز به‌طور ميانگين 5/5 درصد رشد را به ثبت رسانده‌اند، اين در حالي است كه بازار سهام ايران در يك ماهه اخير شاهد رشد 20 درصدي شاخص بوده است. اين مقام مسوول گفت: اكنون شرايط با سال 82 متفاوت است و ديگر رشد ارزش سهام به صورت حبابي نيست به اين دليل كه از يك‌سو شفاف‌سازي در ارائه اطلاعات به صورت قانوني درآمده و از ديگر سو نظارت نهادهاي ذيربط نيز تقويت شده است.وي در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سوالي در مورد اثرات طرح هدفمند شدن يارانه‌ها گفت: مقرر شده بخشي از درآمدهاي ناشي از آزادسازي قيمت‌ها در اختيار صنايع به‌ويژه صنايع انرژي‌بر قرار گيرد و در كنار آن رشد بهاي انرژي نيز به صورت پلكاني انجام شود.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

bourse.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...