رفتن به مطلب

ایران را از طریق ماهواره ها ببینید


not found

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ivf3cgqq7ywcsbblq15p.jpg

________________________

 

قله دماوندقله دماوند بلندترین کوه از رشته کوه های البرز است. این قله در ۶۹ کیلومتری شمال شرقی تهران، ۶۲ کیلومتری غرب آمل و ۲۶ کیلومتری شمال شهر دماوند واقع شده‌ است

 

nxe6vcq645xjewc8glxb.jpg

 

 

 

کوه های البرز

 

بخش بزرگی از رشته کوه البرز در راستای کنارهٔ جنوبی دریای مازندران کشیده شده که در این بخش جبههٔ شمالی البرز سرسبز و جبههٔ جنوبی آن خشک است. در تصویر سفیدرود را در نزدیکی شهر رشت می بینید که به دریای خزر می ریزد.

opl97it3kzdx8yom1x4e.jpg

 

 

کوه آرارات

 

کوه آرارات کوهی است واقع در شمال شرقی کشور ترکیه و در مرز ایران، جمهوری آذربایجان و ارمنستان که دارای دو قلهٔ آتشفشانی آرارات بزرگ با ۵۱۵۶ متر و آرارات کوچک با ۳۹۵۲ متر ارتفاع است. در کتاب آفرینش در عهد عتیق از آرارات به عنوان محل به خاک نشستن کشتی نوح پس از طوفان ذکر شده‌ است.

 

s4zi18pfa5xju5vc0euw.jpg

 

 

 

قله های رشته كوه قفقاز

 

رشته كوه قفقاز،‌ رشته كوهی است كه بین دریای خزر و دریای سیاه در مرز بین روسیه و كشور گرجستان امتداد دارد و در منطقه قفقاز واقع است. منطقه قفقاز سرزمینی کوهستانی، افسانه‌ ای و زیباست که در محدوده‌ای به وسعت ۴۰۰هزار کیلومتر مربع از شرق به کرانه‌های غربی دریای خزر و از غرب به کرانه‌های شرقی دریای سیاه محدود می شود

 

o77mutvbfagwit4efw7n.jpg

کوه های زاگرس از شرق

 

کوه های زاگرس رشته‌کوهی در غرب و جنوب ایران است. این رشته‌کوه از کرانه‌های دریاچه وان در کردستان ترکیه آغاز شده و پس از گذشتن از استان‌های آذربایجان، کردستان، کرمانشاه و اصفهان و چهارمحال و بختیاری و خوزستان و لرستان تا استان‌های فارس و کرمان ادامه می‌یابد. در این تصویر بخش مرکزی کوه های زاگرس با مرتفع ترین قله را می توان در پس زمینه سمت راست دید در حالی که خلیج فارس در سمت چپ قابل مشاهده است.

 

l9cv2u1gqk2m54o32ak0.jpgزرد کوه

 

زرد کوه با حداکثر ارتفاع بیش از ۴۲۰۰ متر دومین کوه زاگرس از نظر ارتفاع (پس از دنا) است. این کوه در نزدیکی کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری در ایران قرار دارد که در سمت چپ تصویر دیده می شود.

 

5y7fw87fnrsoflenrl3.jpg

 

 

 

کوه های زاگرس از جنوب

 

در این تصویر کوه زاگرس را می بینید که تا چند صد کیلومتر از خلیج فارس گسترش یافته است. شهر شیراز و ویرانه های باستانی تخت جمشید در سمت راست در کنار دریاچه نمک مهارلو واقع شده است.

 

isgu2xfiusidvz1drw.jpg

 

 

 

غرب تنگه هرمز

در این تصویر مناطق کوهستانی شرقی شبه جزیره عربستان و خلیج های بی شماری در سمت غربی تنگه هرمز قابل مشاهده است.

 

ksx7yzy9y6y1knlq0sk.jpg

 

 

 

 

تنگه هرمز در جنوب ایران

 

در این تصویر امارات متحده عربی در ساحل جنوبی خلیج فارس را می توان مشاهده کرد بطوریکه دریای عمان با تنگه هرمز و در افق کوه های جنوب ایران نیز دیده می شود.

vqhl8b2nbr9ax45zaahn.jpg

 

 

 

و اینهم نمایی متفاوت از خلیج همیشه فارس

 

oasq2niri86zc4cy4dr.jpg

 

 

منبع:delta.ir

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...