رفتن به مطلب

ورود گردشگر اروپایی به ایران، کاهش می‌یابد یا متوقف می‌شود؟


t.bahar

ارسال های توصیه شده

براساس تصمیم جدید اروپا، ایران در لیست کشورهای سفر ممنوع قرار گرفته است و بیشتر وزارتخانه‌های خارجه کشورهای اروپایی، ایران را در رده کشورهای سفر ممنوع قرار دادند و شرکت‌های بیمه نیز دیگر مسئولیت گردشگران برای سفر به ایران نمی‌پذیرند.

این درحالی است که بالا رفتن نرخ ارز، ایران را به مقصدی ارزان برای خارجی‌ها تبدیل کرده ولی تورگردانان و اساتید دانشگاه در حوزه گردشگری معتقد هستند به دلیل وجود تبلیغات منفی از ایران در خارج از کشور، تعداد گردشگران ورودی کاهش چشمگیری داشته ولی این روند متوقف نخواهد شد.

IMAGE634732116968530592.jpg

"محمدعلی واقفی" عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان با اشاره به آنکه مدتی است که بیمه ها حق بیمه خود را جهت سفر گردشگران به ایران افزایش داده بودند ولی باز هم شاهد سفر گردشگران به ایران بودیم به CHN گفت: «تورآورها می توانند با تغییر بازار هدف خود در صدد رفع موانع برآیند. از دیگر سو می توان با تعریف بیمه سفر برای گردشگران ورودی راهکاری برای این مهم ارائه داد.»

وی افزود: «درحال حاضر تعداد گردشگرانی که از اروپا به ایران سفر می کنند خصوصا گردشگرانی که از کشورهای اروپای غربی مانند آلمان و فرانسه به ایران می آیند با افت شدید همراه بوده. با آنکه آلمان به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای ما بود ولی طی چند ماه گذشته با لغو سفر تورهای گروهی مواجه شدیم.»

این تورآور یکی از عوامل بروز این مسائل در حوزه گردشگر ورودی را اخبار منفی دانست که از ایران منتشر می شود و تاکید کرد: «تبلیغاتی که در خارج از کشور درخصوص ایران می شود تبلیغات مسمومی است که بر افکار گردشگران تاثیر می گذارد. در این میان مسئولان باید به فکر حمایت از بخش خصوصی باشند.»

واقفی افزود: «در شرایطی که بخش خصوصی بیش از هر زمان دیگری به حمایت دولت مردان و مسئولان نیاز دارد، آنها هیچ حمایتی از بخش خصوصی نمی کنند.»

وی معتقد است: «هرچند شرکت‌های بیمه اروپایی دیگر مسئولیت گردشگران برای سفر به ایران را نمی‌پذیرند و این امر بر کاهش تعداد گردشگران ورودی از اروپا تاثیر گذار خواهد بود ولی این امر متوقف نخواهد شد.»

"محمود ضیایی" عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز معتقد است: «تامین امنیت و آرامش مسافران یکی از اصلی ترین اهداف دفاتر خدمات مسافرتی است. آژانسی خارجی که قصد بر آوردن تور به ایران می کند در اولین گام ها خواستار امنیت و آرامش مسافران خود است. با این تفاصیر بروز هر نوع مشکلی در این خصوص می تواند در منصرف شدن آنها از سفر به ایران تاثیر گذار باشد.»

به گفته وی هر یک از این محدودیت ها یا بروز موانع بر سر حضور گردشگران ورودی در تعداد گردشگران ورودی بی تاثیر نخواهد بود ولی درخصوص شدت آن چیزی نمی توان گفت.

منبع: خبرگذاری میراث فرهنگی

لینک به دیدگاه

البته باید به وضعیت اسفناک مقاصد گردشگران هم اشاره می شد ، فضاهای کثیف و گاهی مخروبه با کمترین امکانات مسلما نقش به سزایی در کاهش توریست داره ، ادامه این وضعیت فقط آینده ای برامون رقم میزنه که کره شمالی در اون قرار داره

لینک به دیدگاه
البته باید به وضعیت اسفناک مقاصد گردشگران هم اشاره می شد ، فضاهای کثیف و گاهی مخروبه با کمترین امکانات مسلما نقش به سزایی در کاهش توریست داره ، ادامه این وضعیت فقط آینده ای برامون رقم میزنه که کره شمالی در اون قرار داره

موافقم و همچنین برخورد نامناسب مردم و نبود امنیت و امکانات به خصوص برای زنان هم هست

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...