رفتن به مطلب

رکوردهای فضایی: پیرترین فضانورد؛ جان گلن


mani24

ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

نام
جان هرشل گلن John Herschel Glenn
احتمالاً برای شما هم آشنا است. اگر با تاریخ پروازهای فضایی انسان آشنا باشید می‌دانید که او نخستین آمریکایی بود که به مدار زمین رفت و پس از سه بار گردش در مدار به زمین بازگشت. اما شاید کم‌تر کسی بداند که گلن که اکنون ۹۱ سال دارد، در سال ۱۹۹۸/۱۳۷۷، در ۷۷ سالگی در مأموریت STS -95 شرکت کرد و نام خود را به عنوان پیرترین فضانوردی که تا به حال به فضا رفته است،‌ ثبت کرد.

 

او پیش از آغاز به کار در ناسا خلبان هواپیماهای جنگی بود اما در سال ۱۹۵۹/۱۳۳۸ همین‌طور که کم‌کم رقابت بر سر پروازهای فضایی آغاز می‌شد همراه با شش نفر دیگر مأمور شد تا طی برنامه‌ای پروازهای آزمایشی فضاپیمای مرکوری را انجام دهد.

 

این هفت نفر به گروه ۱ فضانوردان یا گروه ۷ مرکوری مشهور شدند و تنها کسانی بودند که با انواع فضاپیماهای ناسا: مرکوری، جمینی، آپولو و شاتل‌های فضایی پرواز داشتند. اعضای این گروه : جان گلن، آلن شپرد(نخستین آمریکایی در فضا)، گاس گیریسم، اسکات کارپنتر،‌والتر شیرا (او تنها کسی است که با هرسه فضاپیمای آپولو،‌مرکوری و جمینی به فضا رفته است)، گوردون کوپر ( او در مأموریتی شرکت کرد که برای نخستین بار ۸ روز طول کشید) و دک اسلیتون بودند. از این افراد فقط گلن و اسکات کارپنتر زنده‌اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...