رفتن به مطلب

مردانی که فعالیت‌های خانه‌داری را بر دوش می‌گیرند افسرده می‌شوند


ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

تحقیقات جدید جامعه شناسان و روانشاسان در آمریکا نشان می‌دهد، فعالیت‌های مردان در امور خانه‌داری خطر جدی افسردگی را در پی دارد.

به گزارش برنا، تحقیقات جدید جامعه شناسان و روانشاسان در آمریکا نشان می‌دهد برخلاف تصور خیلی‌ها فعالیت‌های مردان در امور خانه‌داری نه تنها به محکم‌تر شدن پیوندهای زندگی بین زن و شوهرها به‌ویژه زوج‌های جوان نمی‌شود بلکه خطر جدی افسردگی را برای مردان در پی دارد.

 

براساس این تحقیقات که نتایج آن در تازه‌ترین شماره مجله تحقیقات جامعه شناسی آمریکا به چاپ رسیده مردانی که بطور مستمر در امور خانه‌داری مرتبط با زنان از جمله شستن ظروف و لباس و جاروکردن منزل و چیدن میز و سفره مشارکت می‌کنند از نظر روحی و عاطفی آسیب می‌بینند و به تدریج به افسردگی و کاهش نشاط و عدم لذت کافی از عواطف مردانه خود دچار می‌شوند.

 

محققان آمریکایی در جریان تحقیقات خود به این نکته پی برده‌اند که یک زندگی زناشویی متعادل و لذتبخش در زمانی فراهم می‌شود که زن‌ها به کارهای سازگار با خلق و خوی زنانه خود از جمله رسیدگی به امور داخل منزل و انجام برخی خریدها از جمله مواد غذایی و تزئینات داخل منزل بپردازند و مردها نیز انجام کارهایی که نیاز به توان جسمانی بالاتر و روحیات مردانه دارد همچون رسیدگی به درختان و محوطه سبز بیرون خانه یا انجام برخی خریدهای عمومی و همچنین رسیدگی به نیازهای فنی وتاسیساتی ساختمان را در اولویت قرار دهند.

 

یکی دیگر از نتایج این تحقیقات آن است که روحیات وعواطف زن‌ها و مردها با یکدیگر تفاوت دارد و این مساله باید در تمامی جنبه‌های زندگی از جمله تقسیم کارهای داخل و خارج از خانه مورد توجه قرار گیرد.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...