رفتن به مطلب

کاهش گرایشهای مهندسی شیمی در کارشناسی


ارسال های توصیه شده

[h=2]سئول کمیته مهندسی شیمی شورای برنامه ریزی آموزش عالی با اشاره به آخرین وضعیت بازنگری سرفصلهای گروه فنی و مهندسی، به کاهش گرایشهای مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد.

 

مرجع اخبار دانشگاهی به نقل از گزارش خبرنگار مهر، شجاع الساداتی در نشست خبری تحول و ارتقای محتوای برنامه های درسی و آموزشی درباره تازه ترین اقدامات این شورا در خصوص رشته های مهندسی شیمی، اظهار داشت: طی چند سال سال گذشته رشته های hsp، ‌مهندسی شیمی و مهندسی شیمی زیست پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شده است.

 

وی همچنین از حذف گرایش در مدرک کارشناسی مهندسی شیمی خبر داد و گفت: این دستورالعمل از دو سال گذشته به دانشگاهها ابلاغ شده و هم اکنون در حال اجرا است.

 

این استاد دانشگاه همچنین از کاهش گرایشهای مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی خبر داد و گفت: این گرایشها از 21 به 11 گرایش در ارشد کاهش یافت.

 

شجاع الساداتی همچنین با اشاره به رشته مهندسی شیمی، این رشته را پر درآمدترین رشته در کشورهای دیگر از جمله آمریکا عنوان کرد.

 

به گفته وی، یک درصد از کل دانشجویان کشور را مهندسی شیمی تشکیل می‌دهند که بر این اساس جمعیت این دانشجویان 35 هزار نفر است که به 40 هزار نفر افزایش یابد.

 

وی بیشترین جمعیت دانشجویان رشته شیمی در مقطع کارشناسی را مربوط به دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام‌ نور و آزاد دانست و گفت: این نسبت در مقطع دکتری برعکس است و دانشگاههای دولتی در مقطع دکتری مهندسی شیمی بیشترین سهم را دارند.[/h]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...