رفتن به مطلب

نسل جدید موتورهای توربوفن جنرال الکتریک


Mr.101

ارسال های توصیه شده

3497_705.jpg موتور Passport شرکت جنرال الکتریک از سری موتورهای توربوفن این شرکت می‌باشد که با استفاده از فناوری‌های جدید ساخته شده و با وزن کمتر، نیروی پیشران بیشتری نسبت به موتورهای هم‌رده خود تولید می‌کند. حداکثر نیروی توان این موتور که در هواپیماهای جت بمباردیر استفاده خواهد شد ۱۶۵۰۰ پاوند (معادل ۷۵ کیلونیوتن) بوده و ۱۱ درصد مصرف سوخت ویژه کمتری نسبت به موتورهای هم‌رده خود داشته و در نتیجه آلودگی کمتری تولید می‌کند.

 

به گزارش گروه هوافضای هیتنا، در این موتور از مواد کامپوزیتی برای ساخت پره‌ها استفاده شده که به میزان قابل توجهی وزن را کاهش داده است. هم‌چنین پره‌های جدید در ورودی موتور، صدا و لرزش‌های کمتری را به کابین مسافران انتقال می‌دهند.

 

این موتور دارای فن یک طبقه، کمپرسور فشار پایین ۳ طبقه، کمپرسور فشار بالای ۱۰ طبقه، توربین فشار پایین ۴ طبقه و توربین فشار بالای ۲ طبقه بوده و نسبت فشار نهایی آن ۲۲ می‌باشد. این موتور با قطر ۱۳۲ سانتی‌متر و طول ۲۲۸ سانتی‌متر، وزنی معادل ۱۶۷۸ کیلوگرم دارد.

 

پروژه ساخت موتور Passport با سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ با همکاری شرکت Safran آغاز شد. به گفته شرکت جنرال الکتریک، این موتور برگرفته از موتورهای توربوفن سری GEnx ، F136 و LEAP-X این شرکت است و با ابعاد کوچک، وزن کم و نیروی پیشران بالا می‌تواند گزینه مناسبی برای هواپیماهای جت تجاری کوچک باشد.

 

شركت جنرال الكتريك موتورهاي جديد سري Passport خود را با بهره‌گيري از تجارب و فناوري‌هاي موتورهاي توربوفن فعلي خود طراحي و ساخته است و قصد دارد با استفاده از داده‌هاي بدست آمده و آزمايش‌هاي پروازي اين موتور، موتورهاي توربوفن بزرگتر خود را نيز بر پايه اين موتور و فناوري‌هاي بكار رفته در آن طراحي كند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...